PDA

View Full Version : upgrade fender tele mex: welke pu's



Jimwoud
19 mei 2008, 10:13
Goedemorgen Heren(en enkele dames),

Ik heb 2/3 weken geleden mijzelf een Fender standard mex telecaster kado gedaan. Hij klinkt erg ok en speelt goed. Maar heb het idee dat hij beter kan(als ik akoestisch erop speel), dus wil betere elementen erin hebben. Met name de de brug pick-up klinkt een klein beetje doods en niet zo strak. Wil graag een echt telecaster(twangy) geluid maar moet ook wel wat vervorming kunnen verdragen. Wil het voornamelijk voor pop/RnR/Rock gebruiken.

Zit zelf al wat bij GFS te kijken maar ja ik heb toch niet zo veel ervaring met Telecasters.

Is dit wat voor de brug: http://store.guitarfetish.com/re19hotalteb.html

Iemand tips??

Blend
19 mei 2008, 10:14
probeer eens Fender Nocaster elementen.. geweldig geluid hebben die dingen!

no 1 hops
19 mei 2008, 10:16
hoe vind je dit klinken
http://www.youtube.com/watch?v=tfsa5VxJp58

arlow west pinecaster met bill lawrence keystone pickups

Jimwoud
19 mei 2008, 10:24
Bedankt voor de tips!

Merk nu wel dat ik vergeten ben m'n budget te vermelden, heb daar ook nog niet echt over nagedacht, maar toch wel zo goedkoop mogelijk. Vandaar het GFS linkje, hoop namelijk dat daar een pareltje tussen zit.

wikwakka
19 mei 2008, 16:27
Ik heb een paar dagen geleden GFS lil killers in mijn mex tele gezet en die bevallen me eerlijk gezegd totaal niet. Extreem donker/laag (zelfs mijn les paul klinkt nog feller) en zelfs gesplit blijft er niks van mijn tele tone over.

Ik had deze er juis in gezet zodat mijn tele niet al te fel ging klinken tijdens het zwaardere werk, maar ja dit is wel erg extreem.

no 1 hops
19 mei 2008, 17:13
Bedankt voor de tips!

Merk nu wel dat ik vergeten ben m'n budget te vermelden, heb daar ook nog niet echt over nagedacht, maar toch wel zo goedkoop mogelijk. Vandaar het GFS linkje, hoop namelijk dat daar een pareltje tussen zit.
ik denk dat een setje keystones ongeveer 60 euro gaat kosten incl verzenden.
staan op dit moment niet op ebay maar je kan altijd bruce , die de verkoop doet van keystone pickups mailen wat een setj incl verzenden kost
bruce(je weet wel wat voor staartje)keystonepickups(punt)com

Jimwoud
19 mei 2008, 19:44
ik denk dat een setje keystones ongeveer 60 euro gaat kosten incl verzenden.
staan op dit moment niet op ebay maar je kan altijd bruce , die de verkoop doet van keystone pickups mailen wat een setj incl verzenden kost
bruce(je weet wel wat voor staartje)keystonepickups(punt)com
Tenx voor de tip, ik ga eens kijken. 60 euro voor een set is prima te doen.

@wikwakka: Ik wil ook zeker geen humbucker, moet echt SC zijn, voor humbucker sound heb ik een LP en een SG.

Iemand ervaringen met goede GFS elementen?

Tupelo
19 mei 2008, 19:45
SD little '59 for Tele..?
Merkt nieteens dat het een Hum is behalve het gebrek aan ruis.
Kunt 'm ook enkelspoel schakelen; als je hetzelfde geluid met ruis wil.
Serious; telesound hoor!

Jimwoud
20 mei 2008, 08:39
SD little '59 for Tele..?
Merkt nieteens dat het een Hum is behalve het gebrek aan ruis.
Kunt 'm ook enkelspoel schakelen; als je hetzelfde geluid met ruis wil.
Serious; telesound hoor!
Wil toch liever een SC, maar aan de andere kant zou ik zoiets ook wel willen proberen.

Hoe heten die standaard upgrade van Fender zelf ook al weer: Texas huppeldepup ofzo? Of zijn dat ook SD's

Orpheo
20 mei 2008, 11:49
Wil toch liever een SC, maar aan de andere kant zou ik zoiets ook wel willen proberen.

