PDA

View Full Version : Cabinet verven of lakken?



harrie
19 mei 2008, 20:57
Over het algemeen wordt tolex gebruikt om speakerkasten af te werken. Ik raag me af of ik voor mijn zelfbouwcabinet ook kan verven of lakken. Bij het aanbrengen van tolex breng je een lijmlaag aan welke ook invloed op het geluid zal hebben. Ik zag onlangs een Lanay combotje met een mooi houten kastje zonder tolex. Zwaluwverbinding en afgewerkt met een beitsachtig goedje, zag er mooi uit, beetje klassiek.

JohnLord
19 mei 2008, 21:15
Natuurlijk kun je een cabinet ferffen off lakun, maar voor j geluid maakt het imo geen moer uit.

bert k
19 mei 2008, 23:35
Het is verven, ik heb het aangepast, het deed zeer aan mijn ogen.

Bert K, uw spellings-mod :D

niekb
19 mei 2008, 23:52
Verven is voor kinderen. Lakken of schilderen doen grote mensen. :satisfie:

Frits van Mourik
20 mei 2008, 00:21
Geheel terzijde:

Dan heb je ook nog de smeerders & klodderaars.
Die worden eens in de zoveel tijd door m'n huisbaas op de buitenboel van m'n woninkje afgestuurd, waarschijnlijk om de hoge huur te rechtvaardigen. Schuurpapier is hun vaag bekend, maar het gebruik niet; zand & vuil worden niet verwijderd. Geeft wel mooi stroeve drempels.

Maar ff on topic:
Als je gaat beitsen, moet je gemeenste Glitsa parketlak (op polyurethaanbasis, meen ik - niet dat acrylspul!) eens proberen!
Een laagje of drie met de roller ziet er erg mooi uit en kan tegen een stootje.
Wel echt goed ventileren, want het is nogal behoorlijk smerig spul; hoofdpijn & misselijkheid, no happy dreaming, zoals bij thinnerverdunde verf...

harrie
20 mei 2008, 11:40
Geheel terzijde:

Dan heb je ook nog de smeerders & klodderaars.
Die worden eens in de zoveel tijd door m'n huisbaas op de buitenboel van m'n woninkje afgestuurd, waarschijnlijk om de hoge huur te rechtvaardigen. Schuurpapier is hun vaag bekend, maar het gebruik niet; zand & vuil worden niet verwijderd. Geeft wel mooi stroeve drempels.

Maar ff on topic:
Als je gaat beitsen, moet je gemeenste Glitsa parketlak (op polyurethaanbasis, meen ik - niet dat acrylspul!) eens proberen!
Een laagje of drie met de roller ziet er erg mooi uit en kan tegen een stootje.
Wel echt goed ventileren, want het is nogal behoorlijk smerig spul; hoofdpijn & misselijkheid, no happy dreaming, zoals bij thinnerverdunde verf...

Ik kan erg slecht tegen die dampen en zou het dan met spul op waterbasis willen doen.