PDA

View Full Version : Gibson SG Angus Young Signature



gibson007
14 mei 2008, 21:12
hoi,
ik wou een gibson sg angus young signature te kopen
wat is jullie gedacht over deze gitaar??
(is dit een goeie/betrouwbare gitaar?)

grtjs

http://images.guitarcenter.com/products/optionRegular/Gibson/374785jpg.jpg

Mr.Fingers
14 mei 2008, 21:17
Een typisch geval van "Veel geblaat & weinig wol". Je betaalt enorm veel voor de naam die aan die gitaar hangt. Slecht zal ze wel niet zijn, maar niet beter als een gewone SG-standard

The Mess
14 mei 2008, 21:53
Een typisch geval van "Veel geblaat & weinig wol".

Mooie uitspraak! :satisfie:

joskedentweede
14 mei 2008, 21:59
heb je altijd met sigs

Nocki
14 mei 2008, 22:21
Hebben jullie erop gespeeld? Of is het gewoon een gedachte?

De gitarist van mijn vorige band heeft er een. tis een geweldig leuke gitaar en is gewoon goed! Ik denk dat je bij een normale SG hetzelfde krijgt maar de angus signature is natuurlijk heel leukvoor de fans.

Afwerking en sound waren gewoon erg goed en de tremelo is ook gewoon goed. Het is niet een veel betere gitaar naar mijn mening maar wel een heel leuk ding! als je iets met de man hebt moet je het gewoon doen. Ik heb er 2ehands wel eens een gezien die ik best graag had willen hebben. Het enige wat me tegen hield was het duiveltje op de headstock... heb ik nogal een hekel aan...

Mr.Fingers
14 mei 2008, 22:27
ik heb ze al bespeeld. Ze ontstemde echter gelijk de pest door die vibrola (waren wel verse snaren)

Nocki
14 mei 2008, 22:29
:-) en als je de plug er niet in doet komt er ook geen geluid uit zeker?

Mr.Fingers
14 mei 2008, 22:32
:-) en als je de plug er niet in doet komt er ook geen geluid uit zeker?

Je moet wel dev versterker opzetten he ;)

Nee, sound was dik O.K. maar quasi gelijk aan een gewone SG (ondanks die "speciale angus young" elementen)

pannekoek
14 mei 2008, 23:29
heb je altijd met sigs

daar moet ik je toch een beetje tegenspreken hoor!

2 voorbeelden uit de losse pols:

epiphone les paul custom zakk wylde signature, echt een hele goede gitaar in vergelijking met een normale epi lp custom! heel ander geluid!

epi slash signature: echt een hele goede gitaar, veel beter dan de standaard epi's

Jay75
15 mei 2008, 01:06
Mooier dan een standard, als je het geld hebt, koop dat ding!

drap
15 mei 2008, 01:20
daar moet ik je toch een beetje tegenspreken hoor!

2 voorbeelden uit de losse pols:

epiphone les paul custom zakk wylde signature, echt een hele goede gitaar in vergelijking met een normale epi lp custom! heel ander geluid!

epi slash signature: echt een hele goede gitaar, veel beter dan de standaard epi's

En hoeveel vergelijk had je nog maar weer en hoe lang speelde je ook nog maar weer gitaar?

Luke-wannabe
15 mei 2008, 01:23
epi slash signature: echt een hele goede gitaar, veel beter dan de standaard epi's
Zo ik heb pas zo'n Slash vastgehouden, wat een kloteding zeg :stop:. Niks beter dan de standaard. Ja misschien die pickups, maar daar houd het op.

rickert
15 mei 2008, 01:41
Jij bent toch zo blij met je epi lespaul?

almarvk
15 mei 2008, 07:18
epiphone les paul custom zakk wylde signature, echt een hele goede gitaar in vergelijking met een normale epi lp custom! heel ander geluid!

