PDA

View Full Version : Toch een staalsnaar!



Spores
15 mei 2008, 16:01
Hallo fijne mensen van het gitaarforum :hippie:

Ik, 24 jaar oud, 4 jaar geleden in een kraakpand een oude gare klassieke bak met gaten in de klankkast gepakt, zelf gestemd (EBEGB wat ik toen nog niet wist/geen verstand van had en de e snaar miste) en binnen 5 minuten toch een lekker melodietje te pakken.
De eigenaar vond dat ik em mee moest nemen en hard moest gaan oefenen, uiteindelijk af en toe ens gepakt en na het inleveren van m'n toenmalige vriendin een ranzig blauw 3/4 Staggje gehad :D
Toch wel blij dat ik die had, want kon em toch elke keer ff vastpakken om te pingelen (dan weer de 3 stukjes gespeeld die ik kon om em vervolgens weer neer te zetten)
Dus vanaf het kraakpand moment tot vorig jaar (4 jaar) eigenlijk niet zoveel gespeeld, maar wel altijd ergens de ambitie gehad om te gaan lessen.

Sinds Januari gaan lessen en heb vorig jaar m'n eerste echte gitaar gekocht.
Ik wist zo zeker dat ik een klassieke ging halen "want die staalsnarigen klinken zo blikkig"
Bovendien zijn Fink en Jose Gonzales helden van me die dus op een klassieke gitaar spelen.
Maar vorig jaar December met m'n leraar naar de winkel toch verliefd geworden op een heerlijk warmklinkende Tanglewood TW-115AS Staalsnaar, waar ik na een half jaar nog steeds geen spijt van heb gehad dat ik em heb gekocht.

Laatst ook op een Art & Lutherie gespeeld, dat word denk m'n 3e ^^
Hij speelde zo heeeeeeerlijk soepel.
Gelukkig was ik nog steeds erg blij met de sound van m'n Tanglewood toen ik thuis kwam na 4 uur plezier in de gitaarshop :)

Ik speel/oefen opt moment:
Damien Rice - Delicate & Coconutskins
Grey Room en Cannonbal met zang
Tracy Chapman - Paper and Ink met zang
Dave Grohl - Everlong acoustic solo (zang opt refrein na nog te moeilijk)
Ook ben ik bezig met eigen nrs te schrijven, alhoewel ik helaas niet zo goed ben in teksten schrijven in de zin dat het al gauw uit de hand gelopen sinterklaas rijm word, maargoed, misschien in de toekomst....
Ik vind het darentegen heerlijk om melodietjes te bouwen.
Heb zowiezo al 9 jaar ervaring met producen.
Ik speel ook Charango (een btje, voor de lol erbij) en Melodica en een electrisch orgeltje wat op een melodica lijkt qua sound.
Ook mondharp en duimpiano vind ik erg leuk,
ben eigenlijk een apparte instrumentenfan :satisfie:

Ik ben eigenlijk nooit zo into gitaren geweest, maarja als je gaat spelen komt dat vanzelf.
Ik heb nog een hoop te leren, dus vandaar dat ik me maar heb aangemeld op het forum!

Groetjes van moi

Tubescreamer
15 mei 2008, 16:06
Hallo daar & welkom! :cheerup:
Zo je bent al aardig op weg zo te horen :) Leuk verhaal dat je je eerste gitaar in een kraakpand hebt gevonden en voor je tweede je vriendin hebt ingeruild :D zo hoor je ze niet vaak!

Spores
15 mei 2008, 18:00
...en voor je tweede je vriendin hebt ingeruild :D zo hoor je ze niet vaak!

Nee idd, maar de dagwaarde was niet echt veel, want het is dus een 3/4 staggje :roll:
(aaaaaah, nee ze was wel lief, maar niet voor niets m'n ex)

Zie trouwens dat jullie bij Sounds een beginners sticky hebben, zal ens wat dingetjes opzoeken en opnieuw opnemen,
vind het wel grappig om mezelf te horen groeien, wel leuk om met anderen te vergelijken

sjoerd5
15 mei 2008, 20:46
Welkom, en vooral heel veel lezen.
Ik leer er ook nog elke dag dingen bij.

Tubescreamer
16 mei 2008, 00:41
Nee idd, maar de dagwaarde was niet echt veel, want het is dus een 3/4 staggje :roll:
(aaaaaah, nee ze was wel lief, maar niet voor niets m'n ex)

Awww....burn! Zeker de mazzel dat de kans heel klein is dat ze dit gaat lezen :D
Oh well......doesn't matter.....have fun here!