PDA

View Full Version : Rickenbackers?



Ricis
18 mei 2008, 23:13
Ik ben hevig op zoek naar een Rickenbacker, het liefst een Rickenbacker 620. Ik ben al geruime tijd aan het zoeken op internet, maar de Rick's zijn zo schaars. Weet iemand toevallig een winkel waar ze deze gitaren regelmatig verkopen? Mag ook in het buitenland zijn. Zolang ze maar shippen naar Nederland of het niet al te ver rijden is.

Alvast heel erg bedankt!!

kalmah
19 mei 2008, 12:00
musik-produktiv verkoopt er wat, maar niet het model wat jij zoekt..

episua
19 mei 2008, 13:39
Ik heb mijn Rickenbacker 330 ongeveer 3 maanden geleden bij Dirk Witte in Amsterdam gekocht. De 620 hing er helaas niet. Op e-bay staan wel best veel 620's. De meeste bedrijven sturen die Rickenbackers gewoon op. Echter amerikaanse (online)winkels sturen geen Rickenbackers op, dit mag namelijk niet van Rickenbacker zelf. Je ziet er vaak wel bij staan dat ze alleen naar Canada mogen worden verstuurd. Daarnaast is op dit moment de levertijd van een Rickenbacker al twee(!) jaar.

Ricis
19 mei 2008, 16:16
Ja van dat shippen ben ik inderdaad tegengekomen ja! Bij Dirk Witte zeiden ze inderdaad dat de wachttijd daar al 2 jaar is! Verschilt dat per land of sturen ze meer modellen naar bepaalde landen?

hansoonk
19 mei 2008, 16:24
Staat er geen 620 op marktplaats? Er zijn niet veel tweedehands rickenbackers te koop, maar degene die er zijn, staan er vaak vrij lang op. Of anders inderdaad via e-bay (als uit de USA niet lukt, kun je altijd Engeland proberen http://musical-instruments.listings.ebay.co.uk/Electric_Rickenbacker_W0QQdfspZ32QQfromZR4QQsacatZ 41439QQsocmdZListingItemList , de pond staat laag en geen gedoe met importbelasting ... en de Engelsen hebben een grote Rick-traditie, dus daar moet best wel veel aanbod bestaan).

Ricis
19 mei 2008, 16:47
Ik heb inderdaad al redelijk wat gevonden bij Engelse winkels. Maar er zijn er niet megaveel die ook shippen naar het buitenland. Ik zit nu wat provincies en winkels af te struinen op de site van de Engelse importeur.
Ik zal even op eBay gaan snuffelen.

Jay75
19 mei 2008, 19:09
Volgens mij staat er een 12 string ( gewoon 6 is dan ook mogelijk ) op www.2dehands.be

Ik had een 620, vet ding, gekocht van de zanger van MOKE haha

Ricis
19 mei 2008, 22:29
Ja is helaas een 12-string! Ja ik vind het ook echt gave gitaren, het moet je liggen qua uiterlijk en sound. Maar soms zie je een gitaar, en dan heb je gelijk: dat is hem, die moet ik hebben!

Mr.Fingers
19 mei 2008, 22:30
Ik heb dat ook met de 360/12 Mapleglo!

Het zijn geweldige gitaartjes (ja, die 620 is echt niet groot), maar het is wennen geblazen aan de gelakte RW-toets, en de feel van de hals

Jay75
19 mei 2008, 22:52
Ja is helaas een 12-string! Ja ik vind het ook echt gave gitaren, het moet je liggen qua uiterlijk en sound. Maar soms zie je een gitaar, en dan heb je gelijk: dat is hem, die moet ik hebben!


Ja, maar daar kan je gewoon 6 snaren opzetten en de rest eraf laten!
Hals is inderdaad wennen, mijn ding was het nie;)

episua
20 mei 2008, 12:30
Ik moest in het begin ook wel ff wennen aan het Rickenbacker bezemsteeltje. Gewoon twee weken lang alleen op je Rickenbacker spelen en je weet niet beter meer, voelt gewoon heel comfortabel aan. Vervolgens moet je wel weer een beetje aan een 'normale' neck wennen.

Wat is een topic nou zonder plaatjes?
De mijne:
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/Rickcouchbody2SMALL.jpg