PDA

View Full Version : nieuwe VOX?



zeiler
18 mei 2008, 21:37
hallo!

wij zijn al enkele maanden bezig met het opzetten van een bandje. Ik speel nu op een ad15vt, maar da's dus (zoals jullie wel weten :p) absoluut niet genoeg!
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe versterker...

Nieuw zijn versterkers met een hoger wattage mij te duur.

Nu zag ik de laatste paar dagen een drietal VOX versterkers op marktplaats verschijnen. Na mijn ervaringen met de ad15vt wil ik graag verder op een VOX.

de eerste betreft een AD100VTH. dat lijkt mij echter flink wat voor een eerste "zware" versterker voor het eerste bandje waar ik in ga spelen!!! (voor € 600 vraagprijs). Zo'n kast lijkt me echter best eng (misschien beetje groots voor een beginnend bandje zoals de onze :))...

de tweede was een AD50VT. Heb ik aan die 50 watt echter wel genoeg om over de drummer heen te komen? (voor 240 € vraagprijs)

de derde (die wegens de afstand eigenlijk geen optie is maar toch in de afweging meegenomen kan worden) is de AD100VT-XL, die heeft dus een andere settings-paneel! Zit daar ook veel verschil in als je vergelijkt met die andere 2 amps?

---

beide eerste versterkers hebben dus dezelfde settings als mjin ad15vt, da's handig, want die heb ik flink lopen uitputten en kan er eigenlijk mijn geluid volledig uithalen! da's dus geen probleem! Die XL is nog weer wat anders :).

en (aangezien er andere speakers inzitten), maakt dat ook veel uit? In die 50vt en 100vt-xl zitten celestions (toch?), in de 15vt niet...

alvast bedankt voor uw hulp,

jaap / zeiler!

Jellyfish00
18 mei 2008, 21:42
De XL-serie heeft wat meer High-Gain modellen, dus is wat meer gericht op de hardrock / metal kant. Maar kijk ook eens naar wat anders dan Vox, er is genoeg op de markt. Niet onbelangrijk, wat speel je en wat is je budget?

zeiler
18 mei 2008, 22:44
De XL-serie heeft wat meer High-Gain modellen, dus is wat meer gericht op de hardrock / metal kant. Maar kijk ook eens naar wat anders dan Vox, er is genoeg op de markt. Niet onbelangrijk, wat speel je en wat is je budget?

speel op een strat (2 single coils en 1 humbucker). Ik speel vooral clean, met af en toe wat distortion (dus geen hard-rock-speler ofzo ;))...

wat ik speel zijn vooral Hillsong (gitarist speelt op ac30), opwekking, rustige muziek (pop), maar ook wel muziek van Nickleback, rhcp op z'n tijd een x :)...

beetje all-round, maar met mijn bandje is het vooral hillsongs en opwekking (geen idee of jullie het kennen)!

mijn bugget zit met een 750 wel op z'n max eigenlijk, ben dan ook maar 16 ;)... speel wel op meer versterkers her en der, maar die vox is zo heerlijk all-round, en met de ervaringen daarop die ik heb kan ik er echt heel veel uithalen! en nog vindt ik regelmatig nieuwe sounds uit!


p.s. die amps waar ik over sprak zijn alledrie te vinden op marktplaats.nl

marter544
18 mei 2008, 22:48
Als die veelzijdigheid je zo bevalt, zou ik weer lekker voor een Vox AD-series gaan. Mijn keuze zou dan een 100 watter zijn (50 is ook zat, maar ik hou van het gevoel dat ik em nog veel harder kan zetten), alleen 600 euro lijkt me nogal een hoge prijs voor een 2e hands AD100.

