PDA

View Full Version : Milow - you don't know



rainier
18 mei 2008, 19:18
hallo,

ik ben bezig om dit nummer te leren alleen ik loop tegen een probleem aan. de tab die ik heb gevonden (link staat hieronder) klinkt niet helemaal zoals de album versie die ik heb. Heb al wel een ander schema gevonden namelijk :
Am: 002210
F*: 003210
G*: 320000
C: 032010
E: 022100

dit klinkt al wat beter maar vind het nog steeds niet perfect (kan ook aan mijn gehoor liggen) heeft iemand van jullie een tab waarvan je zeker weet dat hij klopt? bij voorbaat dank.

tab: http://www.tabsrus.nl/Download/15691
nummer: http://nl.youtube.com/watch?v=o32x-kHGaTo

groetjes

Spitfire
18 mei 2008, 20:17
Hij klopt echt hoor, je moet alleen er even op letten dat je een capo op fret 4 hebt.

rainier
18 mei 2008, 20:46
dus de orginele tab klopt gewoon? dan schaam ik me diep voor mijn onervarenheid haha!

Spitfire
18 mei 2008, 21:17
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor :p

Je weet wat een capo is? Je kan trouwens ook gewoon de barré-akkoorden gebruiken die bij jou link naast de open akkoorden staan, in dat geval heb je geen capo nodig.

rainier
18 mei 2008, 21:26
ja ik heb al wel een capo, het nummer lukt me ook wel aardig, behalve het o zo fijne F akkoord, maar ook dit gaat steeds sneller moet ik zeggen. dus ik blijf lekker dooroefenen :)

frankiiee
19 mei 2008, 00:44
die F mag je gewoon als 003210 spelen hoor, dus dan is die ook niet echt moeilijk. Alleen in het refrein moet je een volledige F en een volledige G spelen. Zo heb ik het althans geleerd.

rainier
19 mei 2008, 16:06
dan heb ik nog een vraag, hij speelt live altijd met een 'stille' aanslag ertusen maar hoe doet hij dit, aangezien het geen barre akkoorden zijn.

EDIT: het slagritme wat ik gebruik gaat ook moeizaam, ik gebruik uud udu, klopt dit het een beetje want het is verrekte moeilijk omdit te spelen

sorry voor al deze beginners vragen maar ik wil graag meer leren :satisfie:

Spitfire
19 mei 2008, 16:16
Je bedoelt die 'tsk-tsk-tsk' steeds tussen de akkoorden door? Dat is een mute met de zijkant van z'n rechterhand vrij ver van de brug af (dat er geen noten klinken) en dan tegelijk aanslaan. Beetje vage beschrijving misschien maar het komt voor een groot deel op gevoel aan, gewoon je hand op de snaren rammen vanuit je pols.

Leuk liedje trouwens :) Toen je hem postte ben ik hem meteen maar even gaan spelen/zingen :)

rainier
19 mei 2008, 16:17
ja ik ken het nummer zelf ook pas net, maar vind het geweldig. net als born in the eighties gecovered door milow.

maargoed volgende probleem is dus beetje net slagritme vinden haha, wat gebruik jij?

Spitfire
19 mei 2008, 16:22
Ik doe down-tsk-up-up-tsk-up

En als je die 'tsk' er niet tussen doet dan down-down-up-up-down-up, maar dit is weer typisch zoiets wat je niet exact hetzelfde krijg dus probeer gewoon datgene wat jij lekker vind klinken.

rainier
19 mei 2008, 16:27
okee klinkt al een stuk beter! nou die tsk nog leren en dan komt het wel goed, is er ook een benaming voor die 'tsk' dan kan ik het uitzoeken op internet!

Kristof
23 mei 2008, 20:00
Ik doe down-tsk-up-up-tsk-up

En als je die 'tsk' er niet tussen doet dan down-down-up-up-down-up, maar dit is weer typisch zoiets wat je niet exact hetzelfde krijg dus probeer gewoon datgene wat jij lekker vind klinken.Ik speel het op dezelfde manier.