PDA

View Full Version : advies gevraag, nieuwe gitaar aanschaffen



jars
19 februari 2003, 23:00
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een nieuwe electrische gitaar aan te schaffen.
Ik heb zo'n 600 euro te spenderen.

Er zijn een paar dingen waar ik rekening mee moet houden.
Mijn handen zijn totaal niet gemaakt voor gitaarspelen.
1.Kleine handen
2.Dikke vingers
3.Mijn motoriek klopt niet 100% daarom is het voor mij onmogelijk bepaalde akkoorden te pakken. Door heel hard oefenen gaat het spelen wel steeds beter en krijg ik meer controle over mijn vingers.
Maar een echte goede gitarist zal ik nooit worden. Maar ik beleef veel plezier aan gitaar spelen en daar draait het toch om!!

Sorry voor de lange inleiding.

Nu zoek ik dus een nieuwe gitaar.

Ik bezit een fender squier maar kan daar eigenlijk niet op spelen, de hals is veels te dik voor mijn kleine vingers.

Ik bezit ook een Cort akoestische gitaar en daar kan ik veel beter op spelen de hals is een stuk dunner.

Wat ik zoek is dus een gitaar met een dunne hals en met brede(dikke vingers) frets.
Maar de frets moeten niet super breed zijn want dan kan ik de akkoorden niet meer goed pakken.
Hij moet een lage action hebben, want ik heb gemerkt dat dit veel prettiger speelt.

Heeft iemand tips over welke gitaren ik uit kan gaan proberen.

Ik speel vooral rock en metal, maar waag me zo nu en dan ook eens aan wat blues.

Oh ja ook nog een goede tips voor een winkel?
Iemand vertelde me dat feedback een erg goede winkel was.
Dus ik wil wel een dagje vrij nemen om naar rotterdam te gaan.

Alvast bedankt.

Mithrandir
19 februari 2003, 23:07
Dat zal dan wel een Ibanez, Jackson, Charvel, ESP(LTD) of zoiets worden. Raadpleeg de experts voor modellen. (Tip: Zoekfunctie levert soms verassend veel op.)

Is een balalaika trouwens misschien iets voor je....

jars
19 februari 2003, 23:31
Is een balalaika trouwens misschien iets voor je....


lol, uuhm das niet mijn ding.

Ik zal de search eens proberen.

andy
19 februari 2003, 23:41
een squier al te dik??? oeps, maar al je ongemakken kun je voorkomen door een betere pols en vinger zetting. Pols omhoog duwen bv.
Als dat lastig is pols oefeningen doen, als het vervelend wordt in lauw water, maar nix forceren aub.

en over die gitaar zaak is al een topic, dus lees die maar ff. staan ook tips bij voor andere winkels.

jars
19 februari 2003, 23:44
Ja ik kan er wel op spelen maar het kost gewoon erg veel moeite, duw ook mijn pols naar voren, ik heb alleen gemerkt dat ik 100x fijner speel op mijn cort die een dunnere hals heeft, daarom zoek ik dus ook een gitaar met een dunne hals.

Josdevos
19 februari 2003, 23:48
Probeer de Parker P-38 eens. Deze heeft een redelijk platte hals, (niet supervlak zoals op Ibanez RG's) en de snaren staan wat verder uit elkaar. Ze kunnen door een gitaarbouwer ook afgesteld worden voor een razendlage action.
Ga ze gewoon eens testen. Ik heb eventueel ook eentje 2de hands te koop, net perfekt afgesteld, zeer lage actie dus, door een heel goeie gitaar bouwer, moest het je interesseren. josdevos@pandora.be

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-19 23:49 ]</font>

jars
20 februari 2003, 15:27
Bedankt voor de tip, ben ff gaan surfen en lees veel goede dingen over die parker, hij is erg geschikt voor mensen met kleinere vingers.
dus deze zal ik zeker gaan uitproberen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jars op 2003-02-20 15:27 ]</font>

staartmans
20 februari 2003, 15:31
Hoi,

Sommige Hamers hebben een lekker dun en iets breder halsje en zijn nog redelijk te betalen ook. Ik heb zelf een beetje hetzelfde probleem a.g.v. een soort reuma: hals moet ook niet te dik zijn. Maar ik heb wel ontdekt dat met goede oefeningen, afstelling van actie en ook hoe de gitaar hangt er al veel mogelijk is. Kan nu zelfs een dikke Les Paul nek aan.

Succes!

Greetz, Martino!

Ibanez
20 februari 2003, 16:10
De ibanezzen hebben altijd nog de dunste neck. Dus ik zou er eens een paar gaan uittesten in een winkel.

Jay Cal
20 februari 2003, 17:47
http://people.zeelandnet.nl/alinde/ibanez/S540.htm

Blijft een beauty en voor alle stijlen geschikt.

Greetz!

Izegrim
20 februari 2003, 17:53
Hé op zo'n bruine speel ik nu, mooi ding ja! Alleen die elementen zijn niet zo denderend (QM ofzo?). Verder superlekker!

jars
20 februari 2003, 20:32
Hey staartmans bedankt voor de tip!!!

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit van het merk Hamer gehoord heb.

Ja ik merk ook dat ik door veel oefenen steeds een beetje meer controle krijg over mijn vingers.
Ik heb al vele obstakels overwonnen.
Vroeger kon ik niet eens schrijven heb als klein menneke heel hard moeten oefenen om te kunnen schrijven. Het zelfde geld voor gitaarspelen.
Alleen zakt me soms de moed in de schoenen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Ik heb ook gemerkt als ik de gitaar vrij schuin en hoog op mijn buik hang dat ik barré's bv veel beter kan pakken, alleen loop ik dan voor lul. hahaha

Ik was ook van plan om wat obanez gitaren uit te proberen, maar ik denk dat mijn vingers wat te dik zijn voor die erg smalle halzen. Dan druk ik met mijn knakworstvinger meteen 3 snaren te gelijk in :smile:




Op 2003-02-20 15:31, schreef staartmans:
Hoi,

Sommige Hamers hebben een lekker dun en iets breder halsje en zijn nog redelijk te betalen ook. Ik heb zelf een beetje hetzelfde probleem a.g.v. een soort reuma: hals moet ook niet te dik zijn. Maar ik heb wel ontdekt dat met goede oefeningen, afstelling van actie en ook hoe de gitaar hangt er al veel mogelijk is. Kan nu zelfs een dikke Les Paul nek aan.

Succes!

Greetz, Martino!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jars op 2003-02-20 20:35 ]</font>