PDA

View Full Version : A Séance [Super hard gewoon]



Bloodline
19 mei 2008, 20:32
Nieuw nummer genaamd A Séance.

Beluister hem hier: http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=345995&songID=6558851


En zeg wat je ervan vindt !
( Hij staat nog niet op me myspace want die heeft problemen )

Met vriendelijke grutten,

Mendel!

glennshred
19 mei 2008, 20:59
Jezus, dit lijkt wel mendell op stereoids.. zo hevig en rap heb ik het nog nooit
gehoord, en die drum die is retevet..

Ik ga niet zeggen dat alle stuken even goed waren maar je verveelde je
geen moment, en sommige parts waren echt meesterlijk!!!

In zijn geheel is het goed gelukt, van begin tot eind en met die rustige
stukken ertussen is het ook af..

Ik denk als je dit als een beginner brengt op een concert er een brede
glimlach vershijnt op ieder gezicht, om nog maar te zwijgen van iedereen
die in de lucht jumpt en springt..

woow :rockon:

The Mess
19 mei 2008, 21:04
TEEEEERING, dat wordt opeens hard 8-)

Tho
19 mei 2008, 21:13
Hoewel ik niet van moderne metal houd vind ik dit wel erg vet gedaan!! Je zou alleen die snelle dubble base wat minder op de voorgrond moeten plaatsen. Iets subtieler lijkt me beter. Verder erg leuk!

TimmU
19 mei 2008, 21:15
Ik vind het echt ontzéttend gaaf dit!!!

nevyn292
19 mei 2008, 21:16
klinkt echt lekker!! die wil ik op mn mp3:D

TimmU
19 mei 2008, 21:20
oei. werk alleen wel aan je solo's !

MichaelSS
19 mei 2008, 21:21
Begin stukje komt me bekend voor. TheXfiles??

Houd er niet van. Vind het wel rete vet gedaan.

bass blom
19 mei 2008, 21:25
holy fukstra :eek:

Gitaro
19 mei 2008, 21:43
Zo, ik vind de stukjes met de blastbeats en die death metal achtige riffs na het cleane stuk in het midden erg geslaagd! Die metalcore riff bij 1:45 (als ik het goed heb) vind ik echter niet helemaal passen bij de rest van het nummer. Na 5:00 gaat het in een lagere versnelling, maar dat past nog wel goed in de context van het nummer. Leuke drumfill daar, deed me een beetje denken aan Opeth :D.

Die toms klinken erg goed trouwens, had ik wel wat vaker willen horen 8-)

Bloodline
19 mei 2008, 23:16
Zo, ik vind de stukjes met de blastbeats en die death metal achtige riffs na het cleane stuk in het midden erg geslaagd! Die metalcore riff bij 1:45 (als ik het goed heb) vind ik echter niet helemaal passen bij de rest van het nummer. Na 5:00 gaat het in een lagere versnelling, maar dat past nog wel goed in de context van het nummer. Leuke drumfill daar, deed me een beetje denken aan Opeth :D.

Die toms klinken erg goed trouwens, had ik wel wat vaker willen horen 8-)

Ok hierbij antwoord voor iedereen.

Gitaro: METALCORE !??!?!? NEE!!! hahah ik zie het liever als gothenburg death metal ( at the gates )

En Opeth is een van me favoriete bands dus tjah, ik hou van ze !
verder bedankt voor je comment !

bass blom en mike dankje ! fuck yeah!

TimmU zal ik zeker doen maar die lick @ 2:09 tot 2:16 dat is toch lekker !!

nevyn: zet hem binnenkort wel ff op download

Tho: ik denk dat ik nog ff goed naar de mix moet luisteren, zit heel veel ambience op de drums. maarja das ook wl lekker ruig.

glennshred blij dat je het nummer goed gelukt vindt

Bloodline
20 mei 2008, 12:52
Moet ik er ook nog even bijzeggen dat er voor het drummen geen samples zijn gebruikt ! Alles puur natuurlijk, wel eq etc natuurlijk!

