PDA

View Full Version : usa fender of mexicaanse?



whoopie11
14 mei 2008, 23:32
ik ben van plan binnenkort een nieuwe fender stratocaster te kopen. nu heb k beetje zitte surfen naar alle modellen etc.

in de fender classic series heb ik gewoon mijn gitaar gevonden.
kleur surf green. dit zijn mexicaanse gitaren en kosten allemaal zo rond de 500/600 euro.
hieronder de link met de specs en prijs van musik-produktiv.
http://www.musik-produktiv.com/shop2/shop04.asp/artnr/3123489/sid/!x03nlnlc/quelle/listen

fender heeft ook een american vintage serie. waarin "op een aantal onderdelen na" vrijwel een identieke gitaar staat
http://www.musik-produktiv.com/shop2/shop04.asp/artnr/100033511/sid/!x03nlnlc/quelle/listen

de kost zo'n 1500 euro. jah ik weet het is een usa fender. ik hoor van mensen om me heen dat een mexicaanse fender eigenlijk vrijwel van dezelfde kwaliteit is als een usa. verder wat ik weet is dat een usa fender zijn waarde behoud, in tegenstelling tot een mexicaanse.

nu vraag ik me af of het verschil tussen een usa en mexicaanse 1000 euro waard is of niet.............

heeft iemand tips/suggesties/ervaringen? dingen waar ik rekening mee kan houden voordat ik een van deze ga kopen?

RoCkMeIsTeR
14 mei 2008, 23:33
vooral als je distortion speelt is een american fender véél beter

pannekoek
14 mei 2008, 23:34
vooral als je distortion speelt is een american fender véél beter


want????? dan kan ie zijn energie beter in de trafo's van de neckhumbucker kwijt?

Spitfire
14 mei 2008, 23:47
vooral als je distortion speelt is een american fender véél beter
want????? dan kan ie zijn energie beter in de trafo's van de neckhumbucker kwijt?

Inderdaad, ik ben wel reuze benieuwd naar de uitleg :chicken:

Gearjunkie
14 mei 2008, 23:56
In principe mag je verwachten dat de "overall" kwaliteit van de Amerikaan beter is dan die van de Mexicaan.
Is het dan een verschil tussen goed of slecht? Nee, helemaal niet. Dit relateer je namelijk aan wat jij kan, en dus zelf goed of minder goed vind.

Wat zoek je echt? Puur een leuke gitaar voor niet te veel? Ga dan voor de Mexicaan, of een leuke gebruikte via Marktplaats, of de Amerikaanse Highway One.

Zoek je een gitaar die "The real thing" is, en kan je het geld gewoon missen? Koop dan een......

hendrix_appendix
14 mei 2008, 23:56
Nu ben ik een beginner op stratgebied, maar wat ik gemerkd heb is dat de MIM's die ik bespeeld heb over het algemeen aanzienlijk minder lekker spelen (kan exemplarisch beter zijn natuurlijk) en minder levendig klinken dan hun Amerikaanse broertjes. Vooral de duurderen (deluxe's e.d.) waren echt lekker.

Over het prijsverschil moet je een afweging maken, wordt het je main axe, en heb je het geld, dan zou ik het gewoon doen. Anders zijn de mexicanen ook tof en upgradeable natuurlijk.

pannekoek
15 mei 2008, 00:00
Nu ben ik een beginner op stratgebied, maar wat ik gemerkd heb is dat de MIM's die ik bespeeld heb over het algemeen aanzienlijk minder lekker spelen (kan exemplarisch beter zijn natuurlijk) en minder levendig klinken dan hun Amerikaanse broertjes. Vooral de duurderen (deluxe's e.d.) waren echt lekker.

Over het prijsverschil moet je een afweging maken, wordt het je main axe, en heb je het geld, dan zou ik het gewoon doen. Anders zijn de mexicanen ook tof en upgradeable natuurlijk.
mee eens! heb je het geld ervoor en wil je echt plezier meer plezier van je gitaar hebben, neem gewoon de usa, de verschillen zitten er wel in en het zal misschien net niet die 1000 euro precies waard zijn maarja who cares? het leven kost geld en doe er wat mee!

hendrix_appendix
15 mei 2008, 00:02
Volgens mij heb ik ook wel eens een Vintage '62 bespeeld bij Feedback Utrecht.

Ubertone!!!!!

whoopie11
15 mei 2008, 00:23
haha hmm iig bedankt jonges.. ik ben nu denk ik alleen nOg verder van een besluit af..... voorlopig heb ik die 1500 euro nog neit... hmm 500 wel iig. magoed ik slaap dr nog wel eff over...

koentjo
15 mei 2008, 00:29
haha hmm iig bedankt jonges.. ik ben nu denk ik alleen nOg verder van een besluit af..... voorlopig heb ik die 1500 euro nog neit... hmm 500 wel iig. magoed ik slaap dr nog wel eff over...

dat zou ik sowiezo doen, deze zaken moet je niet haasten.

beruk
15 mei 2008, 09:25
Ga voor de higway one of gewoon die mexicaan kopen en dan wel een set http://www.fender.com/products/prod_images/accessories/0992111000_xl.jpg
in laten bouwen (standaard elementen zijn niet geweldig)
en you're in business :rockon:

Baker
15 mei 2008, 09:31
vooral als je distortion speelt is een american fender véél beter

Waar slaat dit nou weer op??

Kim Wilson
15 mei 2008, 09:36
mee eens! heb je het geld ervoor en wil je echt plezier meer plezier van je gitaar hebben, neem gewoon de usa, de verschillen zitten er wel in en het zal misschien net niet die 1000 euro precies waard zijn maarja who cares? het leven kost geld en doe er wat mee!
USA is geen garantie voor een fijnere en beter klinkende gitaar dan een Mex. Vooral de Mex Classic Players zijn erg goed, en vaak zelfs beter dan de USA Standards.

beruk
15 mei 2008, 09:37
Heeft met de elementen te maken denk ik, ik heb zelf een mex met (nog wel) standaard elementen die errug modderig klinken bij distortion (boss ds-1 fender blues deville), die amerikaan blijft een soort helderheid houden

Kim Wilson
15 mei 2008, 09:52
Niet alleen, hoor. Mijn CP Baja klinkt ook onversterkt een stuk beter dan een USA Std Tele.