Diegene waar de gitaar naar is vernoemd vond het maar een waardeloos ding dat eigenlijk z'n naam niet mocht dragen...

Luke-wannabe
15 mei 2008, 08:59
Jij bent toch zo blij met je epi lespaul?
Ja ikke wel maar dat ding was gewoon kut, die Epi's zitten slechte bij, en dit was er 1 van zeg maar.

gerrekat
15 mei 2008, 09:06
Angus Young is de grootste gitaareld ooit, dus dan mag je de belachelijke prijs een beetje door de vingers zien. Ik vind het hout dat ze voor de body van de signatures gebruiken vaak mooier dan bij "gewone" standards. Overigens is de Angus signature lang niet zo achterljik geprijds als bijv. de Joe Perry of Jimmy Page sigs.

Rinze
15 mei 2008, 09:10
Angus is cool, wat niet wegneemt dat ik het erg duur vind. Ik zou persoonlijk dan liever een goeie SG Special hebben zoals waar hij vroeger altijd op speelde. Speelt ie zelf eigenlijk op dit ding?

pannekoek
15 mei 2008, 10:17
Diegene waar de gitaar naar is vernoemd vond het maar een waardeloos ding dat eigenlijk z'n naam niet mocht dragen...


nee diegene waar de gitaar naar vernoemd is heeft gezegt:

citaat:

Epiphone: What do you say to folks who claim you don’t endorse the Epiphone Zakk Wylde LP?

Zakk: “F*** them. They don’t know what-the-f*** they are talkin’ about. I don’t put my name on a piece of shit. I can walk out on stage any night and jam with the thing. The necks are a bit thinner than the Gibson, which I think is cool for younger players especially, ‘cause it’s easier on their hands. The Epiphone is an ASS KICKIN’ guitar. Every time someone hands me one to sign I jam on the thing and they all are sick! When I was young I wanted the Randy Rhodes model and I didn’t have enough money, and I remember how that was. I wanted to have a f***ing guitar people could get for under a thousand bucks. The Epiphone Zakk Wylde is some quality shit. This is a way of giving something back. If they step-up to a Gibson Custom someday that’s cool too. I just want people to be able to get one of my guitars if they want one and it not be a piece of shit.”


dus dat :)

en bovendien, zakk wylde speelt regelmatig op zijn epiphone lp (met nog de orginele emg hz erin dus niets eraan gemod)

Nielsje
15 mei 2008, 10:23
Zakk Wylde die op een Epi speelt?
Foto?

pannekoek
15 mei 2008, 10:25
Zakk Wylde die op een Epi speelt?
Foto?

geen foto, filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=x6LotiAcF1w

en ik had nog een filmpje gevonden dat ie met een epi buzzaw op t podium staat, die ga ik nog even zoeken :)

Nielsje
15 mei 2008, 10:42
Mjah, ik doelde eigenlijk op een foto/filmpje dat 'ie hem echt gebruikt, niet zo'n promo iets..

Marc Oblivian
15 mei 2008, 10:47
En niet een filmpje dat Epi hem gebruikt:-)

Renin
15 mei 2008, 11:52
Enneuh beter als een epi custom?

Ik heb een epi custom, met een beetje extra (sd's) en ik durf de pepsi-test wel aan met dat groene gedrocht van je (smaken verschillen, dit is geen aanval op jou persoontje)

Overigens met de sd's nog steeds goedkoper dan die wilde zak.

begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldige gitarist, maar dat het nu een toonpurist is....

...emg's door een overdrive naar een opgefokte marshall..

O.K. het is een Gibson en een JCM800, maar toonsgewijs is er niet veel meer van over. Het is voornamelijk een brok (mooie) herrie :D

Tubescreamer
15 mei 2008, 12:20
Maaar weer ontopic :) :

Waarom zit er eigenlijk de f@ck zo'n maestro vibrola op een Angus Young signature? Angus gebruikt dat kreng toch helemaal nooit? Sterker nog, volgens mij nog nooit een foto gezien dat -ie überhaupt zo'n ding erop heeft zitten.
Misschien wel af & toe, of recent ofzo?
Angus staat iig niet bekend om zo'n ding, dus ik vraag het me af....ook omdat die vibrola's berucht zijn omdat ze als een koeietiet de boel zouden ontstemmen....ze werden dan ook vaak eraf gesloopt.