Bloodline
21 mei 2008, 12:21
nu ook op de myspace: www.myspace.com/mendelb

treblemaster
21 mei 2008, 21:01
Gitaro: METALCORE !??!?!? NEE!!! hahah ik zie het liever als gothenburg death metal ( at the gates )

Inderdaad, grappig wat mensen tegenwoordig Metalcore noemen ;). Jammer dat mensen het origineel niet meer kennen.

Klink erg lekker Bloodline!! Niet alles is mijn stijl (dat hele snelle, met die blast beats etc.). Van 1:30 tot 2:00 is echt vet! (kwestie van mijn smaak...)

JelmerOnGuitar
21 mei 2008, 21:40
Mendel jonge, What de FUCK... Mijn grijns is ontiegelijk groot:D

Damn ik vind het eerste "beukstuk" echt knijter vet, je hoort Opeth er meteen in terug, wat ik persoonlijk heel vet vind... Superknap gedaan!
Dan op 1:45 komt er een flinke laag "Mendel-signature"-saus overheen, echt jou style, supervet!
Je bouwt de spanning goed op met je cleane stukkies ertussen. Wederom hoor je daaraan dat je veel naar Opeth luistert.. Maar wat ik zo knap vind is dat je diezelfde sfeer kan creeëren, fucking moeilijk en knap gedaan!
4:03, die akkoorden, die zijn gewoon heel mooi, daarna dat half-time "beukstuk", dat past gewoon helemaal. Ik hoor in mijn hoofd meteen die dikke gruntstukken van Opeth eroverheen...
Op 5:03 hoor je weer meteen van wie dit nummer is, mooie solo!
Eigenlijk is mijn enige kritiek dat je soms wat voor in de tel speelt..(hoe zeg je dat beter..) Je timing kan miss. iets relaxter ofzo als je me snapt:P En ik vind het thema wat je hoort vanaf 3:26 niet heel mooi... Maar dat is meer smaak denk ik..
De outro is ook goed, dat past goed bij het nummer...

Ik vind die "Opeth-achtige-stukjes" echt supervet (hou dat vast!:P), vet knap gedaan man ik krijg er zowat hetzelfde gevoel bij als wanneer ik naar Opeth zelf luister (compliment:P).. En je Trash-riffs vind ik erg goed, en je solo's ook.

Kortom: Dikke pluim man! Super gedaan!

Bloodline
22 mei 2008, 11:40
Mendel jonge, What de FUCK... Mijn grijns is ontiegelijk groot:D

Damn ik vind het eerste "beukstuk" echt knijter vet, je hoort Opeth er meteen in terug, wat ik persoonlijk heel vet vind... Superknap gedaan!
Dan op 1:45 komt er een flinke laag "Mendel-signature"-saus overheen, echt jou style, supervet!
Je bouwt de spanning goed op met je cleane stukkies ertussen. Wederom hoor je daaraan dat je veel naar Opeth luistert.. Maar wat ik zo knap vind is dat je diezelfde sfeer kan creeëren, fucking moeilijk en knap gedaan!
4:03, die akkoorden, die zijn gewoon heel mooi, daarna dat half-time "beukstuk", dat past gewoon helemaal. Ik hoor in mijn hoofd meteen die dikke gruntstukken van Opeth eroverheen...
Op 5:03 hoor je weer meteen van wie dit nummer is, mooie solo!
Eigenlijk is mijn enige kritiek dat je soms wat voor in de tel speelt..(hoe zeg je dat beter..) Je timing kan miss. iets relaxter ofzo als je me snapt:P En ik vind het thema wat je hoort vanaf 3:26 niet heel mooi... Maar dat is meer smaak denk ik..
De outro is ook goed, dat past goed bij het nummer...

Ik vind die "Opeth-achtige-stukjes" echt supervet (hou dat vast!:P), vet knap gedaan man ik krijg er zowat hetzelfde gevoel bij als wanneer ik naar Opeth zelf luister (compliment:P).. En je Trash-riffs vind ik erg goed, en je solo's ook.

Kortom: Dikke pluim man! Super gedaan!

Kijk eens aan Jelmer ! Dankjewel voor je comments hier kan ik wat mee.
Dat voor de tel spelen kan wel kloppen, komt o.a ook door latency en ram van me pc, die gaan helemaal vollop, overdrive die pc haha.

