PDA

View Full Version : upgrade fender tele mex: welke pu's



Jimwoud
19 mei 2008, 10:13
Goedemorgen Heren(en enkele dames),

Ik heb 2/3 weken geleden mijzelf een Fender standard mex telecaster kado gedaan. Hij klinkt erg ok en speelt goed. Maar heb het idee dat hij beter kan(als ik akoestisch erop speel), dus wil betere elementen erin hebben. Met name de de brug pick-up klinkt een klein beetje doods en niet zo strak. Wil graag een echt telecaster(twangy) geluid maar moet ook wel wat vervorming kunnen verdragen. Wil het voornamelijk voor pop/RnR/Rock gebruiken.

Zit zelf al wat bij GFS te kijken maar ja ik heb toch niet zo veel ervaring met Telecasters.

Is dit wat voor de brug: http://store.guitarfetish.com/re19hotalteb.html

Iemand tips??

Blend
19 mei 2008, 10:14
probeer eens Fender Nocaster elementen.. geweldig geluid hebben die dingen!

no 1 hops
19 mei 2008, 10:16
hoe vind je dit klinken
http://www.youtube.com/watch?v=tfsa5VxJp58

arlow west pinecaster met bill lawrence keystone pickups

Jimwoud
19 mei 2008, 10:24
Bedankt voor de tips!

Merk nu wel dat ik vergeten ben m'n budget te vermelden, heb daar ook nog niet echt over nagedacht, maar toch wel zo goedkoop mogelijk. Vandaar het GFS linkje, hoop namelijk dat daar een pareltje tussen zit.

wikwakka
19 mei 2008, 16:27
Ik heb een paar dagen geleden GFS lil killers in mijn mex tele gezet en die bevallen me eerlijk gezegd totaal niet. Extreem donker/laag (zelfs mijn les paul klinkt nog feller) en zelfs gesplit blijft er niks van mijn tele tone over.

Ik had deze er juis in gezet zodat mijn tele niet al te fel ging klinken tijdens het zwaardere werk, maar ja dit is wel erg extreem.

no 1 hops
19 mei 2008, 17:13
Bedankt voor de tips!

Merk nu wel dat ik vergeten ben m'n budget te vermelden, heb daar ook nog niet echt over nagedacht, maar toch wel zo goedkoop mogelijk. Vandaar het GFS linkje, hoop namelijk dat daar een pareltje tussen zit.