PDA

View Full Version : Optredenswaardig? Loose End 15 mei 08



savale
16 mei 2008, 13:55
Wat fragmenten en één volledig nummer van de repetitie van gisteren. We willen binnenkort eens een optreden proberen, wat vinden jullie ervan?

http://www.loose-endmusic.nl/?page_id=3

trouwens opgenomen met een sm58 op de zang en één sm58 als roommic zonder kop

Squier4ever
16 mei 2008, 14:02
qua sound is het prima. ik vind het alleen saai gespeeld, vooral de zang vind ik matig. ook wat aan het tempo doen, want jullie zijn stelselmatig te langzaam.

savale
16 mei 2008, 14:04
qua sound is het prima. ik vind het alleen saai gespeeld, vooral de zang vind ik matig. ook wat aan het tempo doen, want jullie zijn stelselmatig te langzaam.

Thanks voor je comment, btje uptempo mag inderdaad wel... Kun je saai gespeeld nog beetje uitleggen? Meer eigen gevoel inleggen?

bassej
16 mei 2008, 14:32
licht het aan mei of mis je wat noten bij house of the rising sun ;) :hippie:

savale
16 mei 2008, 14:40
hehe dat was ik trouwens ook die daar wat missers maakte ja :sssh:

bassej
16 mei 2008, 15:10
hoelang speel je langer dan een jaar??

savale
16 mei 2008, 15:14
Denk bijna anderhalf jaar nu! Maar geen les eigenlijk. In t begin een paar om me op weg te helpen...

bassej
16 mei 2008, 15:18
Denk bijna anderhalf jaar nu! Maar geen les eigenlijk. In t begin een paar om me op weg te helpen...

ik ga t denkik maar andersom doen, ben zonder les begonnen , speel nu een jaar maar wil nu toch wel op les om wat sneller te leren. leer het mezelf ook liever aan maar dat duurt zo lang...

savale
16 mei 2008, 15:21
Ik wil me wat gaan focussen op het soleerwerk, maar dat is wel echt een aparte tak van sport waar heel veel tijd in gaat zitten merk ik al :P

bassej
16 mei 2008, 15:29
Ik wil me wat gaan focussen op het soleerwerk, maar dat is wel echt een aparte tak van sport waar heel veel tijd in gaat zitten merk ik al :P

ik dus wel:P

Squier4ever
17 mei 2008, 14:12
Ik vind vooral de zang en de drums een dooddoener. je drummer is niet ritmevast en als je dan ook nog te langzaam en zonder (of ja bijna zonder) dynamiek speelt wordt het saai en vlak. jullie zanger moet gewoon op zangles, spijt me maar voor zover ik kan horen heeft die geen techniek. gitaarsound is een beetje neuzig in sommige gevallen.

Lexvandoef
17 mei 2008, 15:13
Tsja, ik vind het geheel een beetje saai, jullie drummer klinkt een beetje dynamiekloos idd, alsoftie maar 1 type ritme kan spelen.

Als jullie zanger was lessen zou nemen, zou het denk ik lekker klinken, hij heeft wel een fijne stem :) De bas kon ik trouwens niet horen, maar kan ook komen door mijn laptop speakertjes.

Hoe lang zijn jullie eigenlijk al samen?

Mitch
17 mei 2008, 17:11
Wat vooral hindelrijk is bij de drummer: hij tikt alles rechtdoor en gooit er na iedere 4 maten een kleine fill uit of slaat op zijn crash. Wat -ie bij Creep doet slaat bijvoorbeeld écht nergens op en wat al gezegd was: hij haalt daardoor alle dynamiek eruit. Maar goed, ik dacht; ik benoem het iets specifieker, kun je er misschien wat meer mee.
Zang is inderdaad matig, maar vooral ook de uitspraak. Diane en Creep klinken allebeid niet lekker. Optreedwaardig is het wel hoor, je moet toch ergens beginnen? Je kan je helemaal suf oefenen maar op het podium is het toch anders. Wel gewoon lekker blijven opnemen in de oefenruimte en kritisch luisteren, liefst ook met zijn allen. Dan kun je snel dingen horen, benoemen en aanscherpen.

