PDA

View Full Version : Muziek maken op linux: linuxmusicians.com



linuxmusician
17 mei 2008, 14:54
Hoi,

U weet wellicht dat linux aardig aan het opkomen is in computerland ook wat betreft studio applicaties en andere audio/ midi apps.

Zelf ben ik zo'n 3 jaar geleden overgestapt op ubuntu, dit is een makkelijk te configureren en gratis (doch met een zeer goede kwaliteit, zeker beter dan Vista ;) ) besturingssysteem. Erg goede ondersteuning en hulp is te vinden op het forum:
- http://forum.ubuntu-nl.org/

Ook is er een speciale uitgave voor het maken van multimedia producten (audio, video, graphics) ubuntu studio:
- http://ubuntustudio.org/

De meeste software op linux is gratis, maar de kwaliteit is er niet minder om. Een mooi voorbeeld is het DAW Ardour:
- www.ardour.org

Voor gitaristen is er het guitarpro alike programma TuXguitar, echt een aanrader!
- http://www.tuxguitar.com.ar/

Er is recentelijk een website/ forum geopend voor 'linuxmusicians', een Engelstalig forum, met veel informatie en mogelijkheden tot het leren werken met audio apps op linux:
- www.linuxmusicians.com

Kijk ook eens in de howto sectie:
- http://linuxmusicians.com/viewforum.php?f=19&sid=9c44c98680ba805f95900b445e8d4bff

drap
19 mei 2008, 00:41
Linux is voor arme sloebers die stiekem een Mac willen. Zal toch dat forum eens bezoeken. Kijken of ik nog wat Linux sloebers aan de Mac krijg.

bass blom
19 mei 2008, 01:05
[Mac Minista]
There's a scripture in the Mac Bible that says
'He that trusts a ho, shall surely be broke'
'Pressure busts a pipe that make water run uphill'
Alotta you niggas talk that shit
But half you niggas ain't real
Will the real niggas stand up and be counted
Or lay down and be mounted
'cause this game is not a playground, it's a classroom
It's not a holiday, but an educational process
And experience is your greatest teacher
So listen to the gangsta mack preacher
Macks do what they want, bustas do the best that they can
From half of a gangstas start, is a sucka's dream
In the game God said, that he would send a G
With the street ethnics and G-Code
With the gangsta Ten Commandments
And the gangsta Ten Commandments shall read:
'Thou shall kill a snitch'
'Thou shall check a bitch'
'Thou shall charge a ho'
'Thou shall send a sucker'
'Thou shall respect the G'
'Thou shall pack that steel'
'Thou shall keep it real'
'Thou shall flex his G's'
'Thou shall stack his green'
'Thou shall stay true to his game'
See I'm a gangsta, not a prankster
I don't pull rabbits out of my hat
But I will pull a strap from behind my back
Now how 'bout that!

bass blom
19 mei 2008, 19:45
of toch maar wel aan de linux? :D

http://blog.chip.de/chip-linux-blog/wp-content/uploads/2006/12/linux_body_painting_kl.jpg

TimmU
19 mei 2008, 20:38
Ik ga over op Linux.

hansli
19 mei 2008, 22:44
Linux is voor arme sloebers die stiekem een Mac willen. Zal toch dat forum eens bezoeken. Kijken of ik nog wat Linux sloebers aan de Mac krijg.

hehehehe.....

ik zeg het ook wel eens: "linux is the poor man's mac"
maar helemaal waar is dat natuurlijk niet: "het internet" draait op linux en unix, en niet op mac of windows, mac en windows zijn gewoon niet sterk op servergebied.

voor de simpele gebruiker gaat er niets boven mac, linux wordt steeds gebruiksvriendelijker, en de OS'en van microsoft worden steeds hardware- en gebruikersonvriendelijker, met vista als de absolute top, als je niet oppast mag je straks je eigen muziek niet eens meer afspelen
:hippie:

heinz3110
20 mei 2008, 18:05
Linux, Mac, Microsoft.
Appels, Peren, Bananen

(ok,gezien het plaatje..... :) )

Mac OS10 draait onder de motorkap ook op linux/unix. Je zou bijna kunnen zeggen, om de analogie van Drap te gebruiken: een zwerver in het Hilton.

En net zoals Microsoft gaat het onder het Brave New World imago van Apple ook om geld verdienen en rechten beschermen- voorbeelden genoeg zou ik zeggen.

Maar goed, ze hebben alledrie een verschillende insteek. Als het maar aan je behoeften voldoet.

RoelTM
20 mei 2008, 21:19
En net zoals Microsoft gaat het onder het Brave New World imago van Apple ook om geld verdienen en rechten beschermen- voorbeelden genoeg zou ik zeggen.
volgens mij heeft Apple wel een aantal rechtzaken achter de rug (of nog niet) over namen, bijv Apple en iPhone...
of hebben Microsoft en Linux dat ook?

Riky
23 mei 2008, 18:15
hehehehe.....

ik zeg het ook wel eens: "linux is the poor man's mac"
maar helemaal waar is dat natuurlijk niet: "het internet" draait op linux en unix, en niet op mac of windows, mac en windows zijn gewoon niet sterk op servergebied.

voor de simpele gebruiker gaat er niets boven mac, linux wordt steeds gebruiksvriendelijker, en de OS'en van microsoft worden steeds hardware- en gebruikersonvriendelijker, met vista als de absolute top, als je niet oppast mag je straks je eigen muziek niet eens meer afspelen :hippie:

hoezo dat dan???


Niet dat vista geweldig is, maar ik heb sinds vista nog geen virus gehad.
Als een site namelijk nwat wil dwonloaden krijg je eerst de vraag of dat mag... Simpel, maar het houd onzinnige troep wel van mijn hardeschijf...

en downloaden en eigen muziek luisten kan gewoon hoor. Niets anders dan andere windows versies...

frank44
28 mei 2008, 13:22
Interessante links, bedankt! :)

bass blom
31 mei 2008, 12:57
Interessante links, bedankt! :)

jezelf bedanken gaat het helemaal maken in 2008 :seriousf:

Han S
31 mei 2008, 14:16
Het gaat niet zo gek lang meer duren of ik ban een bepaald IP adres.

bass blom
31 mei 2008, 14:19
Het gaat niet zo gek lang meer duren of ik ban een bepaald IP adres.

en terecht :satisfie:

RoelTM
31 mei 2008, 20:11
wat? is frank linuxman???

bass blom
31 mei 2008, 21:04
wat? is frank linuxman???

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1685806#post1685806

Hypz
25 juli 2008, 11:55
Ik ben ook regelmatig weleens met linux bezig geweest, maar ik houd het toch gewoon bij windows & mac, heb een mac laptop, en een windows pc. Linux kost me gewoon allemaal te veel tijd en moeite om alles zo te laten draaien zoals ik wil. Die tijd steek ik liever in mijn gitaar.