PDA

View Full Version : Mesa Cabs of Marshall



Nicolaas
17 mei 2008, 17:57
Mensen ben op zoek naar een 2 x 12 cab, ik was wat aan het rond zoeken etc. En nou wil ik graag een goeie voor onder een Marshall JVM 205 H, V 30's lijken me sowieso wel een plan. Nou heb je er heel wat,

zoals bijv,

Marshall JCM 2000 cab 2 x 12
Of de Mesa Boogie Recto 2 x 12 (Closed back)
Of een mesa met 3 kwart gesloten Back.
Iets iig met een goeie low end respons.

Denk dat m'n top prijs (als ik nieuw haal 800 e is) Ga denk dan naar Musicstore.de. Leuk ritje met de auto.

shredneck
17 mei 2008, 18:19
Waarom geen HOOK 2x12? Die zijn van dezelfde kwaliteit als Bogner en je hebt totale vrijheid in kleur en speakerkeuze, en...vallen prima in je budget.

Topcabinetten.

Nicolaas
17 mei 2008, 18:36
Oh klinkt heel goed, heb je een site?

Lexvandoef
17 mei 2008, 18:56
www.hookamps.com

Ze klinken wel anders dan de Bogner OS 2x12 (lekkerder vind ik zelf). Ze klinken minder boomy en donkerder, wat gebalanceerder dan de Bogners. Ik heb ze er zelf ook eentje (HOOK cab) met G12-65's, heerlijke cab :hippie:

Je moet ze eigenlijk naast elkaar horen, heb ik ook gedaan (beide cabs dezelfde speakers), dan wordt het wel duidelijk wat je wilt hebben.

Erik70
17 mei 2008, 18:56
www.hookamps.com

x.a.d
17 mei 2008, 19:07
Jep, hook is tegek!! En de bogners ook. Dat ze minder boomy zijn komt omdat de hooks open zijn toch??
De bogners zijn ook in open back te krijgen...

Anders ga eens naar Jukebox in boekel. Die heeft ze wss wel allemaal staan tegen een goede prijs.

Ik zou iig niet voor de marshall gaan !! En de mesa moet je checken ...die matchen niet met iedere amp. Maar wellicht hebben ze die ook in boekel.

Suc6

classicrooock
17 mei 2008, 19:08
www.hookamps.com

Ze klinken wel anders dan de Bogner OS 2x12 (lekkerder vind ik zelf). Ze klinken minder boomy en donkerder, wat gebalanceerder dan de Bogners. Ik heb ze er zelf ook eentje (HOOK cab) met G12-65's, heerlijke cab :hippie:

Je moet ze eigenlijk naast elkaar horen, heb ik ook gedaan (beide cabs dezelfde speakers), dan wordt het wel duidelijk wat je wilt hebben.
wat kost zo'n hook cab nu eigenlijk ik cind nergens een prijs enkel van head en dat is 2750euro

Nicolaas
17 mei 2008, 19:08
Maar even tussen door, die Hook Cabinets.
Wat kost zo'n beetje? En kan ik daar beetje Tool en Guns mee spelen?

Baker
17 mei 2008, 19:09
En nou wil ik graag een goeie voor onder een Marshall JVM 205 H, V 30's lijken me sowieso wel een plan.

Ik vond v30's niet zo'n goed plan.
Matchen imo niet lekker met de JVM.
De JVM heeft veel mid en mid hoog.
V30's benadrukken dat nog eens een keer.

Gek genoeg vond ik standaard G12T-75 eigelijk net zo lekker zo niet lekkerder klinken.

Greenbacks klinken wel heel erg fijn.

classicrooock
17 mei 2008, 19:11
Ik vond v30's niet zo'n goed plan.
Matchen imo niet lekker met de JVM.
De JVM heeft veel mid en mid hoog.
V30's benadrukken dat nog eens een keer.

Gek genoeg vond ik standaard G12T-75 eigelijk net zo lekker zo niet lekkerder klinken.