Ik ben onwijs ACDC & Angus fan hoor, en ach ja als -ie lekker speelt...zou het zelf toch niet zo gauw doen, je kan voor minder idd een 2ehands SG standard kopen, en met wat je uitspaart koop je lekker burstbuckers voor.....heb je 'm ook.....maar dat ben ik...
Een soort zwarte SG Custom-idee was vetter gewesst denk ik als Angus-sig.
Maar dat ben ik. :chicken:

Squier4ever
15 mei 2008, 14:24
de reden dat deze SG naar verhouding goedkoper is als andere sigs is omdat dit geen Customshop SG is, maar een normale factory SG.

Helter Skelter
15 mei 2008, 21:05
Ik heb de DVD-box van AC/DC 'Plug me in' inmiddels helemaal bekeken, meerdere keren zelfs. Op deze DVD's komt de hele carričre van de band voorbij maar ik heb Angus NIET EEN keer op een SG met Vibrola zien spelen

Tubescreamer
16 mei 2008, 00:51
Ik heb de DVD-box van AC/DC 'Plug me in' inmiddels helemaal bekeken, meerdere keren zelfs. Op deze DVD's komt de hele carričre van de band voorbij maar ik heb Angus NIET EEN keer op een SG met Vibrola zien spelen
Dat zeg ik. :chicken:

vulvasonic
16 mei 2008, 03:37
Ik heb de DVD-box van AC/DC 'Plug me in' inmiddels helemaal bekeken, meerdere keren zelfs. Op deze DVD's komt de hele carričre van de band voorbij maar ik heb Angus NIET EEN keer op een SG met Vibrola zien spelen

Ik heb wel foto's gezien waar hij zo'n ding in z'n klauwen heeft. Maar het is inderdaad geen gitaar waarmee je hem direct zou associëren.
Overigens heb ik zelf nooit op een nieuw exemplaar gespeeld (wel een hele ouwe, maar daar kan ik me niet al teveel van herinneren). Ik heb echter op voorhand maar weinig vertrouwen in de stabiliteit van dat 'tremolosysteem'.

pupanus1
16 mei 2008, 08:55
Angus is cool, wat niet wegneemt dat ik het erg duur vind. Ik zou persoonlijk dan liever een goeie SG Special hebben zoals waar hij vroeger altijd op speelde. Speelt ie zelf eigenlijk op dit ding?

Simpel antwoord: NEE :D



Angus Young Signature SG

Angus Young and Gibson Guitar Corporation have collaborated to make the Angus Young Signature SG, which is special in several ways. [6]

The model features a pickup designed by Young himself (the Angus Young Signature Humbucker) in the bridge position, and a '57 Classic Humbucker in the neck. The headstock features Young's famous "Devil Schoolboy!" engraved picture, and the tremolo bar features Angus' name instead of the Gibson logo. The guitar has a rosewood fingerboard, trapezoid fret inlays, a signature black pickguard, 22 frets, a worn cherry finish, and nickel hardware. The volume and tone knobs are bigger than those of a regular SG but it still features the standard 3-way selector switch. He does not use his Signature Series SG on stage.

pol
16 mei 2008, 09:20
Ik vind Sg's met dat kleinerer slagplaatje wel mooier.

Zelf heb ik een standard, was mijn eerste fatsoenlijke gitaar, en blijft super klinken, snijd heel lekker door een mix, moet eigenlijk niks aan veranderd worden om een ac/dc geluid uit te krijgen, enkel een ouwe marshall erbij :)