Hoe heten die standaard upgrade van Fender zelf ook al weer: Texas huppeldepup ofzo? Of zijn dat ook SD's

je ziet 't niet goed, denk ik. de lil 59 is in techniek een humbucker. in sound is 't een hotte, brullende singlecoil zonder ruis die heerlijk brult en scheurt, en lekker clean word als je volume terugdraait of 'm parallel zet.

mijn keus:

http://www.wdmusic.com/tele_pickup_hot_rear_29875_prd1.htm

maar ja, ik ben een fan van kent armstrong pickups. iets duurder van GFS, iets goedkoper vaak dan dimarzio en seymour duncan, maar zeker niet minder! imho zelfs beter. heel sparkly, soort-van spanky geluid, twangy, flinke brul, transparant genoeg voor je spel en het karakter van je gitaar maar niet klinisch ala bill lawrence.

Tupelo
20 mei 2008, 12:47
Kent Armstrong maakt inderdaad betaalbare goede elementen.
Heb een Kent Armstrong minihumbucker op mijn Höfner 457; en die blijft me tot op de dag van vandaag verbazen.

Jimwoud
20 mei 2008, 13:50
Kijk dat zijn goede tips. Wordt alleen voor een brug pickup wel duur $83. Maar neem het zeker mee. De omschijving van Die Kent Armstrong klinkt erg goed. Wat zou vergelijkbaar zijn van GFS?

Orpheo
20 mei 2008, 14:15
http://store.guitarfetish.com/alfa10kovteb.html

die heb ik. soort-van P90 in singlecoil-tele formaat. heel fijne pup.

onze_jef
20 mei 2008, 14:17
Kijk ook eens op www.billlawrence.com

Jimwoud
20 mei 2008, 14:30
Kijk ook eens op www.billlawrence.com
Had ik al gekeken maar kon niet echt een overzicht van de producten vinden, en een van die site over pick ups is under construction.

@Orpheo: Klinkt veel belovend, maar weet niet of dat het twangy karakter van m'n tele ten goede komt.

no 1 hops
20 mei 2008, 17:08
de bl site ligt er wat uit op dit moment.
tis ook een familie bedrijfje en moeders doet de site geloof ik tussen al het andere door.
maar er zijn leuke dingen op komst.
zo is arlow west op dit moment een walnut tele met floyd rose aan het testen met de nieuwe tele pups waaronder een neckpup die een chromen kap lijkt te hebben, maar het is verchroomt plastic
http://www.tdpri.com/forum/telecaster-discussion-forum/101936-walnut-tele-gets-makeover.html

Orpheo
20 mei 2008, 17:27
Had ik al gekeken maar kon niet echt een overzicht van de producten vinden, en een van die site over pick ups is under construction.

@Orpheo: Klinkt veel belovend, maar weet niet of dat het twangy karakter van m'n tele ten goede komt.

ja hoor, t is alleen wat hotter dan normaal :) tis wat hotter en wat pinniger, mar wel lekker twangy.

Tupelo
20 mei 2008, 18:40
Lil '59 for Tele is Twang, zonder ruis. Ik zie geen andere optie. :D

Jimwoud
20 mei 2008, 19:20
Lil '59 for Tele is Twang, zonder ruis. Ik zie geen andere optie. :D
hehe, is ga eens kijken wat dat kost. Waarom is er zoveel keuze, en waarom is het zo klote uit te testen.

dano
20 mei 2008, 20:44
hehe, is ga eens kijken wat dat kost. Waarom is er zoveel keuze, en waarom is het zo klote uit te testen.

jo buur ik heb toch een lil59 in mn tele hangen! moet je maar ff komen tsjekken, ik heb hem aan een switch gehangen dus schakelbaar naar single, werkt goed!

Jimwoud
20 mei 2008, 22:18
jo buur ik heb toch een lil59 in mn tele hangen! moet je maar ff komen tsjekken, ik heb hem aan een switch gehangen dus schakelbaar naar single, werkt goed!
Hey daan, kom ik zeker even checken, dacht dat jij een SD mini JB had. Kom snel wel even checken, even vergelijken.