Greenbacks klinken wel heel erg fijn.
ik ben anders wel blij met mij v30's hoor met men jvm 410

Nicolaas
17 mei 2008, 19:11
Oh okay, zoek iets dat ook juist de lage tonen boost. Maar niet gelijk mid en hoog kwijt ben. Dan kan ik dus beter naar Greenbacks kijken?

svdijk
17 mei 2008, 19:16
Ik vond v30's niet zo'n goed plan.
Matchen imo niet lekker met de JVM.
De JVM heeft veel mid en mid hoog.
V30's benadrukken dat nog eens een keer.

Ik had dezelfde ervaring, voor mij geen V30's meer voor de JVM!!
Ik heb nu G12H30 speakers in de cabs zitten, klinken geweldig bij een JVM, en hebben ook meer laag als een V30 of G12T75.

Lexvandoef
17 mei 2008, 19:23
Jep, hook is tegek!! En de bogners ook. Dat ze minder boomy zijn komt omdat de hooks open zijn toch??
De bogners zijn ook in open back te krijgen...

Anders ga eens naar Jukebox in boekel. Die heeft ze wss wel allemaal staan tegen een goede prijs.

Ik zou iig niet voor de marshall gaan !! En de mesa moet je checken ...die matchen niet met iedere amp. Maar wellicht hebben ze die ook in boekel.

Suc6

Hij kost normaal zo'n €865, voor die 2x12 dus.

Die Bogner waar ik hem mee had vergeleken (van Nielsje hiero) was ook een 3/4 kwart gesloten, net als mij HOOK. Ze schelen ook 13 kg in gewicht (ook belangrijk voor mij).

@Nicolaas, tuurlijk kan je der Tool en G&R mee spelen, hangt er heel erg vanaf wat voor amp je er op zet en wat voor speakers je hebt. G&R lukt mij makkelijk met mijn HOOK Captain 34 erop, Tool speel ik nooit, luister ik ook weinig naar dus zou ik niet weten. Maar hardrock/metal (geen uber deathmetal ofzo) lukt :)

AART
17 mei 2008, 19:28
ga eens testen, want met roepen komen we toch nergens.

test dan veel verschillende speakerkasten en let op de closed en openback configuratie. Ik hou zelf niet van openback voor de wat heftigere stijlen, maar het kan zo maar wel wat voor jou zijn.

Lexvandoef
17 mei 2008, 19:30
ga eens testen, want met roepen komen we toch nergens.

We moeten hem toch suggesties geven OM te testen? :satisfie:

Baker
17 mei 2008, 20:31
Oh okay, zoek iets dat ook juist de lage tonen boost. Maar niet gelijk mid en hoog kwijt ben. Dan kan ik dus beter naar Greenbacks kijken?

Nou ja, het wil niet zeggen dat v30 ineens bagger klinkt ofzo. Neem inderdaad gewoon ff de tijd om het één en ander uit te proberen, incl die v30's.

En probeer dan ook gewoon een standaard marshall cab. Je hebt er niets aan om bij voorbaat iets uit te sluiten omdat hier iemand wat roept....

x.a.d
17 mei 2008, 22:05
[QUOTE=Lexvandoef]Hij kost normaal zo'n €865, voor die 2x12 dus.

Die Bogner waar ik hem mee had vergeleken (van Nielsje hiero) was ook een 3/4 kwart gesloten, net als mij HOOK. Ze schelen ook 13 kg in gewicht (ook belangrijk voor mij). [QUOTE]


13 kilo verschil????? Zo veel... En kwa sound? zou die 13 kilo minder hout ook niet iets in sound doen?? Bogner is 795 dus wel wat goedkoper..maar als de hook mooier is...

Lexvandoef
18 mei 2008, 02:36
Hij kost normaal zo'n €865, voor die 2x12 dus.

Die Bogner waar ik hem mee had vergeleken (van Nielsje hiero) was ook een 3/4 kwart gesloten, net als mij HOOK. Ze schelen ook 13 kg in gewicht (ook belangrijk voor mij).


13 kilo verschil????? Zo veel... En kwa sound? zou die 13 kilo minder hout ook niet iets in sound doen?? Bogner is 795 dus wel wat goedkoper..maar als de hook mooier is...

