PDA

View Full Version : Advies voor amp nodig



The Dynamite
14 mei 2008, 21:24
Ik speel nu een aantal jaar electrisch gitaar, maar heb nog een rotte brakke line 6 spider 2 30 watt en ben op zoek naar iets fatsoenlijks.
Ik wil het liefst een top met kabinet, hoewel buizen me nog wat te duur is, zoek ik een normale top met kabinet, waar later een buize op kan staan.

Ik speel punk, hardcore, metal, screamo achtige muziek, dus bietje fors maar niet overdreven ofzo. Ik neem aan dat marshall een goed idee is, hoewel ik de prijzen over t algemeen wat duur vind. Zelfde met engl. Line 6 lijkt me vrij goedkoop(150watt van spider 3 is een 350 euro ofzoiets) maar ik heb dus totaal geen idee wat het beste bij die sound past.

Bands als voorbeeld zijn underoath, finch, he is legend, anti flag, billy talent, the blackout, silverstein, red jumpsuit apparatus, etc

Als iemand me kan helpen, het zou fijn zijn!

Geoffrey
14 mei 2008, 21:26
Peavey Valveking..?
Kan je 2de hands zeker een koopje doen.. En is zo zeker al niet al te duur.

DJ_HOEK
14 mei 2008, 23:41
Line 6 lijkt me vrij goedkoop (150watt van spider 3 is een 350 euro ofzoiets) maar ik heb dus totaal geen idee wat het beste bij die sound past.

van een spider II naar een spider III schiet je niet veel mee op... enkel meer watt dan je nodig zult hebben (neem ik aan?). ik heb zelf ook een line6-versterkertje staan met het idee van : je kunt lekker makkelijk en snel bekende rock-sounds krijgen, voor weinig geld. Echter, op een gegeven moment wil je meer (veel meer) dan dat.

ik heb op die spiderIII-stacks gespeeld en tja... hetzelfde geval als mijn 15watt-versie: alleen, je raad het al, grootser, harder etc. je blijft echter nog in datzelfde geluid zitten, met te weinig mogelijkheden om je eigen sound te maken en je hebt niet de volheid en dynamiek van een buizenversterker.