PDA

View Full Version : Cabinet



J-sus Rulez
18 mei 2008, 20:19
Ik heb zonet de speakers van mijn stereotoren opgeblazen.
Nu gaat mijn vader voor mij een 2x12cab maken.
ZOdat ik het ook aan mijn stereo en ook aan mijn gitaarhead kan plaatsen.
Welke speakers ( 100€ max / stuk) zijn hiervoor zeer goed?

ponq
18 mei 2008, 20:21
Gitaarspeakers zijn geen hifi-speakers. De frequentie-respons verschilt nogal.

JohnLord
19 mei 2008, 08:44
idd, je moet voor je stereotoren hifi speakers kopen en voor je cab gitaarspeakers, anders is het geluid sowieso bij een van beide kwalitatief uitermate teleurstellend.

Robin.ke
19 mei 2008, 19:12
Denk dat er op dit forum wel genoeg over gitaarspeakers geschreven is, gebruik eerst de zoekfunctie eens.

Arvoitus
19 mei 2008, 20:29
En bij HIFI wil je totaal niet dat het hout je sound kleurt (dacht ik), en bij gitaar juist wel.

Wilco
20 mei 2008, 17:10
Yep, moet je absoluut niet doen EN gitaar EN hifi door de zelfde speakers. Op z'n best klinkt slechts 1 van de 2 opties ernstig beroerd (om niet te zeggen niet om aan te horen).

Han S
20 mei 2008, 17:17
Bij speakers heb je te maken met een groot aantal factoren, met een gitaarversterker een hi fi speaker opblazen is een zeer koud kunstje, hoewel de speaker zelf daar geheel anders tegenaan kijkt want die krijgt het zeer warm.

Bij een hi fi speaker kies je voor zo weinig mogelijk kleur, die moet gewoon zo recht mogelijk zijn, bij de gitaarspeaker of basspeaker kies je bewust voor een bepaalde kleuring.

Als pa een 2*12 cabinetje gaat maken zou ik een paar mooie Celestion V30's er in zetten, gaat je zeker bevallen en ze kunnen tegen een stootje.

En hi fi klinkt daar volkomen kut door, dat wil je niet meemaken.