PDA

View Full Version : Dimarzio elementen



Ibanez
7 december 2001, 19:08
Je kan toch gewoon andere elementen op je gitaar zetten? Maarre hoe duur zijn bijv. standaard dimarzio elementen? Ik vraag me ook af of je die dingen er zo op kan zetten of je dat moet laten doen. Mensen met ervaringen? please answer. grtz Ibanez

PeArLjAm
7 december 2001, 23:18
Je kunt even op http://www.voxhumana.nl kijken daar staan de prijzen van die dingen. Maar voor een dimarzio humbucker ben je wel 200 a 250 pieken kwijt. Die dingen kun je zelf wel in je gitaar zetten, is niet zo moeilijk. De bedradingsschemas staan wel op internet. En anders laat je hem gewoon even door de gitaarwinkel bij jou erin zetten. T is een uurtje a 2uur werk ofzo. (of je moet single coils hebben, dan moet r eerst een gat in je gitaar worden gehakt.)

Iceman
11 december 2001, 16:42
Bij verschillende gitaarzaken hebben ze een systeem van Gibson waar bij een LesPaul vanaf de achterkant van de gitaar een blok met een element (er zijn verschillende elementen, alleen dan wel van Gibson)verwisseld kan worden. Dus eigen versterker meenemen, en al die elementen uitproberen!! Ook altijd leerzaam om te ontdekken dat een element een groot deel van je geluid maakt.

sebass
6 januari 2002, 23:58
Ik heb zelf gister een nieuw bridge element erin gezet. Het is wel handig dat je er wat over leest er zijn zo veel verschillende. Je kan het best even de sites van de makers bekijken. De populairste zijn DiMarzio's, seymour duncans, emg's(deze heeft geen site meer). Ik heb zelf net SD sh4-JB gekocht. Dat is een nog al universeel element (wel een humbucker) maar op de sites staat beschreven hoe ze klinken ten minste bij de seymour duncans ten minste voor zover dat mogelijk is in woorden. http://users.chariot.net.au/~gmarts/pickups.htm dit is een hele goede site waar de overige informatie die je moet weten staat. Je moet trouwens wel opletten ze zeggen dat het makkelijk aansluiten is maar er is wel een verschil tussen een gewone en een four conducter kabel. Niet dat het echt moeilijk is maar wel als je hem perfect wil hebben dan kan het wel een paar avondjes schroeven kosten om de perfecte balans de perfecte output en het minst noise te krijgen en als je hem met nog een switch wilt maken etc. Maar dat hoeft allemaal niet. Het belangrijkste is om er veel over te lezen. Hier nog wat kleine tips.Low impendence pick ups mooi clean geluid en lange kabels beinvloed het geluid niet
humbucker fatter geluid.
alcino 2 sweet vintage alcino 5 sterker brighter en more attack (voor rock)
ze moeten goed bij elkaar klinken anders klinkt de een bagger bij bepaalde effecten.
twee bij elkaar passende elementen van sd zijn gecomprimeerd
Goede snaren beinvloeden het. (best dr dikte .011). Deze vond ik op het internet en waren voor mij wel van belang. De muziekstijl maakt heel veel uit. Ik speel de meest uiteenlopende dingen daarom kwam ik op de seymour duncan Jeff Beck uit. Ik ben er wel tevreden mee. Oh ja hier kun je wat elementen beluisteren van SD even downen als mp3 wel handig maar ja je gitaar en amp bepalen een nog wel groter deel van het geluid: http://personalwebs.myriad.net/scott_f/hummer.htm
nou veel succes ik hoop dat je nog wat aan dit gebral hebt. De prijzen bedragen gemiddeld zo'n F235,- dus 106,- euro ongeveer, maar er zijn ook duurdere dit betekend trouwens niet dat ze beter zijn geluid blijft een eigen smaak en qualitatief zijn ze wel hetzelfde. Let op: op de site van seymour duncan (www.seymourduncan.com) zeggen ze dat hun favoriete combo de JB in de bridge met de jazz in de neck, moet je niet doen ze verschillen te veel de overschakeling is niet mooi.

Kitaarhiero
7 januari 2002, 10:21
Voor de mensen die een single coil willen vervangen voor een humbucker... er zijn humbuckers op de markt die even groot zijn als single coils. bv. dimarzio Hotrails. da's handig als je het zelf wilt doen en niet moeilijk wil gaan doen met zagen, beitels etc.

sickpunk
7 januari 2002, 16:26
k had begrepen dat er in een strat (van squire) al ruimte zat voor een humbucker klopt dit??

PeArLjAm
7 januari 2002, 16:52
in mijne wel maar das een amerikaanse fender en dus geen squier strat, maar gewoon ff je slagplaat eraf schroeven dan weet je genoeg.

gangsta
7 januari 2002, 20:00
ja ik heb de slagplaat van mn les pual geschroefd en ik krijg m er nie makkelijk meer op en die schroefies hebben wel wat hout beschadigd :sad:

Maikel
18 januari 2002, 00:12
Sickpunk,
het klopt dat er in de Squier strat al ruimte zit om bij de nek een humbucker te plaatsen. Ik heb de mijne nu open liggen. Is er toevallig iemand die weet hoe ik een humbucker met 4 draden aan moet sluiten? Ik heb er nu een humbucker inzitten met 2 draden en die wil ik vervangen door een Dimarzio humbucker.Wat doe ik met die andere 2 draden?

djgitarist
20 augustus 2002, 23:17
ik heb in mijn squier strat ook een dimarzio pafpro gezet in de brug-positie, de output is veel hoger en hij krijst als een idioot. echte overkill, de 2 andere elementen gebruik ik niet meer want die maken eigenlijk alleen maar brom zonder hoge tonen.

dungekste
21 augustus 2002, 00:23
De populairste zijn DiMarzio's, seymour duncans, emg's(deze heeft geen site meer). Ik heb zelf net SD sh4-JB gekocht.

EMG geen site meer? Vreemd want ik kom net van http://www.emginc.com/ :grin: