PDA

View Full Version : Groot Dillema



Misterblitzer
17 mei 2008, 21:20
Oke ik heb al een elektrische gitaar en na 8 maanden spelen amuseer ik mij super met gitaarspelen dus wil ik ook een akkoustische gitaar.
Kies tussen deze 3 opties wat jullie, ervaren gitaristen, het beste vinden, want ik kan er niet aan uit.

Optie 1: Ik koop de epiphone ej-300 de een duurdere gitaar dat ik heel mooi vind maar dan moet ik helemaal wachten tot nieuwjaar (Ik kan ze niet betalen en ik mag nog niet gaan werken) en dat vind ik vervelend. En is dit wel een goede gitaar? Heeft ze een mooie klank?

Optie 2: Ik koop de epiphone hummingbird tweedehands voor 180 euro, die kan ik meteen kopen en vind ik ook heel mooi maar heeft deze wel zo een goede klank? en is deze gitaar dan beter of slechter dan de epiphone ej-300?

Optie 3: Of ik ga helemaal niet af op de looks en koop ik meteen zo een goedkopere Yamaha gitaar. Maar ik vind dat mijn gitaar toch mooi moet zijn maar ga ik er geen spijt van hebben als ik optie 1 of 2 neem en dan geen mooie klank heb? Wat ik wel zou hebben als ik optie 3 neem.

Hulp nodig!

zeiler
17 mei 2008, 22:07
als ik jou was zou ik gewoon naar de lokale gitaar-boer gaan en daar eens op alle gitaren gaan spelen ;)... da's altijd een idee :D

er zijn zoveel meer merken dan Epiphone, en zeker voor een euro of 200 kan je al leuke gitaren kopen...

zie ook: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90958

succes met je zoektocht!

Jaap / zeiler!

CortaxEV
17 mei 2008, 22:13
Ik hoor zeer veel goede reacties over de Washburn D10S (http://www.rockpalace.com/product/Washburn-D10S)

zeiler
17 mei 2008, 22:17
Ik hoor zeer veel goede reacties over de Washburn D10S (http://www.rockpalace.com/product/Washburn-D10S)

ziet er leuk uit, maar bijvoorbeeld Alvarez heeft ook zeer leuke gitaren (RD20S bijvoorbeeld!), echt een topper! Maar er zij zoveel gitaren, ik weet niet of het aanraden van gitaren hem nu echt helpt aangezien hij (naar ik denk?) nog niet op één van deze gitaren gespeeld heeft!

nogmaals: lokale gitaarboeren zijn handig, soms kost het wat meer, maar als je eerst maar eens een gitaar hebt die fijn speelt en je niet van internet haalt :D

heb ik een keer grote fout mee gemaakt, en dat koste me bijna 500 euro ;)

Misterblitzer
17 mei 2008, 23:52
oke zal ik zeker doen (naar een grote gitaarwinkel gaan). Zal wel zien welke sound ze allemaal hebben maar ik denk toch dat ik uiteindelijk voor de looks ga gaan :D zo'n mooi geluid heb ik niet nodig, ik ga niet optreden ofzo...

RAW
18 mei 2008, 10:57
...maar ik denk toch dat ik uiteindelijk voor de looks ga gaan :D zo'n mooi geluid heb ik niet nodig, ik ga niet optreden ofzo...

Dat lijkt me toch echt niet de juiste insteek.....ga voor de gitaar die niet alleen betaalbaar is, maar bovendien het mooiste klinkt voor je gevoel.
Als ie niet lekker klinkt verlies je al gauw de zin om erop te spelen....en dát zou eeuwig zonde zijn ;)

budje
18 mei 2008, 11:02
Helemaal mee eens! Als jij m al niet mooi vind klinken, dan is t met t oefenen ook snel gebeurd. (en de mooist klinkende martins zien er meestal erg saai uit hahaha)

hanzeman
18 mei 2008, 11:07
Met een Yamaha val j je meestal geen buil. De FG7** serie bijvoorbeeld

Misterblitzer
18 mei 2008, 11:24
oke dan ik zal voor het geluid gaan. Waarom zijn die goedklinkende gitaren altijd saai? kunnen ze ook geen mooie maken? jeezes...

--=HANS=--
18 mei 2008, 12:06
Mooi is een nogal betrekkelijk begrip.
Mijn Lowden F25c is op het eerste gezicht nogal saai. Alle bindingen zijn van hout en de ceder top is nogal donker, de achter en zijkanten zijn van rosewood maar dan vrij licht van kleur en zonder wilde vlam. De gitaar is echter heel erg goed gebouwd en klinkt als een klok en waarempel, ik ga hem steeds mooier vinden..........

Succes met je zoektocht!

Onmeunig Hans
18 mei 2008, 17:25
Oke ik heb al een elektrische gitaar en na 8 maanden spelen amuseer ik mij super met gitaarspelen dus wil ik ook een akkoustische gitaar.
Kies tussen deze 3 opties wat jullie, ervaren gitaristen, het beste vinden, want ik kan er niet aan uit.

Optie 1: Ik koop de epiphone ej-300 de een duurdere gitaar dat ik heel mooi vind maar dan moet ik helemaal wachten tot nieuwjaar (Ik kan ze niet betalen en ik mag nog niet gaan werken) en dat vind ik vervelend. En is dit wel een goede gitaar? Heeft ze een mooie klank?

Optie 2: Ik koop de epiphone hummingbird tweedehands voor 180 euro, die kan ik meteen kopen en vind ik ook heel mooi maar heeft deze wel zo een goede klank? en is deze gitaar dan beter of slechter dan de epiphone ej-300?

Optie 3: Of ik ga helemaal niet af op de looks en koop ik meteen zo een goedkopere Yamaha gitaar. Maar ik vind dat mijn gitaar toch mooi moet zijn maar ga ik er geen spijt van hebben als ik optie 1 of 2 neem en dan geen mooie klank heb? Wat ik wel zou hebben als ik optie 3 neem.

Hulp nodig!

Ik zou een 4e optie kiezen, nl geen van de 3 genoemde.
Er staan hier op het forum zat adviezen over allerlei gitaren in alle prijsklassen. Nadat ik die zou hebben doorgelezen, ging ik lekker een ochtend in een goeie winkel spelen, luisteren wat ik het mooist vind klinken en het lekkerst spelen. Daarna zou ik gaan kijken welke van die favorieten ik kan en wil betalen.

hans