PDA

View Full Version : ervaring met Ned. Douane



spirit
14 mei 2008, 21:37
Sorry als dit topic niet op de juiste plek zou staan, maar zitten volgens mij de meeste lezers.

Ik heb via Ebay een strat.body in de US gekocht, en via het track'n'trace nummer weet ik dat de body al een tijdje bij de douane op Schiphol ligt.
Vandaag tel.contact gehad, en kreeg te horen dat dit nog wel enkele weken zou kunnen gaan duren (ivm de lage $ schijnt het aantal goederen ontzettend te zijn toegenomen), alleen hoelang kon men mij niet vertellen (uw pakket komt zodra het aan de beurt is).

Mijn vraag ; iemand ervaring wat de gemiddelde tijd ongeveer is?

Heb in het verleden al meer onderdelen in de US besteld, maar die zaten onder het aankoop bedrag van 22,-euro, en daar hoef je dan geen belasting over te betalen, kwamen allemaal binnen de 5-tot 10 werkdagen binnen.

zjanke
15 mei 2008, 12:30
Dit heeft niets te maken met de douane, maar met de afspraken die de vervoerder heeft met de douane. Er ligt niets bij de douane, alleen papieren van de zendingen en goederen die ze na een inspectie bij de vervoerder verder willen onderzoeken.


Welke vervoerder heb je gebruikt?

Rutger
15 mei 2008, 14:25
Als de papieren van de leverancier in orde zijn zou de verzending niet lang bij de douane moeten liggen. Wellicht zijn de papieren niet in orde...

California Jam
15 mei 2008, 15:01
Ik heb op 26 april iets via eBay gekocht in Korea. Dat lag op 28 april op Schiphol bij de douane. Pas op 9 mei kwam TNT post langs om het te bezorgen.
Ik heb ook meerdere keren gebeld omdat ik via tracktrace.nl zag dat er niets gebeurde. Dat kwam doordat de douane nog kosten en BTW moest berekenen en TNT sinds 2 maanden dacht ik, gemachtigd is om deze douane handelingen voor hun rekening te nemen.

Zodra ik zag op tracktrace dat de zending in het sorteercentrum was ging het erg snel maar er zaten behoorlijk wat dagen tussen (rekeninghoudend met Kononiginnedag en Hemelvaart).

Ik denk dat je helaas gewoon geduld moet hebben. Ik wilde het zelfs daar komen afhalen (ik woon in Amsterdam) maar dat kon niet.

spirit
15 mei 2008, 17:52
@zjanke; dat is nou net het probleem, er schijnen daar zoveel goederen binnen te komen, dat er meer bijkomen dan dat er weg gaan. Maar het is verzonden via US Postal Service Priority MailŪ

@Rutger; de papieren ben ik niet zo bang voor, schijnt er gewoon heel druk te zijn.

@California Jam; kreeg ik via de telefoon al te horen, dat er nu nog mensen bellen van wie het pakket er al van voor April ligt. Afhalen had ik ook al gevraagd, maar idd. was dat niet mogelijk.

Dan zal ik maar gewoon geduld hebben en afwachten...

Jay75
15 mei 2008, 18:27
Vorige week een gitaar gekocht op ebay, binnen 7 dagen was ie binnen!
Inclusief inklaringskosten betalen aan de deur;)
UPS baby!!

zjanke
15 mei 2008, 19:52
USPS levert niet zelf af in nederland maar besteed dit uit. Omdat ze niet alles zelf doen zijn ze bij problemen of aanvragen om aanvullende informatie ook weer afhankelijk van derden.

Er zijn maar een paar bedrijven die dit snel en goed kunnen en dat zijn DHL, UPS en Fedex. Deze bedrijven houden alles in eigen hand en hebben goede afspraken met de douane.

jerome
15 mei 2008, 23:54
Ik heb vorig jaar wat motoronderdelen besteld in Amerika.
Met het tracking systeem kon ik zien dat het binnen 2 dagen (!) in Nederland was. Toen hebben de papieren vervolgens bijna 3 weken (!!!) bij die klote ambtenaren van de douane gelegen!!!
Toen het vrijgegeven werd was het paketje binnen 1,5 dag bij mij thuis.
Het ligt dus WEL aan de douane.
Ik heb die ingeslapen stoffige arrogante pennelikkers nog gebeld maar het interesseerde ze allemaal geen reet en ze waren nog onbeleefd en klant-onvriendelijk ook :mad:

Kaboemba
16 mei 2008, 00:47
Ik heb vorig jaar wat motoronderdelen besteld in Amerika.
Met het tracking systeem kon ik zien dat het binnen 2 dagen (!) in Nederland was. Toen hebben de papieren vervolgens bijna 3 weken (!!!) bij die klote ambtenaren van de douane gelegen!!!
Toen het vrijgegeven werd was het paketje binnen 1,5 dag bij mij thuis.
Het ligt dus WEL aan de douane.
Ik heb die ingeslapen stoffige arrogante pennelikkers nog gebeld maar het interesseerde ze allemaal geen reet en ze waren nog onbeleefd en klant-onvriendelijk ook :mad:

Het ligt vaak NIET aan de douane maar aan de slechte papieren van de pakketdienst, en ja inderdaad als dat niet klopt dan wordt het niet vrijgegeven.
Als de douane van de pakketdienst nog papieren en/of geld krijgt, inklaring, belasting wat dan ook dan geven ze niks vrij.
Die ingeslapen stoffige arrogante pennelikkers hebben met derden te maken die niet altijd alles perfect voor elkaar hebben.
Je redenatie is te kort door de bocht, waarom werden die papieren niet eerder vrijgegeven ?

Groet van een stoffige arrogante pennelikker die vaak onbeleeft doet tegen zomaar wat roepende mannetjes.

bass blom
16 mei 2008, 09:02
May 14, 2008 14:23 Stoneham, MA - USA Shipment picked up

May 15, 2008 09:49 New York City Gateway, NY - USA Departed from DHL facility in New York City Gateway - USA

May 15, 2008 23:09 Brussels - Belgium Arrived at DHL facility in Brussels - Belgium

May 16, 2008 00:57 Brussels - Belgium Processed for clearance at Brussels - Belgium

May 16, 2008 01:11 Brussels - Belgium Clearance processing complete at Brussels - Belgium

May 16, 2008 03:31 Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium

bass blom
16 mei 2008, 12:17
May 16, 2008 09:21 Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier

May 16, 2008 11:40 Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered

grappig, het gaat dus om schoenen, ik kan me voorstellen dat de douane met een ebay iets van wellicht een particulier wat omzichtiger is..

en, een vriendin die een linkje met de schoenen vond heeft daar een spijkerbroek besteld, net zo duur.

die vertelt me net in msn dat de broek er is maar dat ze 20 euro import btw whatever bij moest lappen.
ik niet :seriousf:

morgen fotos in shaamteloos van jezelf topic :D

zjanke
16 mei 2008, 12:41
Ik zie dat deze met DHL verstuurd is (en laat ik daar nou net iets van weten :satisfie: ). Als de factuur goed is en de douane geen extra controles doet op die landen dan gaat het er normaal met deze snelheid door.


@Jerome, Kaboemba brengt het wat ongenuanceerd, maar hij heeft het wel bij het rechte eind. Als het papierwerk niet in orde is dan geven ze aan dat er nieuwe documenten moeten komen en de snelheid waarmee de afzender dit doet is reden voor de vertraging. Dit soort processen is al grotendeels geautomatiseerd en dus blijft er niets liggen