PDA

View Full Version : Een nieuw tijdperk!



Danny_
16 mei 2008, 21:03
Hallo!

Hoewel ik weinig post op dit forum, kom ik hier toch bijna elke dag even alle nieuwe topics lezen, maar ik MOET dit even met jullie delen.

Ik speel ondertussen een jaar of 12 gitaar en daarvan heb ik 8 jaar op een Marshall Valvestate halfstackje gespeeld.
Nu heb ik EINDELIJK een nieuwe amp gekocht!

2 weken terug ben ik vanuit Zeeland naar Boekel gereden om een aantal versterkers te testen bij muziekhandel Jukebox.
Toen we daar binnenkwamen kregen we gelijk een bakje koffie en gingen we eens op het gemakje rondkijken wat ze hadden staan.
Ik ging naar Jukebox omdat ze daar de versterkers hadden die ik wou testen, Soldano's en Mesa's.

Toen de koffie op was zijn we samen met de verkoper de testruimte ingegaan.
De eerste die aan bod kwam was een Soldano Hotrod 50+.
1 woord, woow!
de verkoper had m eerst helemaal clean ingesteld, man wat een sprankelend geluid, niet normaal, helemaal in combinatie met de p90 in mn gitaar is het echt een mooie clean.
Toen nog ff een klein beetje gain ingedraaid op het cleane kanaal en toen was ik verliefd. De crunch is het mooiste wat ik gehoord heb.

nu het scheurkanaal nog, tja.. weer maar 1 woord, WOOW!!!
nouja, ik was eigelijk gelijk al verliefd op dit ding, maargoed, je koopt natuulijk niet de eerste de beste versterker in zo'n winkel, dus nog maar een paar uitproberen.

De verkoper vertelde nog een beetje over de soldano, en pakte er ondertussen een VHT bij, (weet het type niet meer)
Gitaar ingeplugd, alle kanalen geprobeerd, maar ik vond niet het geluid wat ik zocht, gelijk weer ingeplugd in de Soldano ter vergelijking en er stond meteen weer een grijns op mn gezicht.

Dus, de VHT de testruimte weer uit, en de volgende kwam: hier had ik goede hoop in, hier kwam ik eigelijk voor.. een Mesa Roadster.
ik had hier al veel over gelezen op de mesa-site en op harmony central.
De verkoper zette 'm aan en het eerste wat me opviel was een irritant geluid van de fan die erin zit, maar ach, dat hoor je toch niet als je lkkr op volume speeld.
Eenmaal een poosje gespeeld te hebben, was ik toch een beetje teleurgesteld in dit ding, ik vond het geluid van de Soldano nog steeds lekkerder. De mesa heeft erg veel goede mogelijkheden, 4 kanalen, elk kanaal is apart te schakelen tussen 50 of 100 watt, en ga zo maar door. Dit sprak me allemaal erg aan toen ik op internet aan het zoeken was, maar ik vond het nu in de praktijk toch soms wat onhandig. Het ding heeft ook gewoon even veel knoppen aan de achterkant als aan de voorkant.

Tja, de volgende was een ENGL Invader.
Deze kwam naar mijn mening weer dichterbij het het geluid wat ik zocht. Mooi helder clean kanaal, goede crunch maar een iets te metal-gericht scheurkanaal. Natuurlijk optisch een hele mooie versterker, licht ook helemaal blauw op van binnen.

Nou, het is de Soldano geworden, en ik ben er echt Superblij mee. Het is dus mn eerste buizenversterker.
Het is een hotrod50+ uit de nieuwe serie. Eerst had je ze met depth mod, met een knop daarvoor aan de achterkant. De nieuwe serie heeft de depth mod al vanaf de werkplaats van Soldano meegekregen.

Het enige minpunt is dat ik nog steeds over de 4x12 van mn Valvestate speel, maar ik heb al contact gehad met de mensen van Kool en Elfring en ik ga daar binnenkort even langs om wat cab's te testen.

Nu foto's van mn oranje TONE-beest!

http://img.photobucket.com/albums/v640/danny350/PICT2061.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v640/danny350/PICT2064.jpg

Danny_
16 mei 2008, 21:05
en nog een paar

http://img.photobucket.com/albums/v640/danny350/PICT2071.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v640/danny350/PICT2094.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v640/danny350/PICT2076.jpg

groetjes

Danny

almarvk
16 mei 2008, 21:08
Nice! Mooie combi met die BFG!

Nu nog een matching cabinet erbij! Of klinkt die Valvestate cabinet wel goed erbij?!

Dweezman
16 mei 2008, 21:09
hier past een gemeend 'gefeliciteerd'!

paulusdeBKB
16 mei 2008, 21:13
Dat doe je niet slecht voor een eerste buizenamp! Van harte!

:sssh: edit: zou er ook een lease-auto forum bestaan waar mensen elkaar feliciteren als er een 'n nieuw modelletje heeft uitgezocht? :chicken:

new deep
16 mei 2008, 21:16
Mooi man, lijkt me een zeer drastische verbetering :)

Lexvandoef
16 mei 2008, 21:22
gefeliciteerd man, mooie upgrade van je valvestate!