Ja de HOOK weegt 22 kilo (gemeten) en op de site van Bogner staat dat de OS 2x12 zo'n 35 kilo weegt.

Er zit idd een soundverschil in, de Bogner heeft meer laag en klinkt een stuk bonkeriger dan de HOOK, ik vind de HOOK zelf lekkerder, wat meer gebalanceerd en ietsie minder muf. Maar de Bogner is ook heel erg lekker hoor, aan beide doe je geen miskoop :) Hij moet bij je versterker passen, en ik vind de combi die ik nu heb (HOOK Captain 34 + bijbehorende cab) erg goed bij elkaar passen.

kokeleko
18 mei 2008, 10:23
Ik heb een JVM 205H en vindt de V-30'ers lekker klinken, ik heb dan wel beamblockers geinstalleerd, scheelt wel weer in het piekhoog natuurlijk.
Ben aan het overwegen om in combinatie met G12T-75'ers eens een X-pattern te proberen.

dekuif
18 mei 2008, 10:32
kijk ook eens naar de Kool en Elfring cabs.

Ik heb al een tijdje de 2 x 12 en deze bevalt uitstekend!

http://www.kool-elfring.com/

jerome
18 mei 2008, 10:44
www.hookamps.com

Ze klinken wel anders dan de Bogner OS 2x12 (lekkerder vind ik zelf). Ze klinken minder boomy en donkerder, wat gebalanceerder dan de Bogners. Ik heb ze er zelf ook eentje (HOOK cab) met G12-65's, heerlijke cab :hippie:

Je moet ze eigenlijk naast elkaar horen, heb ik ook gedaan (beide cabs dezelfde speakers), dan wordt het wel duidelijk wat je wilt hebben.

Wow, dat lijkt me echt een heerlijk klinkende combi, een Hook met G12-65's op een JVM!
Ik begrijp ook niet dat er hier zoveel over V30's, G12-75ers en Greenbacks gesproken wordt terwijl de G12-65 alle lekkere en goede eigenschappen in zich heeft heeft zonder ergens irritant in te zijn....

Lexvandoef
18 mei 2008, 11:49
Wow, dat lijkt me echt een heerlijk klinkende combi, een Hook met G12-65's op een JVM!
Ik begrijp ook niet dat er hier zoveel over V30's, G12-75ers en Greenbacks gesproken wordt terwijl de G12-65 alle lekkere en goede eigenschappen in zich heeft heeft zonder ergens irritant in te zijn....

Moet je eens voorstellen hoe het klinkt als er een HOOK Captain 34 op staat :satisfie:

Ik ben het verder met je eens idd (over die speakers), het enige nadeel is dat ze nieuw best duur zijn (180e p.s.) en dat je de oude niet heel makkelijk tegenkomt.

ben vanhoof
18 mei 2008, 13:59
Ik had dezelfde ervaring, voor mij geen V30's meer voor de JVM!!
Ik heb nu G12H30 speakers in de cabs zitten, klinken geweldig bij een JVM, en hebben ook meer laag als een V30 of G12T75.


Ik heb in boekel een marshall reissue cabinet getest met die speakers en dat klonk geweldig voor crunch toestanden. Vanaf dat je naar een strak high gain /metal geluid wil vind ik ze niet zo goed meer. Dan klinkt een v30 kast imo toch beter. Maar voor crunch een megavet cabinet!

Nicolaas
18 mei 2008, 19:52
Nou ik ga gewoon met een lap geld naar Duitsland toe, naar de Musicstore. Daar zullen zo'n beetje alles hebben, of is er iets in NL die ook veel heeft. Bijv. NL muziek heeft eigenlijk alleen marshalls en wat andere. Feedback bijna niets. Zou ik van hot naar her moeten rijden.

Lexvandoef
18 mei 2008, 20:02
Nou ik ga gewoon met een lap geld naar Duitsland toe, naar de Musicstore. Daar zullen zo'n beetje alles hebben, of is er iets in NL die ook veel heeft. Bijv. NL muziek heeft eigenlijk alleen marshalls en wat andere. Feedback bijna niets. Zou ik van hot naar her moeten rijden.

musicstore heeft geen HOOK cabs he ;)

Erik70
18 mei 2008, 20:10
Nou ik ga gewoon met een lap geld naar Duitsland toe, naar de Musicstore. Daar zullen zo'n beetje alles hebben, of is er iets in NL die ook veel heeft. Bijv. NL muziek heeft eigenlijk alleen marshalls en wat andere. Feedback bijna niets. Zou ik van hot naar her moeten rijden.