EDIT: Die van 600 euro is een flinke afzetter, of hij heeft echt geen idee wat het waard is, bij feedback is ie nu nieuw 400 euro: http://feedback.nl/?b=HVOCBAD100VT&a=46

zeiler
18 mei 2008, 22:53
Als die veelzijdigheid je zo bevalt, zou ik weer lekker voor een Vox AD-series gaan. Mijn keuze zou dan een 100 watter zijn (50 is ook zat, maar ik hou van het gevoel dat ik em nog veel harder kan zetten), alleen 600 euro lijkt me nogal een hoge prijs voor een 2e hands AD100.

EDIT: Die van 600 euro is een flinke afzetter, of hij heeft echt geen idee wat het waard is, bij feedback is ie nu nieuw 400 euro: http://feedback.nl/?b=HVOCBAD100VT&a=46

die gewone ad100vt-xl? of bedoel je de ad100vtH (da's een top hèa ;))...

maareh, 400 euro voor die 100 watt bij feedback is niet duur...

ik denk dta ik daar maar eens naar ga kijken :)

dankjewel voor de tip!!! want da's niet veel voor een nieuwe amp!

marter544
18 mei 2008, 22:55
De top is met cab nieuw ook geen 600 euro: http://feedback.nl/?b=AD100V412&a=46
Kijk gewoon even op de feedback site rond, ze hebben daar alle modellen staan volgens mij, voor niet zulke hoge prijzen. De XL versie heb je denk ik niet echt nodig, aangezien je geen metal speelt. Ik denk dat voor jou die AD100 2*12 combo een hele mooie opvolger is van je AD15. Een AC30 is ook mooi, maar dat is meer een one-trick pony, en mij verveelt dat al snel. (of ik moet een hele rij versterkers hebben, ik speel nogal veel muzieksoorten, vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar een veelzijdige Engl of Mesa)

zeiler
18 mei 2008, 22:58
De top is met cab nieuw ook geen 600 euro: http://feedback.nl/?b=AD100V412&a=46
Kijk gewoon even op de feedback site rond, ze hebben daar alle modellen staan volgens mij, voor niet zulke hoge prijzen. De XL versie heb je denk ik niet echt nodig, aangezien je geen metal speelt. Ik denk dat voor jou die AD100 2*12 combo een hele mooie opvolger is van je AD15. Een AC30 is ook mooi, maar dat is meer een one-trick pony, en mij verveelt dat al snel. (of ik moet een hele rij versterkers hebben, ik speel nogal veel muzieksoorten, vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar een veelzijdige Engl of Mesa)

ik zag hem inderdaad net langskomen ;) ben je nog voordeliger uit dan een 2ehands amp! ook niet verkeerd, maar denk dat ik, zeker omdat het 1e zware amp wordt eerst maar eens naar de gewone ad100vt ga kijken... is het afreizen naar Apeldoorn wel een keer voor waard ;)...

nogmaals bedankt voor je response!!!

jaap / zeiler!

The red Strat.
20 mei 2008, 17:40
hallo!

wij zijn al enkele maanden bezig met het opzetten van een bandje. Ik speel nu op een ad15vt, maar da's dus (zoals jullie wel weten :p) absoluut niet genoeg!
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe versterker...

Nieuw zijn versterkers met een hoger wattage mij te duur.

Nu zag ik de laatste paar dagen een drietal VOX versterkers op marktplaats verschijnen. Na mijn ervaringen met de ad15vt wil ik graag verder op een VOX.

de eerste betreft een AD100VTH. dat lijkt mij echter flink wat voor een eerste "zware" versterker voor het eerste bandje waar ik in ga spelen!!! (voor € 600 vraagprijs). Zo'n kast lijkt me echter best eng (misschien beetje groots voor een beginnend bandje zoals de onze :))...

de tweede was een AD50VT. Heb ik aan die 50 watt echter wel genoeg om over de drummer heen te komen? (voor 240 € vraagprijs)

de derde (die wegens de afstand eigenlijk geen optie is maar toch in de afweging meegenomen kan worden) is de AD100VT-XL, die heeft dus een andere settings-paneel! Zit daar ook veel verschil in als je vergelijkt met die andere 2 amps?

