PDA

View Full Version : Mis met Marshall JVM 410H (help me aub)



Daafmarshall
15 mei 2008, 16:56
Hey ik heb vorig jaar een Marshall JVM 410H gekocht. (geweldige versterker trouwens, zal binnenkort wel even ene uitgebreide review plaatsen)
Nou is er nu iets mis mee. Ik speel er namelijk heel veel op en laatst, toen we met de band aan het spelen waren, gingen we even wat drinken en had ik hem op standby gezet, na een uur of iets kwamen we terug en besloten we niet meer te gaan spelen, dus heb ik de amp toen uitgezet.
De volgende keer dat we weer met de band gingen spelen (het was nogal druk dus ong. 5 dagen later) toen ik hem aanzette (het lichtje van de aanknop e.d. brand gewoon) en ik hem vervolgens van de standby afhaalde kwam er gewoon geen geluid meer uit de versterker. Ik heb gecheckt of alle kabels er goed inzaten, maar dat klopte allemaal.
Ik heb echt geen enkel idee wat er mis kan zijn. Iemand enig idee? Misschien iets met de buizen(lijkt me opzich raar, ik heb hem pas een jaar) of een zekering kapot ofzo?
Help me alsjeblieft!
Alvast Bedankt!
David

jw009
15 mei 2008, 16:58
Als je zekering kapot is branden er volgens mij ook geen lichtjes, dus dat is het denk ik niet. Branden je buizen wel gewoon allemaal?

Geprobeerd met andere kabels/andere gitaar?

Baker
15 mei 2008, 17:02
maar als ik het goed begrijp komt er nu helemaal niks geen geluid meer uit de amp? Als dat zo is zou het een zekering oid kunnen zijn.
Heb je dat al gechecked?


ter info, over die review, de mijne staat hier:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545

Daafmarshall
15 mei 2008, 17:10
Hey
Jha geprobeerd met andere kabels en gitaar. Werkt ook niet. Bovendien doen die het wel gewoon op een andere versterker.
Om even in te gaan op de eerste post: mijn buizen branden niet (geven niet echt iets als licht red.) maar ik kan me ook niet herinneren dat ze dat ooit gedaan hebben(nooit echt op gelet.)
En 2e post: ER komt inderdaad helemaal geen geluid meer uit. Ook de (lichte) ruis die je krijgt wanneer je hem op OD1 zet (ook al is er geen gitaar ingeplugd) is er niet. Ik heb nog geen zekeringen gecheckt. Waar zit die zekering oid dan?
Bedankt voor de posts jongens!

Erik70
15 mei 2008, 17:21
Hier ook zoiets...:

http://jvmforum.com/viewtopic.php?t=595&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=fuse


heb de de effectsloop al eens in en uitgeschakeld? Daar lees ok ook wel eens iets over als oorzaak.

kokeleko
15 mei 2008, 17:29
Staat je series FXloop aan? en niks in de loop?
Staat ie op master 2 en staat die dicht?

Daafmarshall
15 mei 2008, 17:33
Jah beide FX loops staan uit en worden niet gebruikt. Ook beide mastervolumes staan gewoon open (niet helemaal hr :) )

Rormo
15 mei 2008, 18:08
Als het de zekering is dan brandt het lampje niet, dat kan het dus niet zijn.
Heb je de versterker op verschillende kanalen geprobeerd? Heb je ook de speakerkabel verwisseld? Kun je de amp proberen op een ander cabinet (kan natuurlijk zijn dat het cabinet kuren heeft)?

Daafmarshall
15 mei 2008, 18:11
Jah verschillende (zoniet alle) kanalen geprobeerd, kabel naar kabinet veranderd. Alleen niet met een ander kabinet geprobeerd, want dat heb ik niet. Maar ik heb toch wel een vermoeden dat t daar niet aan ligt....
Thx btw (paar posts terug) voor die link naar dat andere forum. Clue daar lijkt me te ingewikkeld om zelf uit te zoeken. Hij zal dus denk ik maar gewoon ff terug naar de dealer moeten.

Erik70
15 mei 2008, 18:15
geen dank,

Kijk ook even hier naar, er zitten ook zekeringen IN de amp.

http://www.jvmforum.com/viewtopic.php?t=551

kokeleko
15 mei 2008, 18:26
Dit vond ik op het oude JVM forum.

Er werd geopperd dat er wellicht een preamp buis naar de kloten was, de versterker werd opgestuurd naar Marshall.

Hi All,
Got my JVM back today...it had a pre-amp valve issue....and its all fixed and working.

Het is te proberen, om als je reserves buizen hebt ff te rommelen met de preamp buisjes.

pol
15 mei 2008, 18:29
Als je zekering kapot is branden er volgens mij ook geen lichtjes, dus dat is het denk ik niet. Branden je buizen wel gewoon allemaal?

Geprobeerd met andere kabels/andere gitaar?

amp heeft meerdere zekeringen, HT en mains.

als die van de HT doorgebrand is branden de lampen nog en heb je geen geluid.

x.a.d
15 mei 2008, 22:20
amp heeft meerdere zekeringen, HT en mains.

als die van de HT doorgebrand is branden de lampen nog en heb je geen geluid.


Dit klopt idd...Geen geluid maar wel lampjes kan nog een zekering zijn.
Controleer dus de externe zekeringen en ook de interne zekeringen. Verder kan er altijd een buis kapot zijn ookal is hij pas een jaar oud. Heel veel versterkers hebben al ooit een kapoote buis. zelfs als ze nieuw zijn. Sommige buisjes gaan 3 jaar mee, sommige maar een week. Dus dit sluit niets uit.

Ga met je amp naar een GOEDE versterker zaak en zij kunnen meteen een aantal dingen uitsluiten. Dit is het snelst en het meest vertrouwd. Waarschijnlijk is het toch een buis. Wat ook altijd kan is een probleem met de fx loop. Lus deze eens door met een kabeltje....doetie het dan..

Wat je ook nog kan doen is je gitaar in de return van de fx loop... Als je dan geen geluid hebt ligt het wss aan je eindtrap. want dan gebruik je alleeen de eindtrap via de return. Als je nog verder wil gaan kan je altijd je send naar een andere amp doen...heb je dan geluid is het je pre amp niet... Geen geluid...pre-amp probleem...


Suc6

jerome
15 mei 2008, 23:45
Zoals Pol al schrijft even de zekering van je speakeruitgangen checken (vaak 1 Ampere) , zit bij veel Marshalls naast de netspanningszekering (vaak 2 ampere)
Als die eruit ligt branden de lampjes en de buizen wel maar komt er toch totaal geen geluid uit, ook geen ruis