PDA

View Full Version : wrapover bridge op sg of lp?.



RoCkMeIsTeR
18 mei 2008, 20:19
hey, kheb 'n vraagje

bij sommige gitaren zie je dat de snaren via de voorzijde in de brug zijn gestoken en errond zijn gedraaid.

http://armstrong-guitars.com/jhs/Electric%20Guitars%20by%20Vintage%20from%20John%20 Hornby%20Skewes_files/vr100lm-bridge.jpg

wat is 't effect als je dit zou doen bij 'n gewone les paul, of sg?:)

is er enig verschil ? :)

Dark_Tranquillity
18 mei 2008, 20:23
Ik betwijfel het eigenlijk, volgens mij heb je met een TOM brug ook heel wat sustain? Misschien bij een wrapover iets meer, alhoewel me dit met palmmuten echt kloten lijkt.

SGbanez
18 mei 2008, 21:37
Geen idee, maar ik zou het niet doen bij een stoptail(met gewoon zal je wel een stoptail bedoelen), wordt ie denk ik niet mooier van... Tenzij je van bekrast chroom houdt... Qua geluid weet ik niet. Zal wel niet beter worden.

Ik geloof dat de wraparound tails een voorganger van de stoptails zijn, dus het lijkt me vreemd als ze beter zijn. Sowieso zou ik niet wrappen om een gewone stoptail, want daar is ie niet voor bedoeld hé.

DaveItUp
19 mei 2008, 12:07
Kan gewoon hoor wrappen om een gewone stoptail. Maakt niets uit.

Squier4ever
19 mei 2008, 12:44
Geen idee, maar ik zou het niet doen bij een stoptail(met gewoon zal je wel een stoptail bedoelen), wordt ie denk ik niet mooier van... Tenzij je van bekrast chroom houdt... Qua geluid weet ik niet. Zal wel niet beter worden.

Ik geloof dat de wraparound tails een voorganger van de stoptails zijn, dus het lijkt me vreemd als ze beter zijn. Sowieso zou ik niet wrappen om een gewone stoptail, want daar is ie niet voor bedoeld hé.

maakt toch niet uit of tie daarvoor bedoeld is, ik doe het al een aantal jaar op m'n LP en ik vind het fijner spelen, je kunt iets makkelijker benden, maar toch lijkt de snaarspanning hoger en je hebt iets meer tone op deze manier.

omni
19 mei 2008, 13:32
zakk wylde doet het ook zo het. Het idee is volgens mij dat je de stoptail helemaal tot op je gitaar kan laten zakken, waardoor je iets meer sustain hebt zonder dat de hoek tussen stoptail en brug te scherp wordt. Daarnaast maak je je snaar langer zodat de spanning iets omlaag zal gaan.

Rude Perception
19 mei 2008, 13:39
zakk wylde doet het ook zo het. Het idee is volgens mij dat je de stoptail helemaal tot op je gitaar kan laten zakken, waardoor je iets meer sustain hebt zonder dat de hoek tussen stoptail en brug te scherp wordt. Daarnaast maak je je snaar langer zodat de spanning iets omlaag zal gaan.

Je snaar langer maken kan niet. De lengte van je snaren moet namelijk kloppen met de afstand tussen de frets, anders is je intonatie naar de klote.

omni
19 mei 2008, 14:10
Je intonatie loopt natuurlijk van de brug naar de topkam, maar je gebruikt wel meer snaar. Eerst door de stoptail en dan weer terug erover, dat maakt wel uit. Net als een gitaar met een stoptail of een bigsby, de snaarspanning is anders.

Orpheo
19 mei 2008, 14:17
ach, ik heb 't allemaal al een keer getest en geprobeerd, maar ik vind het zo relatief allemaal. Ik heb 't lekker laten zitten, en doe 't op de 'normale' manier tegenwoordig. sustain hebben die lespauls genoeg. liever wat lekkerder benden met dat pakkie 011 dan supersupersustain. Als er weer 010 op gaat gaat die stoptail wat lager, anders zijn 't elastiekjes.