PDA

View Full Version : Nieuw Monstertux-materiaal



Dweezman
14 mei 2008, 20:39
Genius (http://members.home.nl/d.a.kuipers/monstertux/Genius.mp3)
Praise to Yourself (http://members.home.nl/d.a.kuipers/monstertux/praisetoyourself.mp3)

Inmiddels 2 proefmixen/producties van 2 van onze nieuwe nummers. Volume op 10. ;-)


Hey gitaarnethelden,

Met mijn bandje Monstertux zijn we in april 3 dagen in de STUDIO (http://www.musicfrom.nl/magazine/interviews/28760/chart-winnaar-monstertux-bericht-uit-de-sound-vision.html)
geweest.

De nieuwe nummers zijn ongeproduced, ongemixt en ongemasterd. Het is onze bedoeling om een indruk te krijgen van hoe Monstertux anno 2008 klinkt en een voorafspiegeling van onze nieuwe plaat, die we in het najaar willen opnemen. Best maf om je eigen nummer zo voor het eerst te horen ;-)

Graag zouden we feedback van je ontvangen op het nieuwe materiaal, zodat we in de herfst maximaal voorbereid de studio in kunnen. Alles is welkom: waar doen de nieuwe nummers je aan denken, welke associaties krijg je, wat vind je sterk, of juist kut, wat zou je productioneel willen toevoegen, etc.


In de player van onze HYVE (http://monstertux.hyves.nl) vind je de zes nieuwe songs.

Shoot!

Dweezman
21 mei 2008, 20:05
ehm?

zó slecht is het toch ook weer niet?

Tristan
22 mei 2008, 03:03
Dit is gewoon beetje gelul dat ik gelijk ingetypt heb terwijl ik het aan het luisteren was, dus veel ervan is ook smaak enzo...

Het klinkt al heel erg goed eigenlijk...

Bij Genius lijkt de zanglijn (op het Chorus volgens mij) een beetje op een ander nummer van jullie (Leaves bedoel ik geloof ik)...
Het begin, de Verse, vind ik sterk, maar het tweede gedeelte (dat achtste ding) vind ik niet vet, dat is zeker ook smaak, maar ik vind het niet echt sterk overlopen (dat ligt denk ik ook aan de drummix, omdat de hihat daar een beetje overstemt en het geheel wat droger/korter laat klinken)...
Het derde gedeelte is ook niet mijn smaak maar wordt dan op een gegeven moment voor mij weer heel vet als het rauwer wordt...
Dat stuk daarna is ook niet mijn smaak, maar dat lijkt op/is dan weer een herhaling van het derde gedeelte volgens mij...
De ingredienten voor een song zijn denk ik wel aanwezig, maar de song is er nog niet helemaal, dynamisch en qua overgang en de vorm/plaatsing van de stukken klopt het voor mijn gevoel nog niet...

Bij Soundtrack vind ik het fluitje tof, geeft een mooie sfeer mee als 'ie er ineens zo stiekem tussenglipt, aan het einde vind ik alles ook heel mooi subtiel uitgebouwd met al die kleine toevoegingetjes... :)
Ritmisch (met name qua drums) vind ik het wel wat weg hebben van een andere (oudere) song die jullie hebben geschreven...

Praise to Yourself, vet!
Gave gitaardingetjes ook na dat Phrygische stuk en hoe het nummer daarna weer terugkomt op het eerste gedeelte vind ik ook heel mooi, dat valt heel mooi...
Wederom heel mooi subtiel uitgebouwd met kleine versierinkjes, fijne sfeer...
Ritmisch is dit nummer ook een goede variatie ten opzichte van jullie andere nummers...
Prachtige fade-out, is die gespeeld of toch technisch gedaan? (ik zou zweren dat het zo gespeeld is, erg mooi in ieder geval)...

There's no remote control for this, begint erg tof, maar ik vind hier het hardere gedeelte ook niet zo lekker vallen, net als bij het eerste nummer eigenlijk, de ingredienten voor een song zijn er zeker maar de song is er misschien nog niet helemaal (naar mijn idee dan tenminste)...
De break lijkt ook een beetje op een break die jullie in een ander (ouder) nummer spelen...
Ik vind de zang op dat stuk net niet ver genoeg over z'n nek gaan, had 'ie wel ietsje intenser en rauwer mogen zingen daar denk ik...
Dat ruige eindstuk daarna vind ik dan weer heel vet...

Olympic Hymn, gaaf begin!
Lekker gemeen ook... :D
In het ruige stuk staan de drums denk ik nog een beetje te veel op de achtergrond...
Het rustige eindstuk erna vind ik denk ik net iets te snel komen, mooi stuk trouwens, veel sfeer...

Bij Then Please is de elektrische piano wel een beetje vals, gaat me na een tijdje storen, of is het toch juist mooi?
Ik weet het nog niet helemaal...
Leuk drum/ritmedingetje achter de muziek, geeft echt extra sfeer... :)

Het is voor mijn gevoel misschien over het algemeen nog niet helemaal zo sterk als jullie oudere werk, hoewel ik Praise to Yourself wel heel erg vet vind, maar dat is een beetje een nieuwe richting voor jullie denk ik...
Ik ben benieuwd hoe het klinkt na het mixen, maar het heeft in ieder geval alweer fijne muziek opgeleverd! :)

meul
22 mei 2008, 10:36
Nummers vind ik leuk, zang vind ik persoonlijk ietsje minder wanneer hij de hoogte in gaat, dan neigt het soms een beetje naar wat huilerig vind ik.

je zegt zelf al dat het ruw materiaal is. op dit moment vind ik de zang te droog en te hard bovenop liggen. ik zou hem iets meer in de muziek gooien.

Dweezman
22 mei 2008, 11:13
Tristan, dank voor je uitgebreide reactie. Dat er gelijkenissen met eerder materiaal zijn, vat ik op als een compliment. Voor mij duidt dit op een eigen sound/stijl. Eigen smoel is belangrijk voor ons. Wat heel gaaf is, dat er zoveel verschillende reacties zijn, maar ook duidelijke overeenkomsten. We gaan er zeker iets mee doen. Thnx!

Meul: mix deugt voor geen meter, true. Dank voor de feedback!

Meer!

Tristan
22 mei 2008, 11:46
Graag gedaan, het is opbouwend bedoeld hoor, ik weet dat ik soms een beetje raar kan overkomen (net alsof ik het niet tof zou vinden ofzo) omdat ik heel detaillistisch luister, maar jullie muziek is gewoon vet, vind ik wel tenminste... :)
Ik ben na het lezen van jouw antwoord dan gelijk nieuwsgierig wat de overeenkomsten in de reacties zijn, maar ik weet niet of je dat hier wil neerzetten? :)

Dweezman
19 juli 2008, 20:23
Genius (http://members.home.nl/d.a.kuipers/monstertux/Genius.mp3)
Praise to Yourself (http://members.home.nl/d.a.kuipers/monstertux/praisetoyourself.mp3)

2 proefmixen/producties van 2 van onze nieuwe nummers. Volume op 10. ;-)

Input welkom!

Gert-Jan
19 juli 2008, 20:38
Ik vind Genius echt een te gek nummer. Gave zanglijn, heel apart.

new deep
20 juli 2008, 11:05
Gaaf die toetsen in dat 2e nummer op het eind, (echte) rhodes?

Dirk_Hendrik
20 juli 2008, 11:07
Leuk Derek!!!

Dweezman
20 juli 2008, 13:52
thnx mannen. Als mijn moeder iets 'apart' noemt, vindt ze 't niks ;-)
Echte rhodes, zeker!

En Barend: veel mmdlx ;-)