EN trash riffs ???? THRASH RIFFS BEDOEL JE :P


dankje gast ! Ik ben er btw morgen niet met het hondje halen

TimmU
25 mei 2008, 21:53
Verdomd strak bandje heb jij.

Bloodline
25 mei 2008, 22:34
Bedoel je dan dit nummer of Escadron ?

B_2_the_a
25 mei 2008, 22:51
zo de kenker

dit klinkt als een tiet!

TimmU
25 mei 2008, 23:05
Bedoel je dan dit nummer of Escadron ?
Dit nummer ,aangezien je aangaf dat je geen drumsamples gebruikt , en dit dus allemaal real-time is ingespeeld:D

Han S
25 mei 2008, 23:41
Krijgt Mendel eigenlijk wel eens kritiek van jullie? Ik vind het wel erg goed gespeeld hoewel het helemaal mijn smaak niet is, maar opnametechnisch ben ik helemaal niet onder de indruk en dat heb ik hem wel eens eerder verteld. Je hoort het clippen en de compressie is bovenmatig veel en heeft een veel te snelle release, geen detail meer en geen dynamiek meer. En dat vind ik zonde.

Wie dat beter voor elkaar heeft? Meul bijvoorbeeld.

Speulert
26 mei 2008, 02:08
Krijgt Mendel eigenlijk wel eens kritiek van jullie? Ik vind het wel erg goed gespeeld hoewel het helemaal mijn smaak niet is, maar opnametechnisch ben ik helemaal niet onder de indruk en dat heb ik hem wel eens eerder verteld. Je hoort het clippen en de compressie is bovenmatig veel en heeft een veel te snelle release, geen detail meer en geen dynamiek meer. En dat vind ik zonde.

Wie dat beter voor elkaar heeft? Meul bijvoorbeeld.

Ja ok heb je mischien wel gelijk.Maar dat er bijna geen kritiek is wil opzich ook wel iets zeggen.Ik bijvoorbeeld was me van dat clippen compressie en release helemaal niet bewust.Ik heb dan ook totaal geen verstand van "opnametechnisch" jij hebt daar heel veel verstand.Dus waarschijnlijk let jij daar ook meer op.En logisch dat je dan ook kritiek geeft.En ook alleen maar nuttig voor Mendel.
Ik vond het in ieder geval zwaarbovengemiddeld goed en indrukwekkend.Terwijl het ook helemaal mijn soort muziek niet is.

Ik bedoel ik heb liever hendrix muziek die opname technisch niet goed in elkaar zit.
Dan piet met zn triangel die perfect opgenomen is

Fyre
26 mei 2008, 02:24
Zeer mooi werk! Kudos!

Han S
26 mei 2008, 09:47
Ja ok heb je mischien wel gelijk.Maar dat er bijna geen kritiek is wil opzich ook wel iets zeggen.Ik bijvoorbeeld was me van dat clippen compressie en release helemaal niet bewust.Ik heb dan ook totaal geen verstand van "opnametechnisch" jij hebt daar heel veel verstand.Dus waarschijnlijk let jij daar ook meer op.En logisch dat je dan ook kritiek geeft.En ook alleen maar nuttig voor Mendel.
Ik vond het in ieder geval zwaarbovengemiddeld goed en indrukwekkend.Terwijl het ook helemaal mijn soort muziek niet is.

Ik bedoel ik heb liever hendrix muziek die opname technisch niet goed in elkaar zit.
Dan piet met zn triangel die perfect opgenomen is

Ik heb hem al eens uitgebreid uitgelegd hoe je die muziek beter kunt laten klinken zonder dat het zachter wordt. Ik heb uitgelegd hoe je zo'n compressorplug dan moet afstellen, maar daar wordt kennelijk niets mee gedaan.

Ik zie op de meeste forums teveel kontlikkerij en te weinig onderbouwde kritiek waar de TS iets aan heeft.

Gitaro
26 mei 2008, 13:17
Ik en een groot deel van de posters hier horen dat soort dingen helaas niet. Of het nou aan de goedkope supermarktspeakers of het niet getrainde gehoor ligt laat ik dan even in het midden.

