PDA

View Full Version : Wat doe ik verkeerd? Ibanez SA 120 BK



Lethalis
17 mei 2008, 17:19
Hey mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden een Ibanez SA 120 BK aangeschaft. De gitaar ziet er mooi uit en speelt lekker licht (qua snaren). So far so good.

Nu is het zo dat ik zelf gewend ben om op een akoestische gitaar te spelen, een western big top. Ik speel dan altijd zittend en omdat de gitaar zo groot is, leun ik er ook een beetje op. Hierdoor kan ik best lang doorspelen zonder last te krijgen van mijn rug of schouders.

Met mijn nieuwe elektrische gitaar kan ik echter geen enkele lekkere positie vinden. Ik weet gewoonweg niet hoe ik hem vast kan houden zonder dat hij voor mijn gevoel veel te zwaar wordt (voor mijn rug / schouders) als ik sta, of hoe ik hem ueberhaupt in een zittende positie moet vasthouden, omdat hij heel klein is voor mijn gevoel en makkelijk weg glijdt.

Ik erger mij er best aan, want voor de rest ben ik er best blij mee.

Zijn er meer mensen die dit probleem hadden en zo ja, wat heb jij er aan gedaan?

Misschien is het nog van belang om te melden dat ik zelf best lang ben (1.89m), naar verhouding niet zo sterk (65kg) en dat mijn rug sowieso een beetje krom is (krijg je van te kleine schoolbanken destijds), waardoor ik rsi gevoelig ben (al gehad van computeren).

Toch wil ik graag veel meer gitaarspelen :|

Ik probeer altijd al een rechte positie aan te nemen enzo, heb ook al naar tips op internet gezocht.. (gitaar nek schuin naar boven houden, rechte rug, etc)

Het meest bizarre is nog dat ik lees dat de Ibanez SA 120 juist een lichte gitaar is.

Help? :D

Alvast bedankt.

GeofJackon
17 mei 2008, 17:40
een goede riem doet wonderen. Er bestaan er met speciale pads die de rug ontlasten enzo,misschien helpen die je

Lethalis
17 mei 2008, 17:48
een goede riem doet wonderen. Er bestaan er met speciale pads die de rug ontlasten enzo,misschien helpen die je
Weet je ook waar ik die kan vinden?

Op dit moment heb ik een Fender riem.. die voor mijn gevoel sowieso te lang is, dus ik wil wel een keer een andere riem proberen.

Bedankt iig.

Wickerman
17 mei 2008, 17:51
Weet je ook waar ik die kan vinden?

Op dit moment heb ik een Fender riem.. die voor mijn gevoel sowieso te lang is, dus ik wil wel een keer een andere riem proberen.

Bedankt iig.

Koop er dan zo een met een soort van gesp aan ipv die gleufjes, dan heb je meer verstelbaarheid.

GeofJackon
17 mei 2008, 17:57
dit zijn zo te zien speciale straps:
http://www.thomann.de/be/search_dir.html?sw=&x=5&y=10&gk=&bn=LM

je kan misschien ook eens in de muziekwinkel zo'n gevoerde leren strap gaan proberen zoals deze:
http://www.thomann.de/be/minotaur_fs851s_guitarstrappickholder.htm


k heb zelf ook een gewone, (smalle) nylon fender riem gehad en die 'sneed' na een tijdje. Nu heb ik een leren en die is een pak breder en trekt minder.

Lethalis
17 mei 2008, 18:22
Bedankt voor de reacties!

Ik ga het uitproberen.