PDA

View Full Version : Hi there



JuliusXL
15 mei 2008, 12:15
Hi there,

Even een kort voorstel-threadje, want dat hoort zo niet waar.
30j en als veteraan ga ik beginnen aan een gitaar-hoofdstuk in m'n leven. Never too old to learn right?

Heb al enkele jaren zin om te beginnen, maar het is er nooit van gekomen. Recent ben ik moeten stoppen met sporten door een ernstige blessure die helaas niet meer goed komt. Ideaal moment dus om de dingen te doen die je altijd wilde doen maar waarvoor je nooit de tijd of de energie had.

Mijn vriendin heeft tot enkele jaren geleden gitaar gespeeld. Met haar verhuis is ze gestopt en heeft ze de gitaar gelaten aan haar broer. Ze heeft echter al enkele keren laten verstaan dat ze het wel opnieuw wil oppikken en dat het leuk zou zijn als ik mee zou doen. Voor haar verjaardag die over twee weken is ben ik gisteren een akoestische gitaar gaan kopen (Yamaha FG750S). Zo kan zij het terug oppikken en kan ik beginnen leren.

Ken niet veel van gitaren, maar heb me wat laten adviseren door mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn. Ze hebben me een Blueridge laten horen, twee Yamaha's, een Taylor en een Martin (ken de types niet vanbuiten sorry). Van degenen die in mijn budget pasten klonk de Yamaha veruit het beste vond ik.

That's pretty much it for the moment.

Met het leren en alles zal ik hier dus wel regelmatig te vinden zijn om wat tips & tricks op te pikken en wat van gedachte te wisselen met de andere starters.

Greetz,
K

Tubescreamer
15 mei 2008, 13:54
Welkom JuliusXL! Yamaha's zijn doorgaans prima akoestische gitaartjes hoor, en zeker om het erop te leren!
Veel plezier hier :cheerup: tips & tricks genoeg en good luck met het leren!

JuliusXL
16 mei 2008, 14:27
Eerste twee uurtjes zitten erop, heerlijk .. hoewel ... auw m'n vingers :satisfie:
Eerst wat 'walking the fretboard' - ga ik nog veel oefenen de komende weken denk ik.
Stommiteit 1 is al achter de rug: plectrum in de gitaar laten vallen :sssh:

Dan maar es begonnen met wat onnozele try-outs.
De eerste noten van Stairway to heaven en het eerste stukje (tot aan 7h87 want dat is nog wat te hoog gegrepen) van Nothing Else Matters (vond ik al moeilijk genoeg zo met meerdere vingers zonder plectrum spelen, pfff).

Oefeningetjes en wat simpele stukjes song ... daar zal het wel bij blijven de komende maanden. Maar daar ben ik al best tevreden mee ... easy to please huh ...

Tubescreamer
16 mei 2008, 15:11
Stommiteit 1 is al achter de rug: plectrum in de gitaar laten vallen :sssh:
Gebeurt mij na 15 jaar ook nog steeds af & toe hoor ;)
Leuk dat je zo bezig bent, succes!