PDA

View Full Version : DSL50 + test



Renin
16 mei 2008, 18:37
Deze week op jacht gegaan naar een nieuwe amp. Eisen:

- minimaal 2 (voet) schakelbare kanalen
- lekkere scheur
- Het moest een top zijn
- budget tot ongeveer 1100
- liefst een nieuwe
- veel toon, weinig ander gezever
- effectloop

Ik heb de DSL getest op een 4x12 V30 en op 1922 '75 watters. Het kan aan mij liggen, maar de V30's klonken minder vond ik. Misschien heb ik te weinig volume erin gejaagd, maar het klonk wat scherper en dunner dan bij de 1922 die naar mijn idee meer "naar voren" klonk. Een hele geruststelling aangezien ik thuis de 1936 heb staan met de 75 watters.

De amp klonk fantastisch clean met lekker veel diepte en helderheid en tóóóóóóóóón. De crunch vond ik zeker wel bruikbaar. Ik heb er nog een MXR Wylde overdrive overheen gepleurd en dan klinkt het helemaal te gek, zelfs met een single-coil stratje! De solo stand is lekker in 1, voor mij onbruikbaar in 2 wat teveel gain heeft. Misschien met EMG een mooi geluid, maar iig niet met mijn gear (USA-stratje en Epi LP-custom met SD's)

De top klinkt met stratje lekker veelzijdig en met de LP :rockon:

Nu nog een flightcase voor de top om eventueel de 1936 op te kunnen zetten. Daar zal ik de search eens voor gebruiken.

Enige nadeel is dat ik dat pedalboard ook wel uit het raam kan flikkeren, want daar heb ik niets meer aan :chicken:

Fotootje:

http://i225.photobucket.com/albums/dd114/Renin_album/P1000599.jpg

Lexvandoef
16 mei 2008, 18:51
Gefeliciteerd! Vette amp, ik ben er wel enigszins bekend mee, en je hebt een goeie keus gemaakt :satisfie:

Over een evt flightcase, probeer casecompany of de flightcase van thon hauben.

Succes

Luke-wannabe
16 mei 2008, 19:14
Ja die DSL is erg lekker!! Congrats!

new deep
16 mei 2008, 19:33
Mooi ding, gefeliciteerd ermee!

Renin
16 mei 2008, 19:38
Ja bedankt allemaal! Ik ben er erg blij mee :)

Nu heb ik die flightcases wel kunnen ontdekken voor een kleine 200 euro (zeg maar vanaf 175), maar geen leuke (niet al te dure) hoes voor de 1936. Iemand een tip?

Erik70
16 mei 2008, 20:13
www.versterker-hoezen.nl

Riky
17 mei 2008, 00:29
Volgens mij laatst tijdens optreden nog over dezelfde type amp gespeeld...
Zit naast de imput master volume en daarnaast pre amp volume?

Was mega bruut geluid en ding ging ook tering hard:D

Veel plezier er mee!

pannekoek
17 mei 2008, 00:46
gefeliciteerd! de dsl50 is een brute versterker!

Agent_Smith
17 mei 2008, 09:38
Gefeli! Goeie keus!
Ik speel al vele jaren naar volle tevredenheid op mijn DSL50. Eén van de beste Marshalls imo.

pe_10
17 mei 2008, 10:53
Leuke versterker. Ik heb de 100 versie.

Maar blijf vooral van de deepswitch af. Begint je geluid te rommelig van te worden.

Renin
17 mei 2008, 11:16
Ja daar was ik al achter. De extra bas is overigens nou ook niet echt nodig :satisfie:

Maar ook de Tone Shift lijkt me vrij overbodig.

Uit de manual:

- The tone Shift reconfigures the tone network components to give a new dimension to passive tone shaping. With the switch selected to the "in" position and the Middle Control (item 6) turned down the result is a scooped mid sound ideal for certain classical metal styles. -

Levitation
17 mei 2008, 11:18
Op de TSL klinkt die deep switch anders juist super vind ik.

