PDA

View Full Version : Schema footswitch



Kaboemba
16 mei 2008, 16:58
Het volgende is het geval ik heb een versterker met een footswitch aansluiting welke 3 functies bedient, EQ, Boost en Shape, allemaal via dezelfde aansluiting.

Hij zal dus sowieso een stereo jack hebben.
Nu wil ik hier een footswitch voor maken, alleen een schema kan ik tot nu toe nog niet vinden.
Heeft iemand er 1 of weet iemand zo hoe je zo'n switch maakt ?

Btw ik heb ook nog een beetje gezocht of die dingen zo compleet te krijgen zijn. Dat zijn ze vast alleen online vind ik ze zo 1 2 3 niet.

G.G.
16 mei 2008, 16:59
Denk dat je bij De Werkbank moet posten, dit is zelfbouw. Hier zitten de mensen met verstand van hout.

Kaboemba
16 mei 2008, 17:04
Oeps sorry, wil de mod hem verplaatsen, of moet ik gewoon ff een nieuwe post maken ?

Vonk
16 mei 2008, 17:56
Dus... om wat voor versterker hebben we het hier...?
Toch wel relevant om te weten ;)

Ik zou het schema van de versterker opzoeken, google op "ampnaam schematic" en dan kijken naar het switchgedeelte.

Kaboemba
16 mei 2008, 19:26
Ik zou zeggen doe je best, het is een techamp para 300 basverterker.
Nul kans op het schema, maar ik heb de producent gemaild dus wie weet.
Overigens heb ik al een 3 knops voetschakelaar gevonden bij soundfactory, voor 30 euro kan ik het zelf niet maken.

pasqual
16 mei 2008, 23:57
weet je zeker dat het een stereo plug moet zijn? ik heb een fender performer 1000 met 3 functies op de footswitch: clean/gain, gain1/gain2 en reverb. hier zit toch echt maar een monojack aan. hoe het precies werkt weet ik niet maar ik vermoed met verschillende signaalspanning per functie.
draai je amp ff open en kijk naar de input van de footswitch voordat je lukraak een pedaaltje besteld.

groeten Pasqual.