PDA

View Full Version : afstand tussen snaren en het element



bbr
19 februari 2003, 17:37
ik heb begrepen dat men de snaren het beste zo laag mogelijk kan afstellen, echter welke afstand moet er nu tussen de snaren en het element zitten?

dumBASS
19 februari 2003, 17:49
Weet dat niet zo precies, maar als je dat zelf ook niet goed weet en/of er weinig verstand van hebt, kun je dat beter laten doen. Ik speel nu een jaar of zeven en heb het altijd laten doen, dan weet ik zeker dat het beter gebeurt dan dat ik t zelf doe :smile: .

Bij de winkel waar je m gekocht hebt zullen ze het met een beetje geluk voor niks voor je doen, en een andere winkel zal er niet echt veel voor vragen... Of vraag het een goeie kennis ofzo...

dumBASS
19 februari 2003, 18:01
hieronder is er trouwens een hele topic over volgeschreven...

jaalst
20 februari 2003, 20:00
De afstand is grotendeels persoonlijk.
Hij moet niet te hoog staan zodat de snaar op het element kan aanlopen.
Verder is het aan jou wat je ermee doet.
Hoe hoger het element hoe harder de output.
Hoe lager het element hoe zachter het geluid.
Mijn ervaring is dat een lager afgesteld element warmer klinkt.

Nogmaals, er kan weinig of nix misgaan.
Probeer gewoon wat voor jou de beste setup en klank is!

gr John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-20 20:00 ]</font>

Bastijn
20 februari 2003, 20:21
zolang je niet zonder enige kennis/ervaring aan de hals gaat sleutelen, maar het bij aan de snaren sleutelen houdt, kan er inderdaad niks misgaan.
inbussleutel 0.7 heb je nodig volgens mij.

dumBASS
20 februari 2003, 20:42
dan ga ik toch s zelf aan de knutsel... :smile:

bassopotmus
20 februari 2003, 21:07
nou..ik stel ook zelf me neckje af hoor..
Maar je hebt wel gelijk f weten waar je mee bezig bent en niet 400 keer draaien en dan afvragen waarom die nu weer krom staat..

Semafoor
20 februari 2003, 22:16
Op 2003-02-20 20:21, schreef Bastijn:
zolang je niet zonder enige kennis/ervaring aan de hals gaat sleutelen, maar het bij aan de snaren sleutelen houdt, kan er inderdaad niks misgaan.
inbussleutel 0.7 heb je nodig volgens mij.


Elk type brug heeft een andere maat sleutel, het zou net zo goed een 0.6 fo 0.8 kunnen zijn.

jaalst
21 februari 2003, 13:05
Niet zo de puntjes op de "I" he semafoor....

Hij zei 0,7 "volgens mij"..
hij wilde zeggen dat je er niet de SNAP'ON doppendoos bij zou hoeven te halen!

: ]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-21 13:06 ]</font>

Semafoor
21 februari 2003, 13:15
Tsja, iemand moet toch de puntjes op de i zetten :wink:, en het is toch vrij handig om te weten dat niet op elke brug een 0.7 past...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Semafoor op 2003-02-21 13:17 ]</font>

Venomer
21 februari 2003, 13:30
Bij het afstellen van de hoogte van het element en de brug moet je opletten dat de snaren niet te dicht bij de elementen komen. Ze raken anders "gevangen" in het magnetische veld van de elementen, met ongewenst resultaat.

Bastijn
9 maart 2003, 11:54
in dat geval kan je ook nog je elementen dieper in je bas schroeven, heb ik ook een keer gedaan.