PDA

View Full Version : Diamond pedals



no code
19 mei 2008, 10:22
Afgelopen zaterdag de Diamond J-Drive gekocht. Wat een ongelooflijk goed geluid en wat een onwijs goed pedaal. Ik was al eerder onder de indruk van hun andere Diamond effecten zoals de HALO chorus en de Memory lane. Wat maken hun goeie effecten! Je betaald er wel voor, maar dit is toch wel een klasse apart.

Zijn er hier nog meer Diamond gebruikers?

Welke gebruiken jullie en wat zijn jullie meningen?

the sure thing
19 mei 2008, 23:42
Ik heb m niet zelf, maar de Diamond memory lane klinkt geweldig. Ik heb ooit een uitgebreide demo van dit pedaal van dichtbij meegemaakt. Wel beperkt inzetbaar (geen Boss dd 6 of 7) maar wat het pedaal doet, is voorbij super. Maar ja, de kosten he....

Tristan
20 mei 2008, 01:27
De nieuwe Memory Lane 2 is nog een stuk veelzijdiger...
Dat gezegd hebbende vind ik het wel enigszins braaf klinkende pedalen, het klinkt mooi, warm en soms vol, maar niet echt ranzig, vet of goor...
De Memory Lane vind ik een beetje dun klinken, zeker in vergelijk met de Deluxe Memory Man, de modulatie daarvan is echt 100 keer beter, maar ook de delay zelf vind ik mooier klinken...

ewout
21 mei 2008, 23:43
Ik heb de J-Drive TR gehad, heb de diamond compressor. De J-Drive TR is echt een waanzinnig goed pedaal, zei het niet dat ik een ander pedaal heb wat erg in de buurt komt en nou net even beter is voor mijn toepassing (timmy). De compressor klinkt schitterend. Ik kan er een heleboel woorden aan vuil maken, maar ik vind het gewoon toppedalen.

Ik ben het met Tristan eens; ze zijn wel 'braaf' ja, maar niet qua de memory lane. De memorylane is gewoon vele malen dikker dan de Deluxe memory man in mijn mening. (net weer anderhalf uur mogen ervaren) De memory man is meer ambient, de deluxe memory lane is zo dik; alsof je geluid van 'water' veranderd in 'milkshake'. Modulatie is wel 100x beter op de deluxe memory man. (vandaar dat ik die ook heb gekocht :-D )

De Fireburst is ook wel gaaf, hij leek best op een kruising tussen mijn oude Fulltone 69 & de J-Drive met meer gain.

Een echte aanrader zijn trouwens de oude 'diamond drives' zonder de 'J' ervoor. Als je zoekt naar een breed toepasbare, gebalanceerde, moddervette - maar gedefinieerde - overdrive; dit is em. De nieuwere J-Drives zijn wat agressiever van klank.

Op Youtube staat trouwens goede demo's van Proguitarshop