PDA

View Full Version : Hoi



SandScar
18 mei 2008, 18:51
Hoi, mijn naam is Ozan en ben 19 jaartjes jong... Ben nog niet begonnen met gitaar spelen, maar dat gaat snel veranderen. Nu was ik dus op zoek naar een leuke gitaar en kwam dit tegen;

Peavey Acoustic guitar package.
Specifications

• 25 1/2" scale western gitaar/stalen snaren
• Spruce top
• Traditionele X-bracing
• Rosewood fretboard 20 frets
• Sealed die-cast Mechanieken
• Compensated brugzadels
• Gloss finish
• Chrome hardware
• Durable nylon hoes en draagriem
• Peavey/Rock House Method Total Musician Series DVD
• Digitaal Stemapparaat
• Extra set snaren
• Plectrumset
• 1 jaar garantie
• gratis servicebeurt

119,00 euro

http://i31.tinypic.com/dgnztu.gif

Is dit een leuke gitaar om mee te beginnen? Wil ook geen goedkoop ding van 50 euro... :hippie:

rainier
18 mei 2008, 19:24
je hebt het al beter gedaan dan mij.
ik heb mn stomme kop een klassieke stagg gekocht, brandhout in mijn ogen. was leuk om mee te beginnen de eerste paar week maar al heel snel zat van. ik speel nu op een bloomsfield 208 (iemand enig idee wat dit is trouwens, kan het nergens vinden) en klinkt toch al een stuk beter. enige nadeel van het beginnen op een western zijn de stalen snaren, je vingers zullen erg pijn gaan doen. Ik had dit zelfs toen ik overstapte na een maand elke dag op een nylonsnarige gitaar gespeeld te hebben.

ik zou het gewoon doen, 120 euro is niet heel veel geld voor een gitaar.

jplm
18 mei 2008, 19:46
Enige nadeel van het beginnen op een western zijn de stalen snaren, je vingers zullen erg pijn gaan doen. Ik had dit zelfs toen ik overstapte na een maand elke dag op een nylonsnarige gitaar gespeeld te hebben.

Dat kan kloppen, want ook al speel je een jáár op een nylonsnaar, de overstap naar een staalsnaar zal ook dan pijn doen. Veel mensen denken dat er een soort van volgorde zit in de gitaarsoorten (bijv. nylon - staal, of akoestisch - elektrisch), maar dat is niet zo, ze hebben elk hun eigen kenmerken die je niet kunt "oefenen, of eigen maken" op een ander type.

Groet, Jan.

rainier
18 mei 2008, 20:00
nee maar ik dacht dat ik toch al wat eelt gekweekt had en er dus minder last van zou hebben, niet dus. nu gelukkig geen last meer na een aantal maandjes.

sanderz
18 mei 2008, 21:33
Is dit een leuke gitaar om mee te beginnen? Wil ook geen goedkoop ding van 50 euro... :hippie:
Nee, begrijpelijk...

Zit een mooie doos omheen dus ik denk dat het wel een leuke gitaar is om mee te beginnen. Kampvuur of zo? :satisfie:

Maar of het wat is om op te (leren) spelen weet ik niet.

Gewoon even bij de reviews kijken of, nog beter, lekker naar de winkel gaan en l u i s t e r e n.

frankiiee
18 mei 2008, 21:52
als je pas begint vooral op bespeelbaarheid letten, dus de hoogte van de snaren enzo. Dat vond ik toch belangrijkste, als je pas begint hoor je toch nog niet zo veel verschil in klank, nu eerst de basis leren en dan kan je nog altijd een iets duurdere kopen. En deze weer verkopen voor een redelijke prijs.

groet

sanderz
18 mei 2008, 23:28
... als je pas begint hoor je toch nog niet zo veel verschil in klank...

Voordat je een instrument begint te bespelen, kun je wel al onderscheid maken tussen wat je mooi vindt klinken en wat niet. Je begint immers pas te spelen, niet pas te horen...

Je hoeft geen gevorderde gitarist te zijn om te luisteren en een mening te geven. Je mening kan hooguit afwijken van wat men de norm acht te zijn, maar dat mag geen probleem zijn.

Ga gewoon met zo veel mogelijk geld naar een goede winkel. Kies een paar gitaren uit en zorg dat je uiteindelijk thuis komt met de gitaar die je het beste vond spelen en klinken én als het even kan met een heleboel wisselgeld ;)

snaarplukker
19 mei 2008, 00:50
Wellicht een gitaar uit Azië, ik denk made in China. Materiaal en afwerking best heel goed, maar goedkoper door lageloonarbeid.