Dat is volgens mij echt een probleem hier in NL, een zaak waar WEL veel keuze is. Of ze hebben maar 1 of 2 merken OF ze hebben bijna niks.

...of weet er iemand een zaak waar wel keuze te over is??

x.a.d
18 mei 2008, 20:26
Check effe Muziekhandel Jukebox in boekel.
Daar hebben ze iig bogner, hook, diezel, brunetti, en nog wel wat andere dingen wss......

erwin_ve
18 mei 2008, 20:36
Wow, dat lijkt me echt een heerlijk klinkende combi, een Hook met G12-65's op een JVM!
Ik begrijp ook niet dat er hier zoveel over V30's, G12-75ers en Greenbacks gesproken wordt terwijl de G12-65 alle lekkere en goede eigenschappen in zich heeft heeft zonder ergens irritant in te zijn....
Het hangt er helemaal vanaf wat voor een muziek je speelt. Ik heb zelf 2x g12-65 in mijn speakerkast, t klinkt te gek, maar ik zou er geen metal mee willen spelen, dan heb ik liever V30.

pannekoek
18 mei 2008, 20:49
ik ben anders wel blij met mij v30's hoor met men jvm 410

ik vond v30's met jvm iets te veel laag en hoog en daardoor vielen de mids een beetje buitenboord.
daarom ben ik ook voor de greenbacks gegaan ipv v30's voor mijn jvm, maarja puur persoonlijk dus. ga gewoon even testen in de winkel zou ik zeggen!

ik speel van alles, van blues, classic rock tot metal en greenbacks met jvm vind ik een goede combi

Baker
18 mei 2008, 21:49
ik vond v30's met jvm iets te veel laag en hoog en daardoor vielen de mids een beetje buitenboord.
daarom ben ik ook voor de greenbacks gegaan ipv v30's voor mijn jvm, maarja puur persoonlijk dus. ga gewoon even testen in de winkel zou ik zeggen!

ik speel van alles, van blues, classic rock tot metal en greenbacks met jvm vind ik een goede combi


spuit 11 geeft ook weer water.

V30 benadrukken juist mid.
En de JVM heeft ook plenty of mids.

En jahoor pannekoek vindt de jvm icm v30 weer een beetje weinig mid hebben.

Lexvandoef
18 mei 2008, 21:52
spuit 11 geeft ook weer water.

V30 benadrukken juist mid.
En de JVM heeft ook plenty of mids.

En jahoor pannekoek vindt de jvm icm v30 weer een beetje weinig mid hebben.

Nou, een V30 is ook niet mijn favo speaker voor een lekkere mid-weergave, ik vind het spikey tophoog te veel overheersen, geef mij maar greenbacks, of g12-65's voor een goeie mid-weergave :)

pol
19 mei 2008, 08:39
spuit 11 geeft ook weer water.

V30 benadrukken juist mid.
En de JVM heeft ook plenty of mids.

En jahoor pannekoek vindt de jvm icm v30 weer een beetje weinig mid hebben.

idd, greenback hebben toch een stuk minder mid als V30's
greenbacks in een 2 x 12 zou ik niet doen, is wat weinig vermogen en zal snel oversturen, ik vond ze in een 4 x 12 eigenlijk al niet luid genoeg en snel overstuurd in combinatie met een 100 watter, verder klinken ze wel lekker.

voor metal zijn de V30's beter, strakker, komen er beter door in een luide band door de mids.

Erik70
19 mei 2008, 21:28
Check effe Muziekhandel Jukebox in boekel.
Daar hebben ze iig bogner, hook, diezel, brunetti, en nog wel wat andere dingen wss......

die toko kende ik inderdaad niet. Site ziet er veelbelovend uit. Bedankt voor de tip !!!!!!