bassej
18 mei 2008, 15:35
was het de bedoeling dat julie 15 mei op gingen treden?? :satisfie:

repelsteeltje
18 mei 2008, 18:37
Ja er zijn kroegen genoeg waar je kan spelen en wat mitch zegt, het is best wel optredenwaardig.
Ik heb in het verleden ook alleen in kroegen gespeeld en dat was ook niet altijd even strak maar nog nooit geen rotte eieren naar mijn kop gehad, wel gratis bier :satisfie:

Wat mij betreft moet je er voor gaan en met ervaring opdoen kan je er alleen maar beter van worden.

savale
19 mei 2008, 08:58
Thanks voor al t commentaar! We gaan er zeker wat mee doen. We hebben in augustus pas wat geplant staan dus we kunnen nog oefenen. In de huidige formatie spelen we niet zo lang. De zanger speelde eerst basgitaar en we hebben nu een nieuwe bassiste, wat overigens wel al erg lekker gaat. Ze speelt pas een paar weekjes mee.

sjoerd5
19 mei 2008, 16:32
ik zit net ff song2 te luisteren.
En die liep best op gegeven moment in het refrein best lekker.
Houd opeens de bassiste haar handen stil. (altans ik hoorde geen bas meer)
Nou het hele nummer stort echt helemaal in mekaar.

JelmerOnGuitar
19 mei 2008, 17:57
Jah ik ben het met al het gegeven commentaar eens.

Drum is erg saai, onstrak en niet dynamisch. Ook kunnen er van mij wat minder crashes in een nummer. Hou het speciaal, je moet niet élke 1 te crashen omdat er een nieuwe maat begint ofzo, probeer dat wat minder te doen, hou het speciaal. Probeer goed naar elkaar te luisteren! Geef elkaar de ruimte. Dus wanneer er vanuit een ruig refrein zang van het couplet komt, ga je als drummer natuurlijk veel zachter en rustiger spelen.. Je moet aan elk instrument eigenlijk precies kunnen horen in welk gedeelte je bent. Dus ook varieren in drums..

Wat helpt is jezelf telkens afvragen waar je in godsnaam mee bezig bent,, Als je covert is dat niet moeilijk:p Maar denk ook aan sound/dynamiek etc.. Jammen jullie wel eens? Want wanneer je jammed ga je vaak van heeeeel rustig naar een climax en weer terug bijvoorbeeld (met solo's)... Dit is erg goed voor de ontwikkeling van je samenspel. Luister goed naar elkaar en nogmaals: geef elkaar de ruimte die nodig is.

Qua optreden: Doen!! Van optreden voor een publiek leer je echt veel! En wtf, als het nou niet zo goed gaat maakt dat niet uit! Je bent net begonnen, dus van slechte optredens leer je ook! Bovendien hoeft het helemaal niet slecht te gaan, je leert gewoon veel van optreden, en het is vet leuk!:P

Ik vind trouwens dat je de gitaarpartijen al lekker speelt! Je hoort wel dat je nadenkt over je sounds... Bij elk nummer heb je een toepasselijke sound. Probeer gewoon veel te spelen, ook met metronoom zodat je snoeistrak wordt..

Verder: Doorgaan zo!:D Probeer naar elkaar toe te groeien en samen elkaar goed aan te voelen!

bassej
19 mei 2008, 18:22
hoe lang kennen jullie deze nummers, want als jullie ze net een week spelen is het mischien ook wat moeilijk om als band, zo'n net ingestudeerd nummer direct dynamisch er doorheen te knallen.

savale
19 mei 2008, 22:14
Onze bassiste is er net bijgekomen, dus dat is zo gek nog niet. De zanger doet het nu ongeveer 2 maandjes en de rest speelt al langer deze nummers. Sommige nummers wat langer dan de anderen, maar wel al een geruime tijd.

Voor de rest zit hier echt goed commentaar tussen! Ik denk ook dat we te weinig jammen en wat meer op elkaar moeten gaan letten. We spelen soms teveel voor ons zelf waarschijnlijk.