Cees

--=HANS=--
19 mei 2008, 08:52
Origineel gepost door Snaarplukker:Materiaal en afwerking best heel goed.

Ik zou er niet te hard op rekenen, dat gaat gewoon niet voor € 119,00.

Als je een setje heel goed hout voor een gitaar bij elkaar legt, top, sides, back, hals, toets etc. dan ga je al heel erg ruim over die € 119,00 heen.

Pais
19 mei 2008, 09:32
Voordat je een instrument begint te bespelen, kun je wel al onderscheid maken tussen wat je mooi vindt klinken en wat niet. Je begint immers pas te spelen, niet pas te horen...


Dat is waar, maar in mijn ogen is de bespeelbaarheid voor een beginner veel belangrijker dan de klank die eruit komt.
Mijn eerste gitaar (rond de 180 euro, prima starter) klinkt eigenlijk niet zo heel best, maar hij is heel licht bespeelbaar en ik pak hem nog regelmatig met plezier.


Ik zou er niet te hard op rekenen, dat gaat gewoon niet voor € 119,00.

Als je een setje heel goed hout voor een gitaar bij elkaar legt, top, sides, back, hals, toets etc. dan ga je al heel erg ruim over die € 119,00 heen.
Je moet hier toch een beetje relativeren met de prijs.. Het blijft natuurlijk een beginnersgitaar, daarvan kan het materiaal en de afwerking toch best behoorlijk zijn?

sanderz
19 mei 2008, 09:48
Dat is waar, maar in mijn ogen is de bespeelbaarheid voor een beginner veel belangrijker dan de klank die eruit komt.
Mijn eerste gitaar (rond de 180 euro, prima starter) klinkt eigenlijk niet zo heel best, maar hij is heel licht bespeelbaar en ik pak hem nog regelmatig met plezier.

Helemaal waar.

Mijn Fender CD60 (:sssh:) is ook heel goed bespeelbaar maar blijft qua klank ver achter bij mijn andere gitaren. Soms speel ik er juist op om eventuele fouten te ontdekken in mijn spel die meer opvallen door het minder volle/dunne geluid van deze gitaar. Zo heb ik wel meer afwijkingen, maar die zijn voor een ander forum ;)

--=HANS=--
19 mei 2008, 17:30
Origineel gepost door Pais: Je moet hier toch een beetje relativeren met de prijs.. Het blijft natuurlijk een beginnersgitaar, daarvan kan het materiaal en de afwerking toch best behoorlijk zijn?

Helemaal mee eens Pais maar echte beginners hebben vaak geen idee wat er mogelijk is qua prijs en kwaliteit en als die dan op een forum lezen dat ze voor dat geld een "best heel goed" instrument kunnen kopen qua afwerking en materiaal krijgen ze naar mijn idee toch een raar beeld van de realiteit. Vandaar mijn opmerking, juist om het een beetje te relativeren.

Groet, Hans

P.s. je hebt PM

snaarplukker
19 mei 2008, 22:16
Ik zou er niet te hard op rekenen, dat gaat gewoon niet voor € 119,00.

Als je een setje heel goed hout voor een gitaar bij elkaar legt, top, sides, back, hals, toets etc. dan ga je al heel erg ruim over die € 119,00 heen.
In Azië is Tropisch hardhout goedkoper dan een plankje vuren hier bij de bouwmarkt. Dus hier kan je geen prijsvergelijking doen met een setje Tropisch hout hier in Nederland.

Cees

--=HANS=--
19 mei 2008, 23:18
Origineel gepost door snaarplukker: In Azië is Tropisch hardhout goedkoper dan een plankje vuren hier bij de bouwmarkt. Dus hier kan je geen prijsvergelijking doen met een setje Tropisch hout hier in Nederland.
Toch merkwaardig dat ze voor die budgetgitaren dan relatief duur laminaat gebruiken en geen massief klankhout als het zo goedkoop is........

wietse
20 mei 2008, 06:07
Toch merkwaardig dat ze voor die budgetgitaren dan relatief duur laminaat gebruiken en geen massief klankhout als het zo goedkoop is........

omdat laminaat daar nog weer veel goedkoper is, en het is gemakkelijker een gitaar te bouwen van laminaat dan massief hout, laminaat is veel steviger en gemakkelijker in de juiste vorm te buigen.

Pais
20 mei 2008, 11:15
De eettafel bij mn moeder is ook massief palissander. Daar had je heel wat gitaartjes uit kunnen zagen :)



@ Hans. ik kreeg een lege PM van je terug. Ging er iets fout of was je gewoon sprakeloos? :D