PDA

View Full Version : bas cab, gitaar top



Rormo
15 mei 2008, 22:32
Binnenkort ga ik een demo opnemen met mijn band. Probleem is dat dit in een oefenruimte van een bandlid is met een trap die onder een hoek van 60 graden staat. Ik speel over een Marshall DSL met een 1960AV cab. Dat cabinet kan daar dus niet naar boven. Nu staat er wel het volgende bas cabinet:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Ashdown---MAG-410-T---Deep-Cab~ID~2054.asp

Lijkt me dat ik daar met mijn DSL prima over kan spelen toch? Misschien niet optimaal qua geluid, maar het zou wel moeten werken. Right?

Unicron
15 mei 2008, 22:38
Ja dat kan, ohms matchen en tweeter uit.

Het zal echter wel beroerd klinken, probeer anders ergens een 1x12 of 2x12 (1912, 1936 oid) te lenen...

Rormo
15 mei 2008, 22:41
tsja ik ken alleen niemand met een 1x12 of 2x12...

Sj03rd
15 mei 2008, 22:45
huur anders zo'n ding....als het nou gewoon repetities waren dan was het niet erg, maar opnames; dan BLIJF je jezelf er achteraf aan ergeren dat je geluid klote was...!

pasqual
15 mei 2008, 22:54
studio-opnames moet je gewoon met je eigen geluid doen en geen consessies doen. anders lenen/huren van 2 X 212 cabs met dezelfde speakers als je 1960av cab. zoals sjo3rd al zei: hier ga je anders spijt van krijgen.

groeten Pasqual.

Erik70
16 mei 2008, 05:54
De cab beneden laten staan en de amp lekker snoeihard:

-Geen kromme rug van t sjouwen.
-Geen schade aan je cab omdat ie net niet door t trapgat kon.
-Je versterker klinkt HARD toch t lekkerste.
-Je kan m boven dan ook wel horen.
-Lekker opnamegeluid.


...die bascab....ik zou t echt niet doen.

TimmU
16 mei 2008, 12:06
Waar woon je ? Anders kun je wel van mij een 2x12 kastje lenen hoor.

Rormo
16 mei 2008, 18:23
De cab beneden laten staan en de amp lekker snoeihard:

-Geen kromme rug van t sjouwen.
-Geen schade aan je cab omdat ie net niet door t trapgat kon.
-Je versterker klinkt HARD toch t lekkerste.
-Je kan m boven dan ook wel horen.
-Lekker opnamegeluid.


Tsja ik vrees dat die koeien die onder de oefenruimte staan dat niet zo leuk vinden :) Oefenruimte is op de zolder van een stal. Het cabinet zou dan letterlijk tussen de koeien staan, dat kun je toch niet echt maken, neemt de boer ons ook niet in dank af.


@TimmU, ik woon in Oegstgeest bij Leiden en die oefenruimte is in Nieuwkoop. Opzich dus redelijk in de buurt. Heel gaaf aanbod. Ik ga nog even informeren of een van de gitaristen die ook wel eens in die ruimte spelen een goede cab hebben of toevallig een goede combo waarmee ik uit de voeten kan. Ik hou je aanbod even in het achterhoofd en ik pm je wel als ik er gebruik van wil maken. Het gaat waarschijnlijk om 25 mei en anders 8 juni. iig bedankt!