PDA

View Full Version : dimarzio's out en seymours er in?



Ibanez RuleZ
19 februari 2003, 23:58
ik zit wat te surfen en heb net wat samples van de seymour duncan site gedowned van hun hummies. tering, ik heb nu echt het gevoel van: sloop die dimarzio's uit je Ibanez en zet er een set classic livewires of pearly gates in. man, wat klonken die dingen mooi warm!

wie heeft een van de genoemde P/U's en kan er wat van vertellen wat ie er mee speelt, hoe dat klinkt over welke versterker etc.

Harrald

Tymon
20 februari 2003, 09:33
Duncans klinken goed, maar goeie DiMarzio's ook :wink: Weet je zeker dat je DiMarzio's in je Ibanez hebt zitten en niet een paar namaak DiMarzio's??

Tymon

Ibanez RuleZ
20 februari 2003, 09:55
ja, er zitte echte in. Ik heb een Ibanez JPM, daar zitten een steve's special (kutding) en een Air Norton (gaat wel) in

Harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-02-20 09:56 ]</font>

Negative K3 fan
20 februari 2003, 10:06
Ze zeggen dat dee seymmour duncan elementen vaak iets gecompresster klinken. Ook hoor je verhalen dat de dimarzios die ze in productie gitaren niet zo heel goed zijn. Ik denk daarom ook dat seymour duncans een goede keus zijn als je net een beetje meer uit je gitaar wilt halen.

Bins
20 februari 2003, 13:39
Als je die air norton kwijt wil... Denk aan mij.

Ik denk trouwens dat het niet het verschil tussen Dimarzio en SD is, maar gewoon het feit dat die pu's die je niet hebt "niet voor jou" zijn. Als je je pu's tekort vind schieten, moet je rond gaan kijken/luisteren voor wat anders.
Ik heb trouwens een Dimarzio DW in de brug zitten en die vind ik echt geweldig.

Ibanez RuleZ
20 februari 2003, 13:51
ik zou ze niet weg doen, die steve's special zal wel naar de gitaar van mijn broertje gaan, en misschien die air norton ook wel, want die charvel stock PU's die in zijn gitaar zitten zijn bagger. hij wil toch meer punch in zijn geluid hebben, dan dat hebben die steve's special wel! (clean klinken die dingen zo beroerd, dat wil je nie weten)

Harrald

Lacrymosa
20 februari 2003, 17:50
Wat vin je zo kut aan een Steve's special en een Air norton?

CheerS!!

Braindead
21 februari 2003, 14:02
Waar speel je over dan? Ik kan me dat toch niet voorstellen dat een steve special kut klinkt. Wat die gast hierboven ook al zegt, misschien past het geluid van de steve special niet zo bij jouw maar dat heeft niks met het merk te maken.

rePUNKtative
21 februari 2003, 15:23
Ik heb zelf zwaar getwijfeld over de keuze tussen een Jeff Beck of een Pearly Gates in de body van mn Telecaster. Ik vond die Jeff Beck beter klinken, net ietsje rauwer, maar die Pearly Gates lag er dicht bij.

Ik ben zelf weg van SD's, maar dat is puur omdat ik het 1 keer heb gehoort en verliefd ben geworden op SD :grin:.

Ibanez RuleZ
21 februari 2003, 15:59
ok, ik vind die steve's special te weinig mid hebben, hij klinkt mij te bijterig. Ik zoek een dikkere sound. Het is gewoon niet mijn smaak. Aan mijn apperatuur kan het niet liggen, want dat is wel OK (ibanez -> Mesa/Boogie rack). Die air norton is niet kut, maar hij klinkt mij iets te waterig, weet niet waarom, maar overstuurd mis ik er iets in. Misschien dat die seymours ook niet werken, maar in ieder geval ben ik niet echt tevreden meer over deze elementen. Daarnaast vind ik de combi niet goed, het outputverschil is te groot. Ik hoor gewoon echt een volumeverschil tussen deze elementen, en dat vind ik wel een crime.

het is denk ik gewoon een kwestie van smaak, maar ik wil er toch wat warmere PU's in, lever ik misschien wat attack of aggressiviteit in, maar dat is dan maar zo.

Harrald

Lacrymosa
21 februari 2003, 17:00
als ik jou zo hoor, moetje gewoon voor de ToneZone gaan, in combinatie met een Paf of Paf Pro

CheerS!!