PDA

View Full Version : Loud Music!



The Mess
17 mei 2008, 18:24
Eindelijk is het dan zover: de demo van The Nuclear Brothers is af!
Totdat hij uitkomt valt iig de eerste track te beluisteren op onze website:

www.thenuclearbrothers.nl

Hopelijk vinden jullie het wat :satisfie:

bass blom
17 mei 2008, 19:19
begint prachtig!

dan hoor ik een gitaar die prachtig vechten moet om door de drums heen te komen :D

daarna als de zang erbij komt zwakt mijn interesse af.

en dan begin ik de drums die ik in het begin lekker vond klinken overdreven worden.

solo.. ok wel.

koortjes, leuk!

einde, lekker :p

Riky
17 mei 2008, 19:38
sluit me aardig aan bij bass.

Vind het voor 1e opname erg leuk! Maar niet heel geweldig.

Succes met de band verder!

The Mess
18 mei 2008, 01:09
Bedankt voor de reacties!
Ik weet wel dat we er nog lang niet zijn, maar het wordt vanaf nu alleen nog maar beter, dus dat komt wel goed :)

The Mess
26 mei 2008, 16:13
BUMP!
Voor de geïnteresseerden: alle demotracks staan nu online.
Enjoy! :)

stevie_vp
26 mei 2008, 17:06
hoe is t opgenomen?

Han S
26 mei 2008, 17:07
Ik vind het wel een erg lekker bandje. Hebben jullie het zelf opgenomen?

Ik hoor de gitaren prima hoor, het is alleen een beetje een vreemd geluidsbeeld, vooral als de zang er in komt. Heb je een stereoverbreder gebruikt?

The Mess
26 mei 2008, 19:06
Bedankt voor het compliment!
Het heeft idd iets ongrijpbaars wat je in de meeste platen niet terughoort, maar ik vind het wel best zo eigenlijk :satisfie:
We zijn maar gewoon de studio ingedoken, omdat we zelf (nog?) niet de mogelijkheden en kennis hebben om op te kunnen nemen.
Hoe het dus precies allemaal is gebeurt weet ik niet.

JelmerOnGuitar
26 mei 2008, 20:05
Yoo,

Mijn eerste indruk is goed moet ik zeggen, mooie sound, lekkere nummers, catchy overgangen..

Oké de gitaar: Heb je dit opgenomen met die Marshall MG100Dfx? Dat zou ik knap vinden:p Ik vind je sound lekker! Lekker rauw.. Jah dat heb ik nog nooit uit die versterker gehoord (vriend van me bespeeld em ook, met veel kuttere sounds dan jij)..

Bass: Kvind die Fuzz/dist één keer wel leuk, maar niet de hele tijd.. Ik zou een iets minder statisch iets willen horen.. Dus zonder distortion en WEL met de vingers en niet alles dichtmetselen, wat funkyer spelen zal goed doen denk ik... Het zijn de hele tijd lange noten, ik denk dat er een betere overeenkomst moet tussen de drums en de bass..

Drums: Grooved lekker.. Leuke fills.. Maar ik vind de sound vrij kut... De bassdrum klinkt als een blokje ofzo:p En naja kvind het niet erg lekker klinken.

Dat brengt me op de mix. Die vind ik niet echt vet. De pans zijn wel leuk.. Maar ik vind het niet mooi klinken.. De drums klinken niet mooi... Er zit totaal geen diepte in het geheel.. Het lijkt alsof je voor een rij boxen staat waar alles tegelijk uit komt... Je kunt soms moeilijk de dingen van elkaar onderscheiden... Geen diepte dus... En ik vind de drums teveel op de voorgrond geplaatst..

Verder is het voor een demo wel leuk:) Lekker promoten.. Ik las op je myspace dat jullie veel contests winnen? Goedzo! Keep going!:D

The Mess
26 mei 2008, 21:54
Verhaal


Allereerst: bedankt voor je compliment.
Mijn gitaar is opgenomen door een 2x12 Acoustic versterker (groooote transistorbak) die over z'n nek was gejaagd door een boss equalizer.
Tegelijkertijd is ie door m'n Marshall gejaagd ja, die met wat tweaken dus best heel ok klinkt (als je je oren gebruikt en niet geilt op een reputatie ;)).
(Ik heb dit overigens allemaal ingespeeld met een ongemodde Epiphone SG Special :))

Bas ben ik wel een beetje met je eens, al is metselen ook een kunst, aangezien er dan niet zo'n gat valt als ik begin met soleren, maar wel iets om in ons achterhoofd te houden.

Aan de drums hoor ik verder niets verkeerd, vind ze zelfs heel ok klinken, en ik houd wel van harde drums (pompt lekker.)

Anyway, ik ben blijkbaar een stuk meer tevreden over de mix dan jij, al weet ik net zo goed dat hij niet van perfect, of heel er dynamisch is.
Ik waardeer overigens wel dat je een uitgebreide mening brengt, geeft voor mij (ons) weer stof tot nadenken.

En beuken blijven we zeker doen ;)

JelmerOnGuitar
26 mei 2008, 23:32
Allereerst: bedankt voor je compliment.
Bas ben ik wel een beetje met je eens, al is metselen ook een kunst, aangezien er dan niet zo'n gat valt als ik begin met soleren, maar wel iets om in ons achterhoofd te houden.

Graag gedaan, ik vind het leuk om nummers te revieuwen:)

Jah idd, als je live een hele dikke baslaag hebt onder je solo, is dat wel heerlijk idd. Maar dan zou ik in de andere stukken wat anders gaan bassen.. Naja het geeft opsig wel een eigen style, dat wel..

Hoe hebben jullie dit opgenomen? Allen tegelijk spelen? Ook omdat je dus geen gitaar hebt onder je solo.. Of wel echt omstebeurt tot het echt naar wens was?

En het is je idd geraden te blijven beuken;) Haha:D

The Mess
27 mei 2008, 18:19
Graag gedaan, ik vind het leuk om nummers te revieuwen:)

Jah idd, als je live een hele dikke baslaag hebt onder je solo, is dat wel heerlijk idd. Maar dan zou ik in de andere stukken wat anders gaan bassen.. Naja het geeft opsig wel een eigen style, dat wel..

Hoe hebben jullie dit opgenomen? Allen tegelijk spelen? Ook omdat je dus geen gitaar hebt onder je solo.. Of wel echt omstebeurt tot het echt naar wens was?

En het is je idd geraden te blijven beuken;) Haha:D

We hebben het eerst allemaal tegelijk gedaan: drums, bas, gitaar via de line-out van de versterker (om iig maar geluid te hebben.) Toen dat nog een keer en de beste uigekozen. Daarna heb ik m'n gitaar in één keer nog gedubbeld.