---

beide eerste versterkers hebben dus dezelfde settings als mjin ad15vt, da's handig, want die heb ik flink lopen uitputten en kan er eigenlijk mijn geluid volledig uithalen! da's dus geen probleem! Die XL is nog weer wat anders :).

en (aangezien er andere speakers inzitten), maakt dat ook veel uit? In die 50vt en 100vt-xl zitten celestions (toch?), in de 15vt niet...

alvast bedankt voor uw hulp,

jaap / zeiler!
een 50 watter zou normaal geen problemen met een drummer mogen hebben.

ik heb gehoord dat de XL's bijlange niet zo goed klinken als de gewone VT's. ze passen trouwens ook niet bij je genres.


speakers maken veel uit ja, maar de 'celestions' (niet al te goeie speakers met de celestion naam op) in de hoger wattage VT's zijn nog altijd niet vergelijkbaar met de 'echte' celestions.

aangezien je echt van de modeling houdt, raad ik je een vox ad60vt (jawel, 60, niet 50) aan. ze zijn een soort van upgraded valvetronix versterkers.
een tweede optie zou een line 6 flextone zijn.

veel geluk !

darkrazer
20 mei 2008, 19:20
aangezien je echt van de modeling houdt, raad ik je een vox ad60vt (jawel, 60, niet 50) aan. ze zijn een soort van upgraded valvetronix versterkers.
een tweede optie zou een line 6 flextone zijn.

veel geluk !

Je kan inderdaad beter een ad60 hebben, maar het is zo dat die ouder zijn, die nieuwe serie is zeg maar een uitgeklede versie, maar die ad60 of 120 bieden echt veel meer, een ad60 heb je voor ongeveer 350/400 euro en die zijn hun geld meer dan waard.

Riky
20 mei 2008, 19:38
50 watt solide state versterker raad ik toch niet echt aan. Oefenen zou misschien nog wel gaan, maar ik zou echt voor een 100 watt gaan. Heb je echt veel meer plezier van. Heeft toch meer die power waar je een glimlach van krijgt en ook live zul je er een mooier geluid mee hebben...

Met een budget van 750 euro kun je ook wel een buizen bakje kopen toch?

Anyway die AD100VTH is een prima versterker waar je ook zeker nog wel een tijdje mee door kunt. Je moet niet band zijn voor een te grote versterker. Je moet wel een beetje kijken naar de toekomst. Als je nu weer een kleintje koopt zit je over een jaar met dezelfde vraag.

100watters zijn ook gewilder dan 50, dus eventuele verkoop zal makkelijker gaan.

Succe met het maken van een keus!

Bolder
12 juli 2008, 21:11
en (aangezien er andere speakers inzitten), maakt dat ook veel uit? In die 50vt en 100vt-xl zitten celestions (toch?), in de 15vt niet...

alvast bedankt voor uw hulp,

jaap / zeiler!

Nope.
Geen Celestions in de Vox AD100 VT XL.
Gewoon Vox speakers.

guitartub
13 juli 2008, 11:48
Ik zou ook kijken of ik op de tweedehands markt een AD60 te pakken kan krijgen, ik heb m zelf en kan m je 100% aanraden. Welke ook goed is en hard zat in een bandje (ook mijn eigen ervaring) is de Cube 60 van Roland. Is ook veelzijdig maar heeft een iets andere sound als de Vox. Wat mss ook wel prettig is: hij is nieuw niet duur (rond de €300,-).

Soundscape
13 juli 2008, 19:00
De AD 60 VT heb ik nu een paar jaar en ondanks dat er een Vox AC 30 Brian May is bijgekomen, staat die AD 60 zeker niet te verstoffen. Voor een modeling versterker een van de beste (naar mijn idee veel beter dan Line6) op de markt. Aanrader!