PDA

View Full Version : Goede prijs



IIoWoII
15 mei 2008, 18:05
Ik ben naar de lokale gitaarzaak geweest, daar hadden ze een mooie Les paul van Epiphone staan... tweedehands.

Nu ben ik zo dom om vergeten de naam ervan te vragen.
Hij lijkt PRECIES op een Les paul standard.(ebony)
Maar hij is 2dehands voor 340, hij zei dat ze nieuw 550-600 kosten.
Ik kom thuis kijk ik ff op musicstore.com, maar nieuw staat die daar voor 370...:O

Zijn er nog andere Les paul's van Epiphone die Eruit zien als een standard ebony ofzo, of hebben ze de echte prijzen niet door?

Oowke hij word dan afgesteld enzo, maar er zitten toch krassen ( op de achterkant ) en 2 kleine stukjes lak eraf ofzo...

Is dit die -40 € waard of niet?

P.S. ik ben ook vergeten om op dat kleine plaatje te kijken :S.

Squier4ever
15 mei 2008, 18:12
Ik ben naar de lokale gitaarzaak geweest, daar hadden ze een mooie Les paul van Epiphone staan... tweedehands.

Nu ben ik zo dom om vergeten de naam ervan te vragen.
Hij lijkt PRECIES op een Les paul standard.(ebony)
Maar hij is 2dehands voor 340, hij zei dat ze nieuw 550-600 kosten.
Ik kom thuis kijk ik ff op musicstore.com, maar nieuw staat die daar voor 370...:O

Zijn er nog andere Les paul's van Epiphone die Eruit zien als een standard ebony ofzo, of hebben ze de echte prijzen niet door?

Oowke hij word dan afgesteld enzo, maar er zitten toch krassen ( op de achterkant ) en 2 kleine stukjes lak eraf ofzo...

Is dit die -40 € waard of niet?

P.S. ik ben ook vergeten om op dat kleine plaatje te kijken :S.

musicstore heeft zulke lage prijzen omdat ze die gitaren met een volle container inkopen (krijgt dus kwantiteitskorting), je lokale muziekwinkel heeft daar (wss) niet de middelen voor en betaalt daardoor een hogere prijs, wat hij op jou doorrekent. bij je lokale muziekwinkel krijg je een hoop service extra voor dat geld. die paar krasje zouden mij persoonlijk niet echt boeien, als hij lekker speelt. wel zou ik proberen de gitaar voor 300 te krijgen, dat is een iets betere prijs nog.

IIoWoII
15 mei 2008, 18:46
Maar wat zouden jullie doen...
Toch die 40 euro extra betalen zodat hij nieuw is?

Luke-wannabe
15 mei 2008, 18:52
Als dat exemplaar voor jouw perfect is moet je zeker die nemen, en niet laten staan omdat je voor iets meer een nieuwe kunt kopen.

Squier4ever
15 mei 2008, 18:53
Maar wat zouden jullie doen...
Toch die 40 euro extra betalen zodat hij nieuw is?

dat kun je doen. dan krijg je echter een gitaar uit de doos, niet afgesteld en je moet maar hopen dat het een goede plank is.....

IIoWoII
15 mei 2008, 18:56
Ik ben nieuw...
Ik weet niet echt wat "Perfect voor mij" is :roll:

Squier4ever
15 mei 2008, 18:56
dan zou ik al helemaal niet bij musicstore bestellen....

MarkS
15 mei 2008, 20:45
Die 550-600 is gewoon bruto adviesprijs.
Gemiddeld gaan ze voor 439 in de reguliere muziekwinkel, bij enkelen nog iets hoger, en bij de webshops betaal je doorgaans 370-390 voor een LP Standard Ebony.
Op die 340 die wordt gevraagd voor de occasion zit dus gewoon de reguliere marge van de winkel.

Onduidelijk is nog het land van herkomst van de gitaar.
ik zou eerder geneigd zijn om 340 te dokken voor een lekkere Koreaan die ik ter plekke kan testen dan meer te betalen voor mogelijk een Chinese kat in de zak (doos).

IIoWoII
15 mei 2008, 21:08
oowja keb nog gevonden dat ze zeggen dat het een plain top is, maar plain top bestaat niet eens in die kleur...
Wat is duurder plain-top of gewoon std?

MarkS
15 mei 2008, 21:15
Cherry sunburst plaintop en ebony standard hebben dezelfde prijs. Vanaf de "plus"-top gaat het iets omhoog.