PDA

View Full Version : Headstock allparts hals olympic white spuiten



jimihattricks
19 mei 2008, 10:12
Hey, ik heb hier een allparts hals liggen (nog een :satisfie:) die ik op een olympic witte strat-body wil gaan zetten..

Alleen is de headstock nu blank gelakt, en ik wil deze dezelfde kleur geven als de body (net zoals fender bij jazzmasters e.d. deed, en ook heel sporadisch wel eens bij strats, nu heeft de CS dat overgenomen)..

http://www.myoldguitars.com/images/full/fender_stratocaster_58_reissue_50f10_0004.jpg

http://indoorstorm.com/fencs/gfc030.jpg

Allereerst zal ik waarschijnlijk voor acryllak gaan, en om het goed te doen ga ik wsl de lak laten matchen met de bodykleur, want deze is aardig vergeeld..

Dan moet er ook nog een fender decal op, waarna weer blanke lak zal volgen, en ik wilde dus even de procedure doorlopen en checken:

> Originele lak eraf schuren
- 180 grit > 320 grit

> Lakken
- 2-3 lagen olympic white
- licht schuren met 400 grit (droog..?)
- x aantal lagen olympic white (hoeveel..?)
- nat schuren tussen lagen door (hoeveel grit..?)
- decal erop
- blanke lak (hoeveel lagen..?)
- laatste keer schuren met 800-1000 grit nat

> Polijsten
- met "commandant 4 voor gebruik met polijst machines"

thanks!

fred dons
19 mei 2008, 11:30
[QUOTE=
> Originele lak eraf schuren
- 180 grit > 320 grit

> Lakken
- 2-3 lagen olympic white
- licht schuren met 400 grit (droog..?)
- x aantal lagen olympic white (hoeveel..?)
- nat schuren tussen lagen door (hoeveel grit..?)
- decal erop
- blanke lak (hoeveel lagen..?)
- laatste keer schuren met 800-1000 grit nat

> Polijsten
- met "commandant 4 voor gebruik met polijst machines"

thanks![/QUOTE]

originele lak er gewoon op laten zitten dat vormt een mooie strakke ondergrond, hierdoor kun je al snel met 1 laag olympic white af (2 als je op zeker wilt spelen) licht opschuren met 400 grit voor dat het wit er op gaat

als je netjes gespoten hebt hoef je nog niet te schuren

dan 1 blanke laag, deze natschuren met 600 zodat je een mooie ondergrond krijgt voor je decal, daarna zoveel lagen als je nodig hebt om de randen van je decal weg te krijgen, pas schuren na de eerste 2 blanke lak lagen omdat anders het risico te groot is dat je door de decal heen schuur (voorzichtig schuren dus)
voor de rest klopt het wel

jimihattricks
19 mei 2008, 13:53
thanks a lot! ik zal even kijken hoe snel ik ermee kan beginnen, ik zal wel wat foto's posten als het gelukt is..