PDA

View Full Version : Get the Funk - Gister Heerenveen



JelmerOnGuitar
18 mei 2008, 12:26
Yoo,

Gister speelde Get the funk in Heerenveen. Dit is een coverband van Tower of Power. Vaak worden die bands erg betwist omdat het niveau van Top wel heel moeilijk haalbaar is.. Echter wordt over Get the funk gezegd dat ze echt close zijn tot Top.

En dat is ook echt zo. Jezus wat een kundige lui. Ongelovelijk goeie muziekanten die dus een ongelovelijk goeie show neerzetten. Ze spelen de nummers van Top echt supergoed na, en ze zijn idd erg dichtbij het niveau van Top. (Ik heb Top gezien in de Oosterpoort Groningen)

Ik vond het echt super om te zien. Deze muziekanten zijn gewoon zó goed. Je ziet gewoon dat ze echt naar elkaar luisteren en elkaar ruimte geven in solo's. Er werd nog even lekker gejammed binnen een nummer, waarin iedereen een solomoment had. Supermooi. De opbouw van de ritmesectie binnen de solo's was gewoon zo ongelovelijk strak. Echt super om te zien.

Jah en dan de gitarist.. Tom Klein. Jezus wat een niveau... Ik ging erheen met hoge verwachtingen, maar hij heeft ze overtroffen. Echt ik kwam binnen toen ze aan het opbouwen waren (het was in een kroegje namelijk) en die gast plugt z'n shit in speelt 6 noten, en ik weet dat ik niets ben. Écht niets. Z'n solo's zijn zooo ongelovelijk lekker en funky en jazzy. Fantastisch om naar te luisteren. Hij heeft ook voor elk ander stuk in de nummers een perfekt geluid klaarstaan. Wat ie allemaal haalt uit z'n dikke vette Hughes en Kettner buizenbak.

Kortom: superband, superavond, supergitarist!