PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! (ook al is ie ±30 jaar oud)



Gitarezzo
16 mei 2008, 12:47
Hee mensen,

Ik heb een paar dagen geleden een prachtige gitaar gekocht. Een echte vintage uitziende gitaar van ongeveer 30 jaar oud. Hij zag er zo mooi uit dat ik 'm gewoon moest kopen:P
Hij speelt trouwens ook best fijn en klinkt echt als classic rock 'n roll gitaartje, ideaal ook om blues op te spelen.

Hieronder wat links naar de foto's.

http://img340.imageshack.us/my.php?image=img1566dl7.jpg

http://img340.imageshack.us/my.php?image=img1556sv9.jpg

http://img340.imageshack.us/my.php?image=img1555dl6.jpg

http://img340.imageshack.us/my.php?image=img1553rp7.jpg

http://img340.imageshack.us/my.php?image=img1557kd9.jpg

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 12:49
Ahh, leuk gitaartje! Veel plezier ermee!

knepman
16 mei 2008, 13:02
Congrats mooi ding man :).. waar zijn die drie knopjes aan de zijkant voor??, om de toon van de individuele elementen te regelen ofzo?

koentjo
16 mei 2008, 14:40
leuke gitaar !

wat een coole springtree :eek: (edit: bar?)

veel plezier ermee.

ik zag toevallig enzelfde op marktplaats staan.

MarkS
16 mei 2008, 14:44
Congrats mooi ding man :).. waar zijn die drie knopjes aan de zijkant voor??, om de toon van de individuele elementen te regelen ofzo?
Nee, dat zijn de PU switches, zoals bijv. op de Fender Jaguar.

R.J
16 mei 2008, 15:03
Nu rest mij 1 vraag: WAT is het?
Het is een strat body, maar die kop?


Een King?

Riky
16 mei 2008, 15:09
leuke gitaar man:) veel plezier er mee!!

MarkS
16 mei 2008, 15:10
Nu rest mij 1 vraag: WAT is het?
Het is een strat body, maar die kop?


Een King?
Volgens mij is dat een type dat onder verschillende merknamen op de markt werd gebracht.

nevyn292
16 mei 2008, 15:14
kawai/teisco achtig lijkt me, ziet er voor mij neit echt uit als een strat body.

achja, wietse zal het wel weten :hippie:

Riky
16 mei 2008, 15:22
kawai/teisco achtig lijkt me, ziet er voor mij neit echt uit als een strat body.

achja, wietse zal het wel weten :hippie:

volgens mij heeft hij zelf ook deze gitaar of gehad... of een die er op leek, want hij komt me wel bekend voor...

LaurentB
16 mei 2008, 16:55
Van Erp muziekhandel Eindhoven, zie ik op de kop staan. Daar woonde ik als student om de hoek. Een héél klein winkeltje was dat.

Leuke gitaar trouwens, vooral die elementen.

Maurice_732
16 mei 2008, 17:04
Is een kawai
Heb zelf ook 1 gehad maar dan met 2elementen
Maar ik heb m weer verkocht, vond het stuk brandhout maar kut klinken :mad:
Maar zolang jij er maar gelukkig mee bent :satisfie:

hezz
16 mei 2008, 17:33
Dat ziet er te gek uit!

wietse
16 mei 2008, 22:42
volgens mij heeft hij zelf ook deze gitaar of gehad... of een die er op leek, want hij komt me wel bekend voor...

heb dit model nog nooit gehad, maar inderdaad iets uit de kawai stal, eind 70er jaren vermoed ik.
deze gitaartjes kunnen soms verrassend goed klinken voor surf, slide of clean spel, distortion zijn ze minder geschikt voor.
is dit dezelfde die deze week op marktplaats stond voor een schijntje samen met een versterker?

pannekoek
16 mei 2008, 22:46
heb dit model nog nooit gehad, maar inderdaad iets uit de kawai stal, eind 70er jaren vermoed ik.
deze gitaartjes kunnen soms verrassend goed klinken voor surf, slide of clean spel, distortion zijn ze minder geschikt voor.
is dit dezelfde die deze week op marktplaats stond voor een schijntje samen met een versterker?


ik heb ook nog een kawai strat onder de naam ''gracia'' staan van jaren 76 ongeveer :P hij is van me vader geweest, klinkt verassend goed maar ik moet een x nieuwe tuners erop zetten want 1 is kapot en hij klinkt eigenlijk wel verassend goed! :)
hij hangt iig mooi op mijn kamer naast m'n gibson les paul.

Gitarezzo
17 mei 2008, 10:04
Volgens mij heeft deze gitaar niet op marktplaats gestaan. Ik heb 'm gekocht via mijn gitaarleraar, een leerling van 'm wilde deze gitaar verkopen.

Hoeveel zou zo'n gitaar waard zijn?

wiegersma
17 mei 2008, 11:38
Ik heb ook een zo'n soort lijkende gitaar gehad, dan van Hondo. Voor mij lijkt het allemaal hetzelfde en ik vind het prutmateriaal dat vaak veel te duur op Marktplaats staat. Maar er zullen vast onderlinge kwaliteitsverschillen zijn. 't Is dan volgens mij ook maar net wat de gek/verzamelaar ervoor geven wil, denk ik.
Ik vind je gitaar er verder wel goed uitzien.

MarkS
17 mei 2008, 12:43
. 't Is dan volgens mij ook maar net wat de gek/verzamelaar ervoor geven wil, denk ik.
+ 10.
Typerend voor tegenwoordig is dat gitaren en gear die destijds al berucht waren als "wrakhout" en "meuk" nu ineens magische eigenschappen verkrijgen door kreten als "vintage" en "made in Japan" met navenante prijzen, terwijl het eigenlijk gewoon "ouwe zooi" zou moeten heten.
Vooral die Penterman oplichter uit Geesteren is daar nogal druk mee.

wietse
17 mei 2008, 13:40
Volgens mij heeft deze gitaar niet op marktplaats gestaan. Ik heb 'm gekocht via mijn gitaarleraar, een leerling van 'm wilde deze gitaar verkopen.

Hoeveel zou zo'n gitaar waard zijn?

kon wezen ,die op marktplaats kostte 45 euro met versterkertje, een oude national versterker ( m'n eerste) klein transistor ding met een pracht van ee reverb, echt instant surf in combinatie met de vibrato van de versterker.
alleen dat ding stond ergens in limburg mij net wat te ver weg om op te halen.

die van jou ziet erg netjes uit, schat de waarde dus tussen de 100/150 euro het is echt wat de gek er voor geeft.
deze heeft 3 pu's en die zijn stukken gewilder dan de 1 en 2 pu uitvoeringen.

king was trouwens een merknaam gebruikt voor de engelse markt.

MarkS
17 mei 2008, 13:53
kon wezen ,die op marktplaats kostte 45 euro met versterkertje, een oude national versterker ( m'n eerste) klein transistor ding met een pracht van ee reverb, echt instant surf in combinatie met de vibrato van de versterker.
.
Was mijn allereerste amp! National GA 99-TR. Flinterdun triplex baffle frontplaat, vederlicht, maar die reverb @ tremolo maakte het grotendeels goed.