PDA

View Full Version : simpele buizen pre amp



livefortoday
14 mei 2008, 23:06
Hallo

ik heb vorige zomer mijn eerste grote versterker aangeschaft voor te gebruiken voor optredens. Het is een Crate, ik weet het nummer niet zo uit mijn hoofd. Het bestaat uit een topdeel, volledig solid state, en een 4x12 inch cabinet. Maar nu heb ik em gekocht, en nu pas krijg ik een beter beeld van wat voor geluid ik wil. Dat hoort vast bij je eerste equipment ik maak me er ook verder niet druk over.
Maar nu wil ik dus verder. Over het clean kanaal ben ik nog steeds heel tevreden, daar kan ik precies uithalen met de eq (3 knoppen) wat ik eruit wil halen. Over de rythm en lead pedalen niet. Ik zoek een andere overdrive, een buizenklank. Ik speel graag met een randje, en dat lukt niet met de overdrive op mijn amp. Ook vind ik de meeste pedalen (boss dingen, marshall bluesbreaker II) kwa klank niks om het lijf hebben. Toen bedacht ik dat ik een pre amp zoek, want daarmee kan ik echte buizen krijgen zonder een hele andere versterker te moeten kopen. Het moet niet te ingewikkeld, mag wel, maar ik heb het niet nodig. En zeker niet te duur, ik zoek iets in de prijsklasse tot 200 euro tweedehands.
Ik heb al een peavy Rock Master gehoord op filmpjes op youtube, het crunche kanaal, en dat klinkt (in die filmpjes) lekker diep en vol, niet zoals die pedaaltjes. Die is inderdaad onder de 200 euro te krijgen tweedehands. maar hebben jullie nog meer/betere suggesties?

Mijn gitaar is een Epiphone Les Paul Custom als dat uitmaakt.

bedankt

David

Jimwoud
14 mei 2008, 23:14
Je zou ook kunnen kijken naar de buizen pedaaltjes van Blackstar, hoor er veel goede dingen over, misschien dat die je amp wat leven ik kunnen blazen. Zok nieuw rond de 160-180 euro.

paulusdeBKB
14 mei 2008, 23:20
Welkom op het forum, David.

Zoals je het omschrijft, is een buizenpre-amp inderdaad wat je nodig hebt. Onder de 200 euro is genoeg te krijgen, maar je moet dan wel mazzel hebben dat het net 2ehands wordt aangeboden. Ik zou als ik jou was mijn ogen eens openhouden voor een Hughes en Kettner Tubefactor of tubeman. Er staan er momenteel een paar op marktplaats. Hafler T3 (of was het T2?) is een vrij onbekende buizenpre-amp die tweedehands ook voor schappelijke prijsjes weggaat en die prima klinkt (in mijn herinnering iig). De Peavey preamps ken ik zelf niet maar daar hoor je doorgaans goede dingen over.