PDA

View Full Version : Mijn inzending naar Guitar Idol



SonofDestiny
15 mei 2008, 20:41
http://www.gtridol.com/george-aalbers

Een improvisatie, met sullige fouten en misschien een trage opbouw, maar ik denk dat ie op bepaalde momenten toch mooi is :)

Ik hoop dat jullie hem bekijken en stemmen. Als je het op een gegeven moment saai vindt worden, spoel dan door naar ongeveer 3 minuten!

Hartelijk dank voor het beluisteren! Onderbouwde kritiek is altijd welkom!

P.S. Om te stemmen moet je je registreren (zonder enige consequenties) en dan inloggen!

savale
16 mei 2008, 14:55
Klinkt niet verkeerd, lekkere backing ook! Hier en daar wat haperig gespeeld, maar al met al geen slecht resultaat denk ik zo! Succes!

Sterik
17 mei 2008, 16:20
best aardig, af en toe wat rommelig zoals je zelf al zei
jammer dat je dit alleen lijkt te winnen als je of 20 noten per seconde speelt, of je hebt canon rock op youtube gecovered, er staan een paar nummers heel hoog, terwijl ik ze echt niet om aan te horen vind

SonofDestiny
17 mei 2008, 17:24
Bedankt :)

@ Sterik: ja, helemaal met je eens! http://www.gtridol.com/moles ? What the fuck? Ik weet dat ik zelf ook geen gitaargod ben, maar sjonge... ik vind het zielig voor mezelf dat hij wel in de top 10 staat en ik niet :P

Riky
17 mei 2008, 19:45
Bedankt :)

@ Sterik: ja, helemaal met je eens! http://www.gtridol.com/moles ? What the fuck? Ik weet dat ik zelf ook geen gitaargod ben, maar sjonge... ik vind het zielig voor mezelf dat hij wel in de top 10 staat en ik niet :P

omg! wtf is dit... ik kan nou ook niet geweldig opnamen, maar zoiets zal dus echt nooit posten of inzenden... gitaaridols zuigt nu al

doet gewoon zeer aan mn oren!

bobby
17 mei 2008, 20:09
http://www.gtridol.com/george-aalbers

Een improvisatie, met sullige fouten en misschien een trage opbouw, maar ik denk dat ie op bepaalde momenten toch mooi is :)

Ik hoop dat jullie hem bekijken en stemmen. Als je het op een gegeven moment saai vindt worden, spoel dan door naar ongeveer 3 minuten!

Hartelijk dank voor het beluisteren! Onderbouwde kritiek is altijd welkom!

P.S. Om te stemmen moet je je registreren (zonder enige consequenties) en dan inloggen!

Hier en daar wel wat slordig... drums lopen niet echt strak en soepel, en drums maken het geheel juist zo belangrijk.. trek die eerst maar eens recht dan zal het al beter klinken.

Ibanez666
17 mei 2008, 20:30
omg! wtf is dit... ik kan nou ook niet geweldig opnamen, maar zoiets zal dus echt nooit posten of inzenden... gitaaridols zuigt nu al

doet gewoon zeer aan mn oren!

Heb je de bekende "idols" op tv wel ns gezien?

Ibanez666
17 mei 2008, 20:38
Het wordt wel een beetje eentonig, je zegt zelf al "doorspoelen naar"... het is natuurlijk zo dat als je dat al moet vertellen er genoeg mensen zijn die daar de moeite niet voor nemen.
Het is het moosite als je mensen dwingt te blijven luisteren door het interressant te houden. Dit kan je doen door wat minder op dezelfde manier te blijven spelen en wat meer/andere techniekjes zoals bends (de juiste) en vibrato te gebruiken en wat apartere noten te te spelen. Het ligt misschien ook wat aan je solo sound, maar het gaat wat jankerig/vervelend klinken, ook omdat er lange tijd niks nieuws gebeurt.

DTmaster
17 mei 2008, 21:50
Klinkt niet verkeerd, lekkere backing ook! Hier en daar wat haperig gespeeld, maar al met al geen slecht resultaat denk ik zo! Succes!


Duidelijk mee eens al die kritiek flikker toch op......


GO FOR THE PRS :)

meul
17 mei 2008, 22:24
Je maakt het jezelf i.d.d. niet makkelijk. het is heel lastig om een thema dat zo lang duurt en harmonisch niet veranderd interessant te houden.

met dit in het achterhoofd ben je opzich goed op weg al moet je nog wel het één en ander leren. Veel belangrijke opbouwende kritieken zijn je al gegeven door de anderen hier.

Je kunt ook proberen om meer in coupletjes en refrijntjes te denken voor dit soort solo backings. hiermee creeer je wat meer spanning voor de luisteraar.

pannekoek
18 mei 2008, 00:47
Bedankt :)

@ Sterik: ja, helemaal met je eens! http://www.gtridol.com/moles ? What the fuck? Ik weet dat ik zelf ook geen gitaargod ben, maar sjonge... ik vind het zielig voor mezelf dat hij wel in de top 10 staat en ik niet :P

is this guy fucking serious?

ik weet zeker dan 99% van de gitaristen op dit forum die meer dan een jaar spelen het veel en veel beter kunnen!

Ibanez666
18 mei 2008, 09:59
is this guy fucking serious?

ik weet zeker dan 99% van de gitaristen op dit forum die meer dan een jaar spelen het veel en veel beter kunnen!


sja da's een beetje idols eigen he, veel goede zangers en zangeressen doen daar gewoon niet aan mee. de laatste aflevering (tv) viel het wel mee , maar daarvoor..

SonofDestiny
18 mei 2008, 14:45
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties :)!

@ Ibanez 666: de juiste bends? Bedoel je dat met betrekking tot de zuiverheid ervan of bedoel je het moment waarop ik ze plaats? :) Ik raak soms net de juiste toon niet (en soms ook helemaal niet... I know ;))

Over die gitaarsound. Ik had hem eerder op het wat twangier geluid moeten zetten... denk dat dat beter was geweest. En misschien op sommige momenten meer cq minder distortion, misschien even clean.

Afgezien van het feit dat de backingtrack een beetje weinig spanning opbouwt, wat vonden jullie daarvan? Zou er iets veranderd moeten worden?

Ik ga er met m'n band een 'echt' nummer met zang van maken. Wat voor zang zouden jullie hier graag op zien? Wat zou mensen kippevel geven en zich misschien beter laten voelen door het nummer (want dat is mijn doel met muziek:))? (Misschien voorbeelden van nummers?)

Ibanez666
18 mei 2008, 19:25
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties :)!

@ Ibanez 666: de juiste bends? Bedoel je dat met betrekking tot de zuiverheid ervan of bedoel je het moment waarop ik ze plaats? :) Ik raak soms net de juiste toon niet (en soms ook helemaal niet... I know ;))

Over die gitaarsound. Ik had hem eerder op het wat twangier geluid moeten zetten... denk dat dat beter was geweest. En misschien op sommige momenten meer cq minder distortion, misschien even clean.

Afgezien van het feit dat de backingtrack een beetje weinig spanning opbouwt, wat vonden jullie daarvan? Zou er iets veranderd moeten worden?

Ik ga er met m'n band een 'echt' nummer met zang van maken. Wat voor zang zouden jullie hier graag op zien? Wat zou mensen kippevel geven en zich misschien beter laten voelen door het nummer (want dat is mijn doel met muziek:))? (Misschien voorbeelden van nummers?)

Wat die bends betreft, ze zijn niet altijd zuiver, maar ik vind dat je ook de verkeerde noten bend, ze liggen niet lekker in het gehoor. Die backing track is wel lekker. Staat die ergens online?