Rinze
16 mei 2008, 21:43
Erg mooi en stoer en in combinatie met de BFG helemaal.

koentjo
16 mei 2008, 21:55
van harte!

ik kan er dus nog ff tegenaan met mn valvestate :), nog 7 jaar te gaan :P

veel plezier ermee

Rormo
16 mei 2008, 21:57
geile shit hoor!

Luke-wannabe
16 mei 2008, 22:06
Goed bezig man! Ik kan me helemaal voorstellen dat je echt zo blij bent met zon dikke buizenamp na 8 jaar transistors!!

Nocki
16 mei 2008, 22:23
Wauwman! Ik wist dat ik tegenwoordig iets kon horen wat goed klinkt! wist niet dat jij het was... goed man! erg moooi!!!

humbucker
17 mei 2008, 11:16
mooooi!!

gefeliciteerd!!

bass blom
17 mei 2008, 11:20
eierrekken rulen grote tijd :cheerup:

krijgen we hem ook te horen gauw? :D

Chris Winsemius
17 mei 2008, 11:51
Tof! En natuurlijk 'n "ontzettende upgrade"; van Valvestate naar Soldano!

EIERDOZEN rule!!! :)

knepman
17 mei 2008, 12:03
Gaaf man, echt een vette amp :).. en nu willen we hem natuurlijk nog horen :P

Danny_
17 mei 2008, 12:07
woow wat een reacties! Bedankt!
Ja ben me er erg van bewust dat het een flinke stap vooruit is, maar het klinkt zoooooo goed:D

Ik moet me nu alleen nog gaan verdiepen in speakers, waar ik niet zo veel verstand van heb. Ik heb in die muziekwinkel gespeeld over een HOOK cab, met V30's, dit klonk echt heel lekker, maarja, er zijn nog 100 verschillende typen speakers natuurlijk;)

haha ja eierdozen zijn geweldig, vooral blauwe:P

hier een oude foto van de eierdozen
http://85.17.151.92/108350001-108400000/108379801-108379900/108379817_6_EuK_.jpeg

Bedankt voor alle leuke reacties!

Levitation
17 mei 2008, 12:11
Zeer mooie amp.

Ik ben dan ook eens benieuwd naar wat soundclips.

TimmU
17 mei 2008, 12:30
Gefeliciteerd man, wat een amp!:D

x.a.d
17 mei 2008, 19:13
Gefeliciteerd man !! Hoe groot kan je stap zijn :o van een valvestate naar een soldano ...WOW. Wel een hele trip naar boekel :D Stiekem ben ik wel jaloers op je soldano hoor. Suc6 er mee.

Riky
17 mei 2008, 19:23
geill:D:D Echt mooie versterker! Veel plezier er mee hoor!

Punkrockerke
17 mei 2008, 19:45
Welkom in de wondere wereld van Soldano :) . De mijne is de oudere versie, zonder depth-knop, dus stiekem ben ik wel een beetje jaloers.
Vet dat je voor sound bent gegaan ipv een overdosis functies.
Persoonlijk vind ik V30's er super bij klinken, maar da's een kwestie van smaak.

casper innosence
17 mei 2008, 21:03
Welkom in de wondere wereld van Soldano :) . De mijne is de oudere versie, zonder depth-knop, dus stiekem ben ik wel een beetje jaloers.
Vet dat je voor sound bent gegaan ipv een overdosis functies.
Persoonlijk vind ik V30's er super bij klinken, maar da's een kwestie van smaak.

+ 1

Ik ben van een 3kanaals triple recto naar een 1 kanaals Soldano Avenger gegaan. Puur de sound.. ik mis een aantal functies heeeeeel soms, maar de sound is zooooo vet. En een dikke plus 1 voor V30's ik heb er een Orange V30 onder staan, mega strak, en gebalanceerd. Maar ga zeker luisteren naar verschillende cabinetten!

Enne Daan (verkoper Jukebox) is een redelijke Soldano fan volgens mij. Ik heb overigens toendertijd ook een VHT met een Soldano vergeleken, VHT kon gelijk weer uit.

Oh ennu doe voorzichtig met de depth knop.. bij mij staat ie meest maar op 5 a 6 (van 11)

x.a.d
17 mei 2008, 21:59
Welkom in de wondere wereld van Soldano :) . De mijne is de oudere versie, zonder depth-knop, dus stiekem ben ik wel een beetje jaloers.
Vet dat je voor sound bent gegaan ipv een overdosis functies.
Persoonlijk vind ik V30's er super bij klinken, maar da's een kwestie van smaak.
Depth knop kun je er wel op laten bouwen dacht ik. zou je eens bij jukebox moeten informeren.

casper innosence
18 mei 2008, 12:06
Depth knop kun je er wel op laten bouwen dacht ik. zou je eens bij jukebox moeten informeren.

klopt.. kunnen dat, volgens mij zelfs nog onder de garantie van Soldano, maar dat weet ik niet zeker.

PeteRS
19 mei 2008, 12:55
geile bak, mooi kleurtje ook!

stevie_vp
19 mei 2008, 15:26
Heele vette bak! Gefeliciteerd!

Kan je miss wat meer vertellen over het geluid van t distortion kanaal?

x.a.d
21 mei 2008, 20:37
klopt.. kunnen dat, volgens mij zelfs nog onder de garantie van Soldano, maar dat weet ik niet zeker.
:D mag je heb wel naar amerika sturen :D:D

ieme
22 mei 2008, 07:44
soldano ;) erg mooi!!!