Bloodline
26 mei 2008, 13:26
Ik heb hem al eens uitgebreid uitgelegd hoe je die muziek beter kunt laten klinken zonder dat het zachter wordt. Ik heb uitgelegd hoe je zo'n compressorplug dan moet afstellen, maar daar wordt kennelijk niets mee gedaan.

Ik zie op de meeste forums teveel kontlikkerij en te weinig onderbouwde kritiek waar de TS iets aan heeft.

Han S, ik pas dat zeker toe in mijn opnames, jou advies.
Maar of het ligt aan me opname gehoor, maar ik hoor het gewoon niet clippen en nuendo geeft ook geen rood vakje aan dat het clipt.

Ik probeer het vaak op een goed volume te krijgen ( bijv als de mixes van andy sneap, die clippen toch niet ? )

maar waar ik mee zit, is dat ik niet precies weet hoe ik het op een goed volume kan krijgen zoals de meeste albums tegenwoordig, en het niet laat clippen.

Toen jij mij liet zien hoe dat moest met die plugin met die grote draaiknop, klonk de hele mix anders.

de kick en de snare verzopen helemaal.

Han S
26 mei 2008, 15:20
Han S, ik pas dat zeker toe in mijn opnames, jou advies.
Maar of het ligt aan me opname gehoor, maar ik hoor het gewoon niet clippen en nuendo geeft ook geen rood vakje aan dat het clipt.

Ik probeer het vaak op een goed volume te krijgen ( bijv als de mixes van andy sneap, die clippen toch niet ? )

maar waar ik mee zit, is dat ik niet precies weet hoe ik het op een goed volume kan krijgen zoals de meeste albums tegenwoordig, en het niet laat clippen.

Toen jij mij liet zien hoe dat moest met die plugin met die grote draaiknop, klonk de hele mix anders.

de kick en de snare verzopen helemaal.

Ik heb ze allemaal geprobeerd, de L1, 2 en 3, de Ozone en Waves maximizers, de Olifanten, de hele zooi en ik blijf nog steeds de PSP Vintage warmer het best klinkend vinden, maar er kan veel aan ingesteld worden.

Als je met je opname niet zo hard gaat, ga gerust niet harder als -3 want je kunt het later nog zo hard maken als je wilt. Ik heb er een half uur geleden nog mee gewerkt. Gisteren een bandje opgenomen met een jongerenkoor van 50 personen, 23 sporen tegelijk en op hooguit -6. Op geen enkele ingang toonregeling gebruikt en op geen enkele return (tape) toonregeling gebruikt, dus 46 toonregelingen allemaal in bypass, hoe minder troep hoe beter.

Ik gebruik nooit processing tijdens de opname, hooguit indien nodig tijdens de mix en dan zo weinig mogelijk. Alleen zo houd je detail en transparantie en een geluid kan ook clippen zonder dat je rode lampen ziet.

Als je mixed met allerlei plugs en je gaat dan met masteren nog een keer pompen met een compressor, dan kom je in een brei terecht.

Maak je mix dus zo transparant mogelijk en ga met masteren de boel opblazen. Zet de ceiling op -0.01, zet de mixknop op 85 tot 90% (parallell compression) en ga met die grote drive knop zo ver dat je net zo hard gaat als die andere CD's maar probeer die transparantie en het detail niet teveel aan te tasten. De Vintage Warmer kan dat als geen andere plug, mits je de goede instellingen doet en wat je er in stuurt ook van goede kwaliteit is (garbadge in=garbadge out).

En met de EQ op dat ding kun je een randje hoog pakken of een bak laag er op zetten, of juist alles beneden 20hz wegfilteren want dat hoor je niet.

Je moet het wel goed kunnen horen wat je doet, daar heb je een paar goede oren en een paar goede speakers voor nodig. Je oren kun je trainen en speakers kun je kopen. Ik heb een paar Cambridge computer speaketjes met een sub en daar hoor je alles ook wel goed mee.

Die trashplaat waarover je in het muzikanten subforum een draadje hebt gestart klinkt beter dan jouw werk en dat vind ik zonde, want speltechnisch zit je op een heel hoog nivo.

