PDA

View Full Version : En ik wil ook een nieuwe



Sim-Simon
16 mei 2008, 19:52
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik denk sterk in de richting van een Marshall. Ik speel op een Fender Strat USA maar momenteel heb ik daar een klein kutversterkertje bij met een tenenkrommend geluid. Ik wil mijn sound eens een goeie update geven na veel oefenen en een dure gitaar en daarbij zit ik al te popelen om er nieuwe pickups in te gooien maar ik kan natuurlijk ook niet heen om een goeie amp. Denk dat ik daar een stuk verder mee kom dan met de pickups eigenlijk.

Helaas woon ik in een rijtjeshuis en hoewel ik wel af en toe optreed wil ik thuis ook gewoon een beetje kunnen rocken op beschaafd volume. Probleem dus.. zeker omdat ik zoek naar een serieus lekkere buizensound. Beetje warm, jaren '70 rock achtig iets. Denk aan de sound van Yngwie Malmsteen, dan vooral op z'n vroegere albums want de laatste tijd gaat ie wel erg te keer. Maar ook wat rustiger. De Nederlandse bluesgitarist Julian Sas bijvoorbeeld (speelt met JCM 900 met een vintage 1960 TV Marshall cab) vind ik echt een dijk van een sound hebben. In de metal-richting hoef ik in ieder geval helemaal niet. Denk meer aan blues/rock. Natuurlijk wil ik er graag een Tubescreamertje voor leggen.

Ik zoek dus een amp die op een beschaafd volume goed kan klinken maar ook oké is om af en toe in kleine ruimtes mee te giggen. De sound dus bluesrock achtig.

Budget tussen 0 - 1000 euro maar ik zit op een studentenloontje dus toch wel hoe lager hoe beter. Op zich moet dat dus niet moeilijk zijn, er zijn genoeg coole amps voor die prijs maar dan heb je een power waar je mee naar een oefenruimte moet.

Bij voorbaat dank aan allen!

Simon.

LP_CL
16 mei 2008, 20:39
Peavey classic 30?

Mr.Fingers
16 mei 2008, 20:46
Fender blues Jr (15W), met dan daaronder een HotRod Enclosure Cab (80W)? (600€ combo + 350 cab).

Die Blues Jr's kan je terug schroeven met een master, zo krijg je toch het geluid van een buizenbak die op z'n kl*ten krijgt, maar op een heel laag volume. En als je gaat optreden, hang je die 80W cab eraan, en dan gaan die dingen echt LUID!

Luke-wannabe
16 mei 2008, 20:55
VOX AC15 moet je hebben :D

bentium
16 mei 2008, 21:22
jcm800 combo?

Lexvandoef
16 mei 2008, 21:23
jcm800 combo?

Die moeten hard om echt goed te klinken, ben mi beter af met een ac15 :)

Chris Winsemius
16 mei 2008, 21:34
jcm800 combo?

+ wat tweaks/etc. om 'm wat vetter op lager volume te laten klinken...

Sim-Simon
16 mei 2008, 21:35
Fender blues Jr (15W), met dan daaronder een HotRod Enclosure Cab (80W)? (600€ combo + 350 cab).

Die Blues Jr's kan je terug schroeven met een master, zo krijg je toch het geluid van een buizenbak die op z'n kl*ten krijgt, maar op een heel laag volume. En als je gaat optreden, hang je die 80W cab eraan, en dan gaan die dingen echt LUID!

Naar de Blues Junior had ik al eens gekeken. Mooie versterker, zeker voor z'n prijs maar de sound is toch wel héél Fender. En ik zocht juist wat richting Marshall.

Peavy versterkers had ik nog niet bekeken maar een beetje YouTube'en leert dat dat ook wel een optie is.

Nog wat namen: Jimi Hendrix, Johnny Winter, Rory Gallagher. Johnny Winter speelt voor zover ik weet op een Musicman. Maar hij speelt altijd oorverdovend hard.. Alle helden die ik ondertussen genoemd heb hebben volgens mij een voorliefde voor HEEL hard spelen. :p

Btw, er is toch ook een combo van de 900? Wat is een beetje 't verschil tussen 800/900?

Trouwens, ik lees net dat topic 'Nieuwe versterker' en dat lijkt vaag veel op het mijne. :p