PDA

View Full Version : gitarist op linux ;)



linuxmusician
17 mei 2008, 16:00
Hoi,

Ben sinds mijn bezoek al meerdere malen beticht van spam... dus wellicht goed om me even voor te stellen ;)

Ik ben 24 jaar, man speel zo'n 5 gitaar op een epiphone Les Paul... lichte muziek e.g. blues, rock en jazz...

Sinds een paar jaar gebruik ik Linux/ ubuntu voor het maken van muziek en ik ben zeer verrast door de mogelijkheden En kwaliteit met veelal gratis software!!

Daarom dat mijn eerste berichten vooral tips en verwijzingen bevatten voor mensen die geïnteresseerd zijn om linux te gebruiken voor het opnemen, maken en bewerken van muziek.

Zelf ben ik onlangs met een paar muzikanten die ook linux gebruiken begonnen met een forum om ervaringen, tips en muziek te delen: www.linuxmusicians.com (zie ook howto sectie), wellicht een goede plaats om te starten voor mensen die muziek willen gaan maken op linux, u bent van harte welkom! :)

RoelTM
17 mei 2008, 16:03
ja hoor... daar gaan we weer...

linuxmusician
17 mei 2008, 16:07
ja hoor... daar gaan we weer...

Nou Roel, bedankt voor je warme welkom op dit forum :blush:

Blend
17 mei 2008, 16:22
haha, er is hier een soort haat tegen Linux. Ik snap het ook niet. Mac is dan nog wel 'n beetje geintegreerd, geaccepteerd, maar Linux wil nog niet doorbreken. Gebruik je Gutsy Ubuntu? (zal trouwens wel) Zelf ben ik een verwoed Mandriva 2008 gebruiker.

Welkom trouwens!

linuxmusician
17 mei 2008, 16:25
haha, er is hier een soort haat tegen Linux. Ik snap het ook niet. Mac is dan nog wel 'n beetje geintegreerd, geaccepteerd, maar Linux wil nog niet doorbreken. Gebruik je Gutsy Ubuntu? (zal trouwens wel) Zelf ben ik een verwoed Mandriva 2008 gebruiker.

Welkom trouwens!

Dank ! :)

Zelf gebruik ik Debian :) Maar heb ook met tevredenheid Ubuntu gebruikt en Mandriva even geprobeerd, ook een prima OS!

drap
17 mei 2008, 16:29
Als je het hele forum er mee volgooit en het je uiteindelijk te doen is om een eigen forum te promoten, dan krijgt het toch wel degelijk een spam karakter. Hoe goed je het ook voor hebt met je mede-muzikanten.

linuxmusician
17 mei 2008, 16:32
Als je het hele forum er mee volgooit en het je uiteindelijk te doen is om een eigen forum te promoten, dan krijgt het toch wel degelijk een spam karakter. Hoe goed je het ook voor hebt met je mede-muzikanten.

Wellicht, maar ik neem aan dat nu het een en ander duidelijk is gemaakt...

Daarnaast wordt er ook wel erg snel geschreeuwd dat het spam is hoor... beetje kneuterig, beetje negatief...
Een bedankje zou meer op z'n plaats zijn...

het genoemde forum is gewoon een goede plek om informatie te vinden over muziek maken op linux, dit noem ik niet omdat ik nou zoveel voordeel haal uit het feit dat mensen dat forum bezoeken (dit is 0, dat is hopelijk duidelijk nu), maar omdat die informatie anders vrij lastig te vinden is... Het is om mensen op weg te helpen...

drap
17 mei 2008, 16:35
Ja, je kan het mooi formuleren, maar het blijft stiekem toch wel degelijk spam. Je nickname in combinatie met je posts versterken dat vermoeden toch echt, al helemaal als je het niet gewoon netjes in één subforum houdt. Wellicht als je dat wel had gedaan, had er geen haan naar gekraaid.

RoelTM
17 mei 2008, 16:45
ik heb niks tegen linux, wil zelf ook ooit van windows af :satisfie:
maar wat drap al zei, het lijkt gewoon sterk op spam...
behalve in dit topic heb je alleen nog maar in die 'linux' topics gepost...
typisch iets voor iemand die een account maakt, alleen om te spammen...

linuxmusician
17 mei 2008, 16:52
ik heb niks tegen linux, wil zelf ook ooit van windows af :satisfie:
maar wat drap al zei, het lijkt gewoon sterk op spam...
behalve in dit topic heb je alleen nog maar in die 'linux' topics gepost...
typisch iets voor iemand die een account maakt, alleen om te spammen...

Misschien moet je ff wat nuttigs gaan doen of ff buiten spelen...
Misschien moet je je definitie van spam eens veranderen...
Misschien moet je gewoon eens objectief naar de links kijken... als je het dan nog spam noemt...


Spam is the posting of advertisements, abusive, or unneeded messages on Internet forums. It is generally posted by automated spambots.

advertisement: x
abusive: x
unneeded: x (daar kom je misschien achter als je kennis maakt met de mogelijkheden en de kwaliteit van linux)
posted by automated spambots: x

Case closed!

Let's make music!!! :soul:

hendrix_appendix
17 mei 2008, 17:04
Linux is gay.

linuxmusician
17 mei 2008, 17:10
Linux is gay.

lekker niveau hier op het forum....

Blend
17 mei 2008, 17:15
ik heb niks tegen linux, wil zelf ook ooit van windows af :satisfie:
maar wat drap al zei, het lijkt gewoon sterk op spam...
behalve in dit topic heb je alleen nog maar in die 'linux' topics gepost...
typisch iets voor iemand die een account maakt, alleen om te spammen...

tering, zeik niet zo man! dit gaat nergens meer over.

@TS: Trek het je niet persoonlijk aan hoor, deze mensen hier hebben in 9 van de 10 gevallen geen leven, en gaan dus maar uit pure verveling op andere mensen zeiken.

drap
17 mei 2008, 17:17
Herkenning Blend?

hendrix_appendix
17 mei 2008, 17:20
Blend ook gay? :dontgeti:

Blend
17 mei 2008, 17:36
hm, gay zijn is voor gays...

@drappie: het is dat ik je mag, maar anderssss........ :satisfie: