PDA

View Full Version : luistern vanaf computer naar patches van PodXT Live



FrankyT1969
17 mei 2008, 16:37
voor thuis wil ik graag de PodXT live gebruiken. normaal speel ik over een Vox AD120VT waar alle geluiden in geprogrammeerd staan. Patches daarvoor kun je "voorbeluisteren" op je PC.

De geluiden die nu in de POD zitten zijn nogal "mwoâh"
ik wil wat experimenteren vie de Line6 editer maar dat kan alleen door ze via de Pod te beluisteren. ik wil dat graag via de computer doen. zodat ik ze alleen maar op de POD hoef te fine-tunen.

is dit uberhaupt mogelijk? en zo ja Hoe dan?

Groeten,
Frank
:strat:

Maroon
18 mei 2008, 11:55
twee mogelijkheden;

a.) plug er een koptelefoon in je pod.
b.) Als het goed is zit er een usb connector bij je POD, deze sluit je aan op je comp. Hierdoor kun je dus via de Line6 editor je patches veranderen e.d. Als je dan bij je geluidskaart (systeem-configuratiescherm-audiotoebehoren) de input op Line6 POD zetten. Als het goed is kun je dan over je computer boxen het geluid horen. Bij mij iig wel.

Denk er wel aan dat bij bovenstaande de patches heel andes kunnen klinken dan dat je het later op je VOX speelt. Je versterker kleurt de patches altijd. En daarbij klinkt de POD 'digitaal' altijd stukken beter dan live/ over versterkers.

suc6.

ohja: je moet wel de LIne6 Monkey driver hebben geinstalleerd. ZO kan je POD communiceren met je comp. Te vinden op line6.com enzo.