PDA

View Full Version : Trillige sound jtm45 (vibrerende sound)



llahsraM
15 mei 2008, 17:04
Ik heb laatste tijd last van een trillige sound. Als ik een hoge noot aansla op me gitaar dan hoor je hem een vibreren. Zou dit aan de buizen liggen? Ik heb al een andere v1 preamp buis geprobeerd. alvast bedankt

Erik70
15 mei 2008, 17:24
is t bij willekeurig welke hoge noot ?
al met een andere gitaar geprobeerd? Kan ook aan je snaren liggen(versleten)

lcvanderhelm
15 mei 2008, 19:41
Heb je een tremelo erop zitten?Dan is dat de oorzaak.

pasqual
15 mei 2008, 19:45
onlangs je elementen hoger gezet? als je pups te hoog staan ( dus: te kort op je snaren ) veroorzaakt dit ook een hinderlijke resonantie.
maar als dit met meerdere gitaren het geval is heb je duidelijk een ander probleem.

groeten Pasqual.

Chris Winsemius
15 mei 2008, 20:12
Als dit probleem is ontstaan na het vervangen v/e aantal onderdelen: dubbelcheck elke nieuw gemaakte soldeerverbinding.

x.a.d
15 mei 2008, 22:14
Als het een glazige rinkel is kunnen het je buizen zijn.

Om dit te checken doe het volgende.

Zel je amp aan met een gitaar er in. Zet de gitaar volume uit, en je amp volume op 10. Tik dan met een schroevendraaier tegen de buizen (vooral de kleintjes) Dan hoor je of er eentje die glazige rinkel veroorzaakt!

suc6

llahsraM
15 mei 2008, 23:24
ik zal morgen inderdaad is een andere gitaar testen. Ik heb mijn brug element heel hoog staan. Is hier nog een speciale hoogte voor?

(edit snaren zijn een week oud)

koentjo
16 mei 2008, 00:16
ik zal morgen inderdaad is een andere gitaar testen. Ik heb mijn brug element heel hoog staan. Is hier nog een speciale hoogte voor?

(edit snaren zijn een week oud)

als alleen je bridge pickup hoog staat:
ff testen of ie t ook doet met neck pickup (waarschijnlijk heb je dit al gedaan, meest voor de hand liggende test)

Chris Winsemius
16 mei 2008, 00:30
Als het een glazige rinkel is kunnen het je buizen zijn.

Om dit te checken doe het volgende.

Zel je amp aan met een gitaar er in. Zet de gitaar volume uit, en je amp volume op 10. Tik dan met een schroevendraaier tegen de buizen (vooral de kleintjes) Dan hoor je of er eentje die glazige rinkel veroorzaakt!

suc6

VOORZICHTIG tikken met 'n potlood is wat veiliger!!!

Marc Oblivian
16 mei 2008, 09:02
Sloophamer wil ook wel werken (ik durf te wedden dat het dan gaat rinkelen)

llahsraM
16 mei 2008, 11:22
element staat iets lager en hij klinkt weer perfect :) thnx voor de tips!!

Edit: ik heb trouwens pas geleden preamp buis v1 vervangen voor een hi gain selected buis van jj. Hij klinkt nu nog beter de amp :D overstuurd nu iets eerder. rond 3 is die niet meer helemaal clean. (eerst rond 4/5)

pasqual
16 mei 2008, 16:50
graag gedaan, het kan soms zo simpel zijn.... 8-)

groeten Pasqual.