PDA

View Full Version : OLP gitaar (Luke)



jacobhdejong
15 mei 2008, 17:10
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi en goeduitziende Musicman Luke.
Nou kwam ik erachter dat OLP ook van die gitaren bouwt.
Ik dacht ik hoor eerst es ff op t forum, of er ook mensen met bevindingen zijn met deze gitaar. Of miss zelfs uberhaupt met OLP

Onmeunig Hans
15 mei 2008, 17:43
Het is vast je geluksdag, ik heb ze nl allebei.
Ik ben begonnen met een OLP Luke (in Luke blue) als eerste electrische gitaar. Ziet er goed uit en de nek voelt ook als een echte MM Luke. Hij klinkt goed voor een gitaar in zijn prijsklasse, maar er is in die prijsklasse 350 - 400 euro echt wel veel te koop wat ook best goed klinkt. Gitaar zit prima in elkaar maar wordt kaal geleverd (zonder tas/koffer etc) Ik was en ben er erg blij mee.

Na een dik half jaar heb ik dan een MM Luke gekocht. Geweldig! Speelt heerlijk, klinkt fantastisch. Afwerking ligt echt veel hoger dan van de OLP, materialen zijn veel mooier en beter, als je ze naast elkaar houdt ziet het er net wat gelikter uit. En dat mag ook wel voor dat prijsverschil. De MM is voor mij een gitaar voor het leven, die doe ik niet weg.

Achteraf had ik meteen de MM moeten kopen. Op de OLP speel ik eigenlijk niet meer omdat de MM zoveel beter klinkt en voelt. Als je je kunt veroorloven om een MM te kopen zou je dat in mij optiek moeten doen.
De OLP is best een goede gitaar, de MM is uniek.

In dit topic http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103842&highlight=desert+gold meer over mijn gitaren

Laat maar weten als je er meer over wilt weten.

groet
hans

jacobhdejong
15 mei 2008, 17:48
Het is vast je geluksdag, ik heb ze nl allebei.
Ik ben begonnen met een OLP Luke (in Luke blue) als eerste electrische gitaar. Ziet er goed uit en de nek voelt ook als een echte MM Luke. Hij klinkt goed voor een gitaar in zijn prijsklasse, maar er is in die prijsklasse 350 - 400 euro echt wel veel te koop wat ook best goed klinkt. Gitaar zit prima in elkaar maar wordt kaal geleverd (zonder tas/koffer etc) Ik was en ben er erg blij mee.

Na een dik half jaar heb ik dan een MM Luke gekocht. Geweldig! Speelt heerlijk, klinkt fantastisch. Afwerking ligt echt veel hoger dan van de OLP, materialen zijn veel mooier en beter, als je ze naast elkaar houdt ziet het er net wat gelikter uit. En dat mag ook wel voor dat prijsverschil. De MM is voor mij een gitaar voor het leven, die doe ik niet weg.

Achteraf had ik meteen de MM moeten kopen. Op de OLP speel ik eigenlijk niet meer omdat de MM zoveel beter klinkt en voelt. Als je je kunt veroorloven om een MM te kopen zou je dat in mij optiek moeten doen.
De OLP is best een goede gitaar, de MM is uniek.

In dit topic http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103842&highlight=desert+gold meer over mijn gitaren

Laat maar weten als je er meer over wilt weten.

groet
hans

Hee Hans,

Ja dat forumgedeelte van jou had ik idd al gelezen.
Jammer dat de foto's er niet meer bij staan.

In elk geval dank voor je duidelijke uitleg.
Zoiets had ik al verwacht.
Ik zal eens kijken of ik miss 2de hands een MM kan scoren.

Zou je miss aan kunnen geven wat voor muziek jij op de MM speelt.
En wat voor versterker etc?

Ik ben erg benieuwd.

Alvast dank

Groet Jacob

Onmeunig Hans
15 mei 2008, 19:12
Heel vreemd van die foto's ze staan nog steeds op hetzelfde online album.

Ik speel hoofdzakelijk bluesachtige dingen en zeg maar '80s rock. Vooral de blues speelt heerlijk. Maar de Luke is breed inzetbaar, de humbucker doet het ook lekker.
Ik speel nog steeds op een Cube 30, ben nog aan het sparen voor zwaarder geweld, maar weet nog niet precies wat dat moet worden. Ik speel ook veel over m'n pocketpod.
Op youtube bestaat een filmpje (in het frans, maar wel aardig te volgen) over de olp vs de mm. Leuk om te zien. Wel vind ik de verschillen tussen de mm en de olp veel groter dan ze daar in de conclusie noemen.

Kijk bij een 2e hands Luke goed naar type I of II. Heeft te maken met de trem maar kan erg veel verschil maken afhankelijk van je voorkeur. Ik gebruik hem bijna nooit en heb een extra veer laten bijzetten.
IK vind een echt mooie 2e hands Luke naar verhouding heel duur, een nieuwe is dan zo gek nog niet. Maar mss heb je mazzel. De prijzen die ik op bv Marktplaats als biedingen heb gezien vielen me wel mee, maar ik heb geen idee of de gitaren daarvoor ook verkocht zijn.

In het (engelstalig) forum van Ernie Ball vind je erg veel over de Luke en andere MM producten. Ook Olp komt daar wel eens langs.

hans