PDA

View Full Version : nieuwe metallica album: zowaar productie?



Ganjaman
16 mei 2008, 17:22
http://www.missionmetallica.com/
kan je een voorproefje van het nieuwe album krijgen.
en ik moet zeggen: het rockt gvd gewoon....check het uit, dit beloofd een stuk beter dan st. anger te worden.

Luke-wannabe
16 mei 2008, 17:33
Zooo.. Spuit 11 :D

Tho
16 mei 2008, 17:34
Zooo.. Spuit 11 :D

nogal he.. :D

@Ganjaman: Tuurlijk rockt he.. 't is Metallica

TimmU
16 mei 2008, 17:44
@ Tho , st.anger vond ik nou niet bepaald een plaat om trots op te zijn.

Tho
16 mei 2008, 17:51
@ Tho , st.anger vond ik nou niet bepaald een plaat om trots op te zijn.

Ja jij, maar ik wel.

Ik denk overigens dat de meute (jij dan niet hoor Tim) die plaat gewoon slecht vinden omdat iedereen het zegt. Ja hij wijkt af van het oude werk, maar dan is het nog niet per definitie slecht. Ik kan er heel goed naar luisteren

Wickerman
16 mei 2008, 17:57
Ja jij, maar ik wel.

Ik denk overigens dat de meute (jij dan niet hoor Tim) die plaat gewoon slecht vinden omdat iedereen het zegt. Ja hij wijkt af van het oude werk, maar dan is het nog niet per definitie slecht. Ik kan er heel goed naar luisteren

't Is mode om St.-Anger af te zeiken, ik vind 'm niet slecht, afgezien van enkele nummers.

Squier4ever
16 mei 2008, 18:10
St. Anger was idd vooral anders, maar daarom niet minder ofzo.

Rinze
16 mei 2008, 18:11
St. Anger is in ieder geval beter dan het Black Album en de bagger die daarna kwam.

Tho
16 mei 2008, 18:12
precies! Sterker nog, het was niet eens te vergelijken. Daarom was hij meteen 'slecht'. De die-hards konden niet verkroppen dat de Kill 'em All periode voorbij was (de Load fase vonden ze dan blijkbaar nog net gaan), en de meelopende jonkies die alles blind aannemen lullen het maar een beetje na

Squier4ever
16 mei 2008, 18:12
St. Anger is in ieder geval beter dan het Black Album en de bagger die daarna kwam.

black album is juist vet, vind ik na kill 'em all een van de betere, anyway ik ga nu weer eens ff metallica luisteren, voorproefje van wat ik over 2 weekjes ga zien en horen :D

TimmU
16 mei 2008, 18:24
't is niet dat ik met de meute meeloop ,Ik heb een ongelofelijk brede muzieksmaak en ik luister altijd naar alles zonder vooroordelen , voordat ik er een mening over heb . Ik vond het gewoon geen gave liedjes, niet relaxt om naar te luisteren, en er zat geen feel in.

StefMan
16 mei 2008, 18:32
Ik loop vast achter de meute aan en heb een hele gelimiteerde muzieksmaak als ik zeg dat ik St Anger echt bagger vind nietwaar? ;)

Ik blijf moeite hebben met Lars!

Wacht...hoor ik een gitaarsolo? :D Bruuuuuuuuuuuuut!!!

rickert
16 mei 2008, 18:39
St. Anger is juist fokkin vet... Keiharde autorijdmuziek!

Jellyfish00
16 mei 2008, 18:49
anyway ik ga nu weer eens ff metallica luisteren, voorproefje van wat ik over 2 weekjes ga zien en horen :D
Yeah! Kan niet wachten :rockon:

drap
16 mei 2008, 18:52
Dat revieuwtje klinkt eigenlijk best leuk. En dat terwijl ik helemaal geen Metallica fan ben. Maar het gitaargeluid klinkt nu eens als een gitaargeluid en de drums eens niet zo irritant metal, wat ik verschrikkelijk vind op ouwe Metallica platen. Ik zal het album niet aanschaffen, omdat ik nou eenmaal geen metal fan ben, maar ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke eindmix zal gaan klinken. Wie weet kan Metallica me eens een keer verrassen.

hendrix_appendix
16 mei 2008, 19:43
Kan het met TimmU eens zijn, heb St Anger echt wel de kans gegeven. Vond het gewoon geen reet aan en ik miste ontzettend de zware maar toch meeneuribare riffs, zelfs de solo's van Kirk (het kan dus toch) hun kenmerkende drumgeluid zonder barkruksnare en over de zang wil ik het gewoon niet hebben. In zn context kan ik het album als statement op zich dan wel weer waarderen, maar muzikaal wijkt het te veel af van wat ik als de betere Metallica albums beschouw.

Neemt niet weg dat het nieuwe werk wel eens leuk kan gaan klinken. Jammer dat het ontzettend moeilijk gaat worden om alles voor Black album nog te gaan overtreffen.

almarvk
16 mei 2008, 19:59
Hier hebben we al een topic over. Lees hier verder (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89381) .