PDA

View Full Version : goed nieuws voor zelfbouwers in friesland en omgeving



no 1 hops
16 mei 2008, 12:28
tijdje geleden gaf ik hugo123 een tip van een trappenfabriek in drachten om aan een dik stuk hout te komen.
zoals jullie in zijn topic hebben kunnen lezen hebben ze hem daar ook met een cnc routing prachtig geholpen.

nu groei ik zelf ook naar zelfbouw toe en heb daar contact gehad met de heer Durk ten Dam.
aardige jongeman die mijn vraag om materiaal goed begreep en vandaag kon ik een paar mooie stukken hout ophalen. 4cm dik

tijdens het gesprek vertelde hij dat als er mensen zijn die een blok hout verlijmd hebben en die gefreesd wilden hebben dat zij dus cadcam bestanden konden laden en dit voor 30 euro wilden frezen.
denk dat dit voor de bodyvorm is, weet niet of ze dan ook de pickup ruimtes meepikken etc.

maar ook voor stukken hout waar zij niks meer mee kunnen een adres om in de gaten te houden.
let wel, het heeft natuurlijk ook te maken met wat voor materiaal zij aan het gebruiken zijn voor hun trap projecten.
en ik heb daar mijn vraag neergelegd en kreeg mooi een mailtje dat ze wat hadden liggen.

voor contact met Durk hier het email adres
Dtendam(met je weet wel wat voor staartje)comfort-trappen(punt en de laatste twee letters voor nederland)
de website is
www.comfort-trappen.nl


misschien voor de mods een tip om een sticky te maken met tips zoals deze van bedrijven die je geschikt aan hout willen helpen of bepaald werk willen doen zoals frezen of lakken/spuiten.

Mattia
16 mei 2008, 14:04
Kijk, dat klinkt mij interssant in de oren. Ga even informeren of ze ook mallen uit willen frezen (voor mij zouden dat 'gewoon' body templates e.d.) uit Trespa....

no 1 hops
16 mei 2008, 14:10
Kijk, dat klinkt mij interssant in de oren. Ga even informeren of ze ook mallen uit willen frezen (voor mij zouden dat 'gewoon' body templates e.d.) uit Trespa....
kun je dus het beste met durk mailen en niet via de normale info mail van de site.

rinaldo
17 mei 2008, 11:09
ook een leuk adres voor hout in friesland, is de houtzagerij in akkrum. heeft wel redelijk veel aparte stukkken hout staan, heb er het lacewood voor mijn tele ook gehaald, en er lag nog veel meer leuk spul. mahonie, purperhart, esdoorn, en nog veel meer leuke stukjes die ik niet meteen thuis kon brengen, maar interessant genoeg om eens een keer te kijken.

het adres is:
ljouwerterdyk 52.
8491ml akkrum

G.G.
22 mei 2008, 19:29
Blablabla

Ik ga meneer ff bannen.

EDIT: Spambot is gebanned.