PDA

View Full Version : Preamp vraagjes



SelkiesJS
18 mei 2008, 14:47
Omdat ik nu al tijden lang op een heilige missie ben voor een nieuwe
versterker had ik weer een aantal kleine vraagjes :satisfie:
Ik ben op zoek naar een veelzijdig geluid zodat ik niet steeds weer een nieuwe versterker hoef te zoeken voor een ander genre. Ik begrijp uiteraard dat er geen versterker is die alles perfect kan. Maar ik vind t beetje jammer om bijvoorbeeld een engl te kopen om zn scheur maar dat ik clean iets anders moet gebruiken. Nu kreeg ik n beetje t idee dat je bij
heads en combo nogal veel one trick versterkers tegenkomt.
Daarom was ik benieuwd naar t starten van een rack. Mij is verteld dat je hiermee veel meer soorten geluiden kan bereiken.
Is het verstandig om hier mee te beginnen? en zo ja, welke preamp zou een beetje veelzijdig kunnen zijn? Ik speel in verschillende soorten bands van pop/rock tot metal. En is een rack handig om live te gebruiken want ik begreep dat het nogal lastig is om preamps te besturen die geen midi ondersteuning hebben. Alvast bedankt:)

jwst205
18 mei 2008, 17:29
Tsja, of je een rack wilt moet je toch echt zelf uitvogelen. Je hebt vast ook wel veelzijdige tops. Maar goed, als je echt all-round wil zijn in je geluid, en dit ook nog een keer goed wilt hebben kan ook een rack behoorlijk in de papieren lopen. Ik kan persoonlijk de egnater m4 pre-amp aanraden. Je kan zelf kiezen welke 4 sounds bij je passen en deze modulair opbouwen. De modules zijn niet digitaal en benaderen de originele amps bijna 100%. Ik heb in mijn pre-amp een Mesa dual rectifier, een fender bassman, een Soldano SLO en een een nieuwe eg5 module zitten. Maar er zijn ook vox ac30 modules, marshalls en nog veel meer!

SelkiesJS
18 mei 2008, 22:19
Op zich klinkt t heel handig. Zo kan je dus een beetje je eigen geluiden uitkiezen.
Is de egnater m4 makkelijk in Nederland verkrijgbaar? En hoeveel kost de preamp ongeveer? Krijg je dan de modules er bij?. En wat voor een poweramp heb je er dan achter zitten? Zijn er nog andere alternatieven die op deze manier werken?