(Deep switch en tone shift zijn wel nog twee verschillende knoppen.)

pe_10
17 mei 2008, 11:21
Op de TSL klinkt die deep switch anders juist super vind ik.

Ah nee, niet in mijn oren. Ik heb ook een TSL gehad en was er in het algemeen niet zo tevreden over. Te iel in mijn oren.

Renin
17 mei 2008, 11:24
Ik vind hem "flubberiger" en minder transparant worden met een extra hoeveelheid bas die je niet nodig hebt, maar wellicht is dat over een TSL wel heel anders. Gebruik je de head versie of de combo? Slaapkamerniveau of in de band?

bass blom
17 mei 2008, 11:25
Ah nee, niet in mijn oren. Ik heb ook een TSL gehad en was er in het algemeen niet zo tevreden over. Te iel in mijn oren.

hangt heel erg van je speakers af, toen ik 2 x 2 x 12 65/70's had klonk het ruk.
sinds ik 4 x V30's heb is het best te pruimen, maar meestal heb ik het uit.

pe_10
17 mei 2008, 11:34
Ik vind hem "flubberiger" en minder transparant worden met een extra hoeveelheid bas die je niet nodig hebt, maar wellicht is dat over een TSL wel heel anders. Gebruik je de head versie of de combo? Slaapkamerniveau of in de band?

Ik de DSL-head. Op slaapkamerniveau kan je er wat extra bas in gooien, maar in de band begint het inderdaad te 'flubberen'. Bij mij staat de deep uit en de bas ietsjes terug.
Voor de bas hebben we de bassist en de bastom van de drummer hé!


hangt heel erg van je speakers af, toen ik 2 x 2 x 12 65/70's had klonk het ruk.
sinds ik 4 x V30's heb is het best te pruimen, maar meestal heb ik het uit.

Ik kan enkel oordelen over de comboversie van de TSL. Heb hem niet met andere speakers kunnen testen. Het waren de standaardspeakers die er in zaten (Wolverine?). Misschien dat mijn oordeel wat bijgesteld kan worden als ik ze over andere gehoord heb.

Levitation
17 mei 2008, 11:55
Ik heb de TSL 100, op een 1960 cab (met GT75's dus).

Heeft mss wel nogal veel hoog, maar de treble terugdraaien helpt al aardig vind ik. Punch heeft die amp genoeg, en zoals ik al zei klinkt het (in mijn ogen dan) met die deep switch nog beter.

Ik heb het op diverse fora al ontelbare keren gezegd, maar ik zou toch eens hard moeten twijfelen vooraleer ik m'n amp voor iets anders, geliefder en populairder (zoals een Bogner top ofzo) zou wisselen.

Met die DSL hetzelfde. Ik vind de DSL en de TSL juist leuke amps. Power en volume genoeg voor verschillende stijlen binnen een bepaald grensgebied. (Laat ons zeggen van bluesrock tot oldschool metal en dus alles daartussenin.)

Rormo
17 mei 2008, 13:35
Leuke versterker. Ik heb de 100 versie.

Maar blijf vooral van de deepswitch af. Begint je geluid te rommelig van te worden.

Voor thuis is die deep switch heel aardig hoor. Deep switch gecombineerd met lead 2 en een Les Paul is gewoon een hele vette scheur. Heerlijk voor wat stevigere rock. Maar live zou ik het inderdaad nooit gebruiken.

Helter Skelter
17 mei 2008, 13:45
Gefeliciteerd, de DSL is echt een mooie amp!

Die deep Switch zou ik Live inderdaad niet gebruiken, ik vraag me trouwens sowieso af waarom gitaristen in bandverband altijd zoveel laag in hun geluid willen hebben (tenzij je geen bassist hebt natuurlijk)

x.a.d
17 mei 2008, 19:09
Zeker een goede keuze!! Ik heb 'm een keer live geleend van iemand !! En ik was er erg tevreden over !

Riky
17 mei 2008, 19:17
ik wacht eigenlijk wel op geluid samples:D