Tho
26 mei 2008, 17:12
Maar Han.. ik gaf hem toch kritiek.. :nervous:

Han S
26 mei 2008, 17:42
Maar Han.. ik gaf hem toch kritiek.. :nervous:

Je bent een schat Thomas. :D

Tho
26 mei 2008, 17:55
Je bent een schat Thomas. :D

kusje! :cheerup:

Bloodline
27 mei 2008, 16:27
Ik heb ze allemaal geprobeerd, de L1, 2 en 3, de Ozone en Waves maximizers, de Olifanten, de hele zooi en ik blijf nog steeds de PSP Vintage warmer het best klinkend vinden, maar er kan veel aan ingesteld worden.

Als je met je opname niet zo hard gaat, ga gerust niet harder als -3 want je kunt het later nog zo hard maken als je wilt. Ik heb er een half uur geleden nog mee gewerkt. Gisteren een bandje opgenomen met een jongerenkoor van 50 personen, 23 sporen tegelijk en op hooguit -6. Op geen enkele ingang toonregeling gebruikt en op geen enkele return (tape) toonregeling gebruikt, dus 46 toonregelingen allemaal in bypass, hoe minder troep hoe beter.

Ik gebruik nooit processing tijdens de opname, hooguit indien nodig tijdens de mix en dan zo weinig mogelijk. Alleen zo houd je detail en transparantie en een geluid kan ook clippen zonder dat je rode lampen ziet.

Als je mixed met allerlei plugs en je gaat dan met masteren nog een keer pompen met een compressor, dan kom je in een brei terecht.

Maak je mix dus zo transparant mogelijk en ga met masteren de boel opblazen. Zet de ceiling op -0.01, zet de mixknop op 85 tot 90% (parallell compression) en ga met die grote drive knop zo ver dat je net zo hard gaat als die andere CD's maar probeer die transparantie en het detail niet teveel aan te tasten. De Vintage Warmer kan dat als geen andere plug, mits je de goede instellingen doet en wat je er in stuurt ook van goede kwaliteit is (garbadge in=garbadge out).

En met de EQ op dat ding kun je een randje hoog pakken of een bak laag er op zetten, of juist alles beneden 20hz wegfilteren want dat hoor je niet.

Je moet het wel goed kunnen horen wat je doet, daar heb je een paar goede oren en een paar goede speakers voor nodig. Je oren kun je trainen en speakers kun je kopen. Ik heb een paar Cambridge computer speaketjes met een sub en daar hoor je alles ook wel goed mee.

Die trashplaat waarover je in het muzikanten subforum een draadje hebt gestart klinkt beter dan jouw werk en dat vind ik zonde, want speltechnisch zit je op een heel hoog nivo.

Ik ga ermee aan de slag, nog wel een vraagje.

Wat zijn nou goede dingen om een snair goed te mixen voor metal.
Ik krijg het dus nooit voor mekaar om zo'n goeie attack te krijgen als dit:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=81831931

( het nummer Own my feelings of Zyglrox )

Ik pleur vaak de C1 comp erop en vaak de attack direct omhoog.

Han S
28 mei 2008, 00:05
Ik ga ermee aan de slag, nog wel een vraagje.

Wat zijn nou goede dingen om een snair goed te mixen voor metal.
Ik krijg het dus nooit voor mekaar om zo'n goeie attack te krijgen als dit:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=81831931

( het nummer Own my feelings of Zyglrox )

Ik pleur vaak de C1 comp erop en vaak de attack direct omhoog.

Ik heb er naar geluisterd en tenzij ik me gruwelijk vergis, denk ik dat dit een echte drummer is omdat de snare strokes vaak verschillend van klank zijn. Er zit ook niet veel compressie op. Dat is toch anders dan een sample die elke keer hetzelfde is.

Ik werk alleen maar met echte drummers en als het een metalband is dan gebeurt het nogal eens dat als het snel gaat, dat dan de power op de snare een stuk minder wordt. Wat ik dan doe is een sample er onder hangen van een felle snare, gewoon met een sequencer als Cubase en ik gebruik zelden compressie en zeker niet op een snare, tenzij de drummer zo kut is dat je alles uit de kast moet halen om er nog wat van te maken. Maar echt goed wordt dat nooit.

