PDA

View Full Version : Volumepedaal



J-sus Rulez
17 mei 2008, 16:59
Zoals de titel het zegt; ik ben op zoek naar een volumepedaal.
Ik hou ervan gewoon clean te spelen maar om mijn volume te droppen zodat mijn medegitarist gwn solotje kan placeren terwijl ik wat zachter doorspeel.
Maar maakt dit nou uit van welk merk hij is? of hoe duur? Het gaat toch gewoon om een schakelaartje voor het volume?
(True bypass zou wel tof zijn :D)
(richtprijs... niet te veel (= 50€)

J-sus

Rude Perception
17 mei 2008, 17:03
Als het alleen voor de solo's van de andere gitarist is, kan het toch ook gewoon met je volumeknop op je gitaar? Is even wennen, maar een hele aanwinst als je er handig mee om kan gaan.

J-sus Rulez
17 mei 2008, 17:05
ik ben dus niet handig...
Ik speel gewoon het hele liedje door dus ik moet blijven spelen (sommige slag zijn wel (redelijk) snel dus ik heb niet de tijd om te draaien...)

Meneer I.
17 mei 2008, 17:38
Kan de sologitarist niet een tandje omhoog ipv jij een tandje omlaag?
Anders is een goedkope oplossing een Cleanboostertje van musikding.

EDIT:
linkjes

Clean Booster
http://www.musikding.de/product_info.php/info/p616_The-Lineal---Booster-kit.html

of

Volume switch
http://www.musikding.de/product_info.php/info/p381_Volume-Switch.html

ponq
17 mei 2008, 22:12
uhm, zachter aanslaan? En/of zoals gezegd de volume knop op je gitaar?

Tis meer een speel-techniek kwestie... t lijkt me niet verstandig dat op te lossen door maar een apparaatje te kopen (vol pedaal in dit geval).

Swan
17 mei 2008, 22:20
of gewoon n goedkope EQ zoals de DanElectro Fish n Chips kopen en daarmee je volume wat dempen indien nodig, en is zowiezo nooit weg om n EQ te hebben...

ilovejoni
21 mei 2008, 18:52
spam......................

J-sus Rulez
21 mei 2008, 18:53
EDIT: Laat maar ...

Mitch
21 mei 2008, 19:07
Is al gebeurd. In plaats van te reageren in een topic dan graag (zoals ook nu door meerdere mensen gebeurd is, dank daarvoor) rapporteren. Dan komt het namelijk in onze mailbox en zien we het sneller. Tenminste, ik heb altijd mijn gmail aanstaan als ik op het forum zit. We openen niet altijd ieder topic hè...

J-sus Rulez
21 mei 2008, 19:12
Danku
Almachtige Mitch





:D