PDA

View Full Version : Help, Snaren !!!



samthegreat4
17 mei 2008, 18:02
Hoi,

Ik heb net een nieuw pakje elixer snaren van 24 euro gekocht, maar weet nog niet hoe ik ze erop moet zetten (voor mijn western gitaar).
Nou heb ik de dunne e snaar er geprobeerd op te zetten, maar is er een stukje afgebroken en is het te kort om om de stemkop te draaien.

Wat te doen? ik heb geen zin om weer zo'n pakje van 24 euro te kopen !

Groeten

nevyn292
17 mei 2008, 18:04
voor een western gitaar moet je sowieso in een ander topic zijn...


www.frets.com staan geloof ik allerlei string-manieren..

EDIT: hier (http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/Guitar/Setup/SteelStrings/Stringing/ststringing1.html)

Bram+
17 mei 2008, 18:11
Hoi,

Ik heb net een nieuw pakje elixer snaren van 24 euro gekocht, maar weet nog niet hoe ik ze erop moet zetten (voor mijn western gitaar).
Nou heb ik de dunne e snaar er geprobeerd op te zetten, maar is er een stukje afgebroken en is het te kort om om de stemkop te draaien.

Wat te doen? ik heb geen zin om weer zo'n pakje van 24 euro te kopen !

Groeten
Samuel
Op deze manier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773
hoef je de snaar nauwelijks om de knop te winden. Als je al te weinig snaar voor deze methode hebt, dan moet je toch een nieuw pakje kopen en de volgende keer beter opletten.

chubbyfan
17 mei 2008, 18:13
misschien kun je de eindjes weer aan elkaar lassen,of met secondelijm proberen :)

SGbanez
17 mei 2008, 20:36
24 Euro? Is dat niet erg duur? Ik had een pakje Martin snaren voor 10 euro...

Tho
17 mei 2008, 20:37
24 Euro? Is dat niet erg duur? Ik had een pakje Martin snaren voor 10 euro...

Kan je nagaan dat zelfs jij bent afgezet

sjakie1945
17 mei 2008, 20:51
4-8 euro is een normalere prijs..

Bram+
17 mei 2008, 20:52
24 Euro? Is dat niet erg duur? Ik had een pakje Martin snaren voor 10 euro...
Elixirsnaren zijn ook wel andere snaren dan Martinsnaren, maar desalniettemin is 10 piek ook al best veel zoals Tho al zei.

Tubescreamer
17 mei 2008, 21:10
Hoi,

Ik heb net een nieuw pakje elixer snaren van 24 euro gekocht, maar weet nog niet hoe ik ze erop moet zetten (voor mijn western gitaar).
Nou heb ik de dunne e snaar er geprobeerd op te zetten, maar is er een stukje afgebroken en is het te kort om om de stemkop te draaien.

Wat te doen? ik heb geen zin om weer zo'n pakje van 24 euro te kopen !

Groeten
Samuel
Tip 1: je kan vast ook een losse e-snaar kopen. 24:6 dat is 4 euro voor een snaar. Beetje veel, ander merk kopen dan is je e-snaar maar geen Elexir. Sigaar voor degeen die gaat horen dat er 1 snaar van de 6 een ander merk is :D

Tip 2: snaren opzetten is gewoon een truukje, oefenen en volgende keer gewoon met wat goedkopere snaren beginnen. Is het ook niet zo erg als je dr eentje vernaggelt. Elexir is goed maar tegelijk ook erg duur.

Tho
17 mei 2008, 21:13
Elixir gaan een stuk langer mee en worden ook niet zo snel vies, maar dat is dan ook het enige voordeel. Ik vind de bassnaren altijd zo vreselijk gedempt overkomen met die snaren

samthegreat4
18 mei 2008, 22:41
bedankt voor de reacties (ik weet ook niet waarom ik dit in het elec git forum heb gepost ). maar het is me gelukt, enja elixir snaren gaan een stuk langer mee, vandaar dat ik hiervoor koos, bespaar ik ook wat op ee langere termijn. ik vind ze beter klinken dan mijn oude snaren, meer punch, veel helderder niet zo dof en muf.

Bram+
18 mei 2008, 22:59
bedankt voor de reacties (ik weet ook niet waarom ik dit in het elec git forum heb gepost ). maar het is me gelukt, enja elixir snaren gaan een stuk langer mee, vandaar dat ik hiervoor koos, bespaar ik ook wat op ee langere termijn. ik vind ze beter klinken dan mijn oude snaren, meer punch, veel helderder niet zo dof en muf.
Ik weet niet hoelang die oude snaren erop liggen, maar dat kan ook daaraan liggen. Ik vervang trouwens liever iets vaker mijn snaren, ik denk dat het qua centjes niet heel veel gaat uitmaken.

Riky
18 mei 2008, 23:05
Ik weet niet hoelang die oude snaren erop liggen, maar dat kan ook daaraan liggen. Ik vervang trouwens liever iets vaker mijn snaren, ik denk dat het qua centjes niet heel veel gaat uitmaken.

ligt eraan... ik vervang mijn akoestische gitaar maar een keer per jaar... speel er niet super veel op, maar die elixers schelen ook hoor... mijn volgende seteje ligt alwel klaar en dat zijn d addario's met coating. eens kijken of die net zo lang mee gaan:) scheelt 10 euro...

electrische heb ik geen elixers... 2x gehad, maar die knappen snel en gaan ook niet veel langer mee eigenlijk...


de besnarings tip en uitleg van Piezo vind ik een hele goeie. gebruik hem zelf nu ook.