Ik vermoed dat jij compressie als een wondermiddel ziet, maar ik vind het niet meer dan een noodzakelijk kwaad wat je nodig hebt omdat de muzikant niet goed genoeg is.

Bloodline
28 mei 2008, 09:21
Ik heb er naar geluisterd en tenzij ik me gruwelijk vergis, denk ik dat dit een echte drummer is omdat de snare strokes vaak verschillend van klank zijn. Er zit ook niet veel compressie op. Dat is toch anders dan een sample die elke keer hetzelfde is.

Ik werk alleen maar met echte drummers en als het een metalband is dan gebeurt het nogal eens dat als het snel gaat, dat dan de power op de snare een stuk minder wordt. Wat ik dan doe is een sample er onder hangen van een felle snare, gewoon met een sequencer als Cubase en ik gebruik zelden compressie en zeker niet op een snare, tenzij de drummer zo kut is dat je alles uit de kast moet halen om er nog wat van te maken. Maar echt goed wordt dat nooit.

Ik vermoed dat jij compressie als een wondermiddel ziet, maar ik vind het niet meer dan een noodzakelijk kwaad wat je nodig hebt omdat de muzikant niet goed genoeg is.

het is geen echte drummer, het is Drumkit from hell superior.
Die speelt niet elke keer dezelfde sample af maar 5 verschillende harde en nog 26 andere ( velocity ). niet voor niets 39 gig aan samples.

Maar hoe kun je een goeie snair krijgen zonder compressie ?
Om echt die "tak" te kunnen krijgen.

Han S
28 mei 2008, 10:39
het is geen echte drummer, het is Drumkit from hell superior.
Die speelt niet elke keer dezelfde sample af maar 5 verschillende harde en nog 26 andere ( velocity ). niet voor niets 39 gig aan samples.

Maar hoe kun je een goeie snair krijgen zonder compressie ?
Om echt die "tak" te kunnen krijgen.

Die 'tak' blijft juist beter overeind zonder compressie, probeer dat maar eens.

Bloodline
28 mei 2008, 12:22
Han S wat dacht je ervan dat ik binnenkort een filmpje opneem hoe ik tegenwoord te werk ga, in iedergeval hoe ik begin.

En dan kun je me vertellen wat fout is, en wat goed is.
En natuurlijk heeft iedereen daar wat aan, of niet ?



grrtz,

Menda

Han S
28 mei 2008, 12:42
Goed plan!

guhlenn
28 mei 2008, 13:00
Voor de tak (ik hou er zelf ook van) boost ik rond de 1k wat met een hoge Q. rond de 500 een wat bredere dip. Uiteindelijk afhankelijk van je bron natuurlijk, but works for me.

Iceman
28 mei 2008, 14:52
Han S wat dacht je ervan dat ik binnenkort een filmpje opneem hoe ik tegenwoord te werk ga, in iedergeval hoe ik begin.

En dan kun je me vertellen wat fout is, en wat goed is.
En natuurlijk heeft iedereen daar wat aan, of niet ?



grrtz,

Menda


DOEN!!

Beelden zeggen meer dan woorden.

TimmU
7 januari 2009, 21:58
gigantische rotschop omhoog. Toch vind ik dit vet, maar ik luisterde er net eens wat beter naar( eea is hier ook verbeterd qua gear) , en ik hoor vooral in de eerste anderhalve minuut op de achtergrond wat rotzooi!een soort laag wat flubbert enzo, alsnog blijf ik dit vet vinden. Gigt deze band nog?

Bloodline
8 januari 2009, 00:05
Dat is de afschuwelijke Rbass. Je hoort zeker bij die solo riff links.

Dit is mijn solo metal project.

Mijn band speelt ook zo iets: www.myspace.com/escadronmetal

VHsologitarist
8 januari 2009, 10:24
Hey mendel,

Ik ben geen metal fan ;) hou dan ook niet van die dubbelbase en ragwerk, maar das persoonljk. Ik vond juist de cleane stukjes vet! Maar als ik door mijn persoonlijke smaak heen luister, hoor ik wel dat je een goede gitarist ben! Petje af!

Gr
Fer

Bloodline
8 januari 2009, 10:37
Mijn dank is groot voor dit commentaar :)