PDA

View Full Version : vraag over fender american strat- esp, ibanez? welke?



RoCkMeIsTeR
14 mei 2008, 21:39
hey, ik ben van plan een fender american stratocaster te kopen met humbucker
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0110102747

maar ik ga deze vooral gebruiken in combinatie met een marshall jcm 2000 dsl 100w

zal de gitaar mij genoeg kracht kunnen leveren om het goeie (punk) hardcore, en nu-metal/ metalcore geluid te leveren?



VERVOLG:

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/ab/g17MqxgAxB8o36PN133Qkw==.jpg
of wat vindje van deze
ESP gl 256 george lynch
of
http://www.dooyoo.de/musikinstrumente/esp-gl-56-george-lynch-reissue/

5 voorwaarden voor mij zijn cruciaal

-een lichte hals
-een tremelo hendel.
-overall een lichte body. : ONLYstrat bodies
-hoge overall range qua muziek
-goeie overall capable humbucker.

welke van die gitaren: beter in sound en gebruiksvriendelijkheid tov strat

joskedentweede
14 mei 2008, 21:42
naar mijn mening is een fender niet de meest geschikte gitaar voor metal en metalcore ed.
Dan is een ESP misschien een betere oplossing, meer power
hoewel je een strat met een hummie niet moet onderschatten

RoCkMeIsTeR
14 mei 2008, 21:45
naar mijn mening is een fender niet de meest geschikte gitaar voor metal en metalcore ed.
Dan is een ESP misschien een betere oplossing, meer power
hoewel je een strat met een hummie niet moet onderschatten
toch, laten we veronderstellen dat we de blues sound achter wege kunnen laten:)

ik wil ZEKER de feeling : qua lichtgevoeligheid en touch van de hals en body hebben in m'n gitaar. zéker.:p

maar vooral: hij moet 'n goeie humbucker hebben.

is die stratocaster in de eerste link 'n goeie?

want ik denk dat die signature george lynch: naast goeie looks eig: gwn een signature zal zijn = prijs> kwaliteit

joskedentweede
14 mei 2008, 21:47
tjah, ik vrees toch dat je beter voor de ESP gaat, maar ik heb nu eenmaal geen ervaring met metal zie je
die ESP is inderdaad een sig, en dat ga je voelen in de portemonnee, is er geen standard versie die eraan kan tippen en dan kan je er andere elementen in steken ofzo.

Bram+
14 mei 2008, 21:53
Is het je eerste gitaar?

Je zult overigens wel metal/hardcore uit een HSS-strat kunnen krijgen, maar het is niet de meest voor de hand liggende keus. Als je toch naar Ibanez en ESP kijkt, die hebben voor dezelfde prijs gitaren die net zo geschikt zijn, misschien wel geschikter.

RoCkMeIsTeR
14 mei 2008, 22:39
Is het je eerste gitaar?

Je zult overigens wel metal/hardcore uit een HSS-strat kunnen krijgen, maar het is niet de meest voor de hand liggende keus. Als je toch naar Ibanez en ESP kijkt, die hebben voor dezelfde prijs gitaren die net zo geschikt zijn, misschien wel geschikter.
het is niet men eerste :)

maar die versie van ESP

zal die echt zoveel beter zijn dan de stratocaster?:)

pasqual
14 mei 2008, 22:47
Tex Mex™ single-coil pickups and Diamondback™ humbucking pickup

ff googelen met diamondback en dan kom je er wel achter of hij genoeg output heeft. als je liever een strat als een esp hebt, moet je gewoon een strat kopen. ik speel zelf ook met strats, gewoon met een single in de brugpositie en daar haal ik ook een vette scheur uit zonder kunstgrepen. ligt ook aan je versterkeren en je vingers. en zeker met die humbucker zal het wel lukken wat je voor ogen hebt. er zit maar een ding op: uitproberen!!!

groeten Pasqual.

RoCkMeIsTeR
14 mei 2008, 23:34
ff googelen met diamondback en dan kom je er wel achter of hij genoeg output heeft. als je liever een strat als een esp hebt, moet je gewoon een strat kopen. ik speel zelf ook met strats, gewoon met een single in de brugpositie en daar haal ik ook een vette scheur uit zonder kunstgrepen. ligt ook aan je versterkeren en je vingers. en zeker met die humbucker zal het wel lukken wat je voor ogen hebt. er zit maar een ding op: uitproberen!!!

groeten Pasqual.
dus gwn gaan voor de strat en nx eraan sleutelen dan?^^

en zalk doen!

nevyn292
15 mei 2008, 08:09
let eens op je spelling! er zitten veel mensen op dit forum (ik niet :hippie: ) die zich daar erg aan kunnen storen, omdat ze in een iets andere leeftijdscatogarie vallen.

en die ESP gaat je beter lukken met metal, dan een stratje.

ik zou kijken voor een leuke ibanez met coilsplit :hippie:

beruk
15 mei 2008, 09:13
Ibanez lijkt mij ook de beste optie. Zijn licht spelen licht en met die split coils heb je heel veel geluids mogelijkheden. Ik heb wel eens uit een rg 370 disco klanken (nile rogers/chic)weten te halen, zien er uit als metal gitaren, worden ook zo in de markt gezet maar zijn het beslist niet alleen maar!

RoCkMeIsTeR
15 mei 2008, 18:40
en, ja beetje oppervlakkig maar ja
:p


weten jullie toevallig welke ibanez gitaren er 'n meer vitage houten afwerking hebben?

ik haat nl zwarte gitaren xp

RoCkMeIsTeR
15 mei 2008, 18:41
Ibanez lijkt mij ook de beste optie. Zijn licht spelen licht en met die split coils heb je heel veel geluids mogelijkheden. Ik heb wel eens uit een rg 370 disco klanken (nile rogers/chic)weten te halen, zien er uit als metal gitaren, worden ook zo in de markt gezet maar zijn het beslist niet alleen maar!
en, ja beetje oppervlakkig maar ja
:p


weten jullie toevallig welke ibanez gitaren er 'n meer vitage houten afwerking hebben?

ik haat nl zwarte gitaren xp

beruk
16 mei 2008, 14:13
vintage ga je denk niet zo tegen komen.
Ik vind dit wel een lekkertje:
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/RGT220Z_NTF_00_01.gif

Renin
16 mei 2008, 15:56
Je kan gewoon een stratje kopen hoor. Pleur er een SD-custom of Jeff Beck in o.i.d. en je kan scheuren tot en met Pluto.

Je zou zelfs nog iets kunnen bezuinigen op de strat. Bijv. Highway of Mex i.p.v. USA standard om de kosten van de humbucker te dekken.

Het grote nadeel hieraan is dat je humbucker véééél meer output heeft dan de single coils. Echt lekker mixen is het dus niet, maar je hebt dan wel een gitaar waar je veel kanten mee op kunt.

Daar staat tegenover dat je ook blues uit een BC-Rich kunt halen, dus e.e.a. is gewoon een kwestie van smaak. Belangrijkste is dat de gitaar lekker speelt (model en grootte etc.) Als hij lekker speelt haal je er vanzelf wel de mooiste sounds uit :)

Gewoon lekker doen wat je zelf wilt.

Malle Eppie
16 mei 2008, 19:44
http://www.espguitars.com/images/guitars/Horizon-FR-II_STR.jpg

Alles in één! ESP Horizon FR-II

Klassieke afwerking, goede humbuckers, binding, goede afmontage, superstrat model...

Ademt gewoon METAL!