PDA

View Full Version : Gaarne advies:welke kiezen IBANZES sa260 versus de London city sptitfire II



Skintrade66
16 mei 2008, 11:31
Hoi, ik hoop dat jullie me kunnen helpen in de keuze voor 1 van deze 2 gitaren.

vergelijk gaarne op:

- kwaliteit vd gebruikte materialen
- onderhoud
- mogelijkheden soorten muziek
- stembaarheid, ontstemming
- overige criteria welkom

O ja, ben groen als gras zeg maar . . . ;-) qua gitaarspelen, houdt van RHCP, linkin park en nog vele anderen.

DUs welke moet ik nemen. Het prijsverschil is in dit geval niet een issue.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Gr. Patrick

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 11:34
Ibbernes, lijkt me?

Skintrade66
16 mei 2008, 11:42
Kun je misschien ook aangeven waarom? is het de combi van 2 single en de humb?

Gitaro
16 mei 2008, 11:42
Ik zou voor de ibanez gaan omdat ie veelzijdiger is. Linking park klinkt bij voorbaat al kut, maar op singlecoils klinkt het nóg kutter. Ik ben zelf als metölhead op een Spitfire mkII begonnen, het is een oerdegelijke gitaar maar die singlecoils werd ik toch zat. Miste toch de sound en sustain die ik zocht.

Qua materialen etc... tja, het blijft chinese/koreaanse waar, maar zowel ibz als LC staan bekend als goede gitaren in de low-end prijsklasse. Voor het verschil tussen humbucker en singlecoil elementen verwijs ik je naar Google ;)

pupanus1
16 mei 2008, 11:46
ik zou gaan voor een Ibanzeven!!!

Nee serieus :D, voor RHCP London City Spitfire II maar voor Linkin park wil je wel een humbucker hebben. Let echter wel op dat een Floyd-achtig tremelo lastiger is met je snaren vervangen, intoneren etc.

Ik denk wel dat de Spitfire meer bang voor de buck heeft

Skintrade66
16 mei 2008, 11:49
op de sa260 zit toch geen floyd rose tremelo? Of zit ik mis?

Gitaro
16 mei 2008, 11:55
Nee, is een SAT brug van ibanez, vergelijkbaar met de trem op de LC. Als je een beetje normaal omgaat met die dingen blijft je gitaar over het algemeen prima in tune.

pannekoek
16 mei 2008, 11:57
ibanez, ik vind de sa260 geen top gitaar maar voor jouw stijl beter dan de spitfire

Skintrade66
16 mei 2008, 12:17
IK vind alleen de LC mooier vooral in Butterscotch Blonde. . . . . .

Maar kun je stellen dat de SA260 wel een volwardige strat is met een plus van de humb. versus de LC die alleen strat is?

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 12:21
De Ibanez is wat veelzijdiger, dit lijkt me voor jou de beste keus, vooral als je een beetje gaat rocken. Later kun je altijd beslissen om te gaan sparen voor een mooie Mexicaanse of USA Fender strat, eventueel met humbucker, of zonder. In dit prijs segment kun je die alleen niet vinden, tot zover ik weet, en bied Ibanez prima kwaliteit, voor een prima prijs.

rhcp_schipper
16 mei 2008, 12:27
Ik heb beide gitaren zelf. Met beide is echt helemaal niets mis kwa prijs/kwaliteits verhouding. De ibanez is echt een zeer degelijke gitaar, die goed klinkt, lekker in de hand ligt, en erg stabiel is kwa stemming enz. Heb er nu al diverse optredens mee gedaan, en dit is echt wel een blijvertje!

London city eingelijk net zo, erg goede gitaar! Ik denk wel dat de ibanesz gitaar beter bij jou smaak past. Ben zelf ook een peppers fan, en pepper muziek is geen probleem(believe me)

Skintrade66
16 mei 2008, 13:39
dank voor de snelle antwoorden allemaal! :gitarist:

Toch nog een vraag ;-)

Welke van de 2 loopt het snel af van zijn stemming, onder normaal gebruik?
en welke heeft een hogere output, dit met name richting de versterker keuze?

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 13:45
Ibbi heeft een hogere output, ookal is het maar om de humbucker. Kwa stemvastheid zal het niet veel ontlopen, maar ook hier kies ik in het voordeel van de Ibanez.

Skintrade66
16 mei 2008, 14:51
wederom dank, maar hij blijft minder mooi qua uiterlijk, hoewel dat uiteraard persoonlijk is... :satisfie:

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 15:13
Eerlijk gezegd, vind ik hem best stijlvol! Maar dat is inderdaad persoonlijk :)

happynjitram
16 mei 2008, 16:35
London city is meer bang for the buck. Beter dan mexicaanse fenders. Niks mis met die Ibbi hoor. Zelf heb ik een hotrail in mijn london city geplaatst. Klinkt een stuk beter dan die Ibbi hoor.

Gitaro
16 mei 2008, 18:49
Dat zou je inderdaad ook nog kunnen overwegen. Heb je een "echte" strat met een minihumbucker. Komt wel wat meer geld en moeite (solderen etc) bij kijken.

G.G.
16 mei 2008, 18:54
Dat zou je inderdaad ook nog kunnen overwegen. Heb je een "echte" strat met een minihumbucker. Komt wel wat meer geld en moeite (solderen etc) bij kijken.

3 GFS Lil' Killers erin, dan heb je echt een scheurmonster.

RoelTM
16 mei 2008, 18:54
Iban6... :satisfie:

Gitaro
16 mei 2008, 19:02
3 GFS Lil' Killers erin, dan heb je echt een scheurmonster.

Heh, vorig jaar was ik toevallig nog van plan 2 killers in de brug en nekpositie te gooien :D. Om de een of andere reden heb ik er toen vanaf gezien, maar wie weet, als de geldboom weer bloeit... zo'n LC is het upgraden zeker waard, akoestisch klinkt ie machtig. Beter dan al m'n andere gitaren. En ze hebben nog een swimming pool routing ook, dus je kan er alles in kwijt.

edit; oh ja, ik weet het al weer, ik wilde toen (en nu nog steeds) een ibanez met AANJ hebben :D. Go IBZ!

Skintrade66
17 mei 2008, 19:30
Mensen allemaal bedankt voor de info.

Ik ga voor de spitfire! en zodra ik weer wat poen heb en een beetje beter kanspelen knal ik inderdaad een humb in de brug